• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 335i Touring MY 2013 - Orangepeel preview

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.686
200
Berkel en Rodenrijs
Even een paar sfeerfoto's van de orangepeelbehandeling.

Deze zegt alles, links is vóór en rechts is ná:

m09h.jpg


En verder gewoon mooie foto's, omdat Stephen, onze nieuwe aanwinst, ook erg goed foto's kan maken (net als Dennis trouwens):

bpka.jpg

wodk.jpg

1uz6.jpg

byx0.jpg

3cj.JPG

3gg2.jpg

nqk2.jpg

xnt9.jpg

04cg.jpg

3ybz.jpg














 
Het is jammer dat het zo'n intensief langdurige behandeling is en een aanslag op de koolborstels anders zou ik zelf ook niet schromen om dit op mijn zwarTTe UNI-kleur sinasappel te doen ;)

Is goed te zien wat het uiteindelijk doet.
 
Net als Denders begint het bij mij ook te kriebelen. Maar eerst nog wat inlezen over dat orange-peel-gedoe.
 
Mooi hoor, al ben ik wel benieuwd naar hoeveel lak er "weggeschuurd" is.
 
Naar schatting is de totale dikte 120 micron waarvan grofweg 50 tot 60 micron blanke lak. Er blijft dus voldoende over voor toekomstige polijstbeurten. Ondanks dat resultaat prachtig is en het eigenlijk wel meevalt, blijft de hoeveelheid opgeofferde lak mij tegenhouden om de orange peel pads te gebruiken. Angst om door de lak heen te gaan waarschijnlijk.
 
BlackPassat;332690 zei:
geconcentreerde koppen.

Wat wil je? Deze klus verknallen en je kan een andere job gaan zoeken. :D

In alle geval we zeer mooi resultaat, maar ik ben hiervoor net zoals vele anderen ook een beetje bang.
Misschien toch eens overwegen.
 
Hoe ga je tewerk bij concave oppervlakken, zoals bijvoorbeeld achter de handvaten (als je die uberhaupt al kan wegnemen)? Daar toch wetsanden of gewoon overslaan?
 
@Lode: overslaan ( tenzij je de hele boel uit elkaar gaat halen om voor die zeer minder opvallende stukjes de moeite gaat nemen )
 
Op de foto waar Tim op staat LIJKT het alsof ie door de lak is gegaan op het randje van de buitenspiegelkap...:kissing:


Maar wat een wagen én resultaat.


De keuze voor Veloce vind ik een aparte, ik dacht dat het polijstmiddel louter als smeermiddel diende en dit dus beter gedaan kon worden met een olierijke polish?
 
Dat is gewoon residu, mengsel van polijstmiddel en stukjes jeans :)

Wij dachten in het begin ook dat het niet zoveel zou uitmaken maar een sterkere korrel zorgt voor een stuk sneller resultaat.
M105 gaat bijvoorbeeld ook sneller dan dan M205 maar je kan niet elk polijstmiddel gebruiken, je kan wel langer doorwerken met M205 dan met Veloce.