• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW E46 330d

VinnyRietbroek

Detailing addict
5 jun 2016
114
50
28
Coevorden , Drenthe
Beste forumleden,

Afgelopen weekend, maandagmiddag en dinsdagmiddag een 330d onderhanden genomen.
Allereerst wat een auto:heart_eyes:
hij zag er optisch erg matig uit wel veel swirls.
Buiten het lakwerk om was alles in redelijke staat maar gewoon verschrikkelijk smerig !
De bmw is van een maat van me hij heeft hem vorige week woensdag gekocht en donderdag heb ik hem opgehaald :joy:
Stappenplan

  • als eerste heb ik de filters vervangen
    IMG_5369.JPG
eerst de auto eens wassen
  • motorblok schoongespoten met de HD
  • motorblok gereinigd met APC van PB 1:7
  • afgespoten met de HD

  • sponningen schoongemaakt met APC van PB 1:15
  • wielen + wielkasten schoongespoten met de HD
  • wielkasten schoongemaakt met een afwasborstel en een sopjes Dreft
  • wielen ingespoten met D-qon v3 Cheamical Guys (niet echt over te spreken...)
  • vervolgens ook de velgen gewassen met een aparte emmer en een aantal atributen
  • auto afgespoten met de HD
  • Auto gewassen met 2 emmers + gritguards, monello washmitt en Dreft (help enorm om de oude waxlaag te verwijderen)
  • Auto schoon gespoten met de HD
  • kleien met mothers shampoo een washmitt en monello clay
  • vervolgens de auto weer schoongespoten met de HD
  • gedroogd met microfiber droogdoeken, motorblok met een of andere synthetische waffle zeem (nog uit het tijdperk dat ik carclean niet kende en de auto hier mee droog maakte :sob:

Begonnen met een testspot qua polijsten maar heb een aantal dingen geprobeerd vond toch dat ik nog niet echt de gouden combi kon vinden.
Ik heb hier vaker gehoord dat de lak van BMW doorgaans bikkelhard is zo hier ook het geval (dacht ik)
Mijn prbleem was dat ik moeilijk door de diepe swirls kwam maar niet op wit kon finishen vanwege de lichte swirls waarmee ik dan bleef zitten
Ik gebruik de SSR lijn van BP en heb eerst de volgende combi's geprobeerd:

SSR 3 op geel --> SSR 2 op groen --> SSR 1 op wit
SSR 2.5 op geel --> SSR 1 op wit

Ik ben wel aan de slag gegaan maar had nogsteeds lichte swirls dus ik dacht ik moet SSR 1 nogmaals gebruiken op een lichtere pad als wit.
Nou na de zoektocht naar de gouden kogel uit gekomen bij een combi die ik nooit had verwacht.
Ik heb een tijd geleden een MF cutting pad besteld die ik toen eens wou uitproberen het was een goedkoop merk uit nl pro... hupel depup
Ook had ik nog een zooitje foam pads van Alie Xpess liggen.
Wat voor mij bij deze auto super werkte was SSR 2.5 op MF cuttingpad --> SSR 1 op lichtblauwe Aliepad.
Ik zit er aan te denken een goede set MF pads te bestellen iemand suggesties (welk merk) ?

Veder met het stappenplan, ik dwaal een beetje af....
  • polijsten dus met SSR 2.5 op MF cuttingpad ---> SSR 1 op blauwe foampad
  • vervolgens achter de deurklinken en de sponningen met de hand gedaan
  • de BMW ontvet met een mix van alcohol en water 50/50 om dat laatste residu ook te verwijderen
  • toen de gehele auto nog een keer nagelopen met een led zaklamp (zoombaar) geweldig ding !
  • en hier en daar toch nog even met de machine aan de gang geweest...
  • vervolgens de auto in de was gezet (PB nattys)
  • veder gegaan met het interieur en na een minuut of 40 afgenomen met een MF doek
  • het interieur gereinigd met interieur reiniger van voodoo ride
  • al waren er weinig standaard plastic delen in de auto te vinden die in de natural look gezet
  • de stoelen uitgezogen met de stofzuiger (dit was het spannendste van heel de dag :innocent:)
  • met APC 1:15 i.c.m. paardenhaar borstel en kwast al het leer in de auto schoongemaakt zowel de stoelen als de deurpanelen
  • vervolgens lauw water in een flesje gedaan en hiermee alles nagedaan met een MF doek
  • het leer behandeld met gliptone op een alie waxpad die dingen kosten niets en hier zijn ze super voor !
  • vervolgens met een MF doek na gewreven en aangezien hier zo droog was dit proces de dag erna herhaald

  • vervolgens de rest van de auto gezogen, met een borsteltje gemaaide grasbaan patroon aangebracht op de vloermatten
  • de kustoffen delen rondom de auto voornamenlijk onder de kap in de dressing gezet silk&shine van CG (ook hier weer niet echt fan van)
  • daarna die kleine standaard dingen ramen schoonmaken, banden zwart maken ect. ect.
Bedankt voor het lezen hier de voor en na foto's:


Voor:
DSCF8611.JPG
DSCF8609.JPG

DSCF8599.JPG


Tijdens:
IMG_5361.JPG

IMG_5304.JPG
IMG_5305.JPG


Bij aflevering :

DSCF8617.JPG
DSCF8627.JPG
ab.JPG
DSCF8623.JPG
DSCF8631.JPG
IMG_5309.JPG
DSCF8621.JPG
 
Het blijft een mooi model, de E46.
Het resultaat mag er zijn hoor! Heb je toevallig close up foto's van de lak ná het polijsten?

Je hebt wel lekker de ruimte om auto's te detailen.
Hmm nee die heb ik niet ik ga morgen naar hem toe als het goed ik dan zal ik die maken !
En helaas niet dit is bij mn schoonouders, die waren de afgelopen 3 weken op vakantie :D