• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW E61 530d Sapphirschwarz

Wouter_BMW

Detailing guru
3 sep 2016
720
153
37
Harlingen
Gisteren de auto van een collega aangepakt. De auto verdiende een beetje liefde en aandacht, zeker gezien de tijd van het jaar! Een dagje spelen waarbij het volgende gedaan is:

fullsizeoutput_2d1.jpeg

Het slachtoffer voor vandaag, mooi smerig, afgewerkt met bird shit!


Afspuiten met HD, daarna ingeschuimd met Monello Artico Magico, wassen twee-emmer systeem met Autoglym Bodywork Shampoo.

IMG_2308.JPG

Vroeg begonnen, in de vries kou...

Na de shampoo behandeld met Citrus Tar and Glue remover en Non-Ferro voor de ijzerdeeltjes, als laatste een rondje met dubro om te ontvetten. Vlug naar binnen, waar de kachel brandde!
De auto droog gemaakt en gekleid met Poorboys' Elastic Clay en Spray and Wipe als lube. Hierbij stond de eigenaar al verwonderd naar het resultaat te kijken, altijd leuk!
Afplaktape en Prep tevoorschijn gehaald alvorens het polijstfeest kon beginnen.

IMG_2315.JPG

De hele auto zat onder de swirls en de krasjes. Doel van de detail vandaag was dan ook niet om alle steenslag en krassen weg te werken, maar de gehele lak weer een stuk meer bij de tijd te halen. De auto is 10 jaar oud, maar inmiddels een stuk beter aan te zien!

Het polijstplan:
Scholl S3 op Raffini Geel en Scholl S30 op Raffini Wit op de DAP900v3. De motorkap en de voorbumper waren er het slechtste aan toe, deze hebben 3 hits met de S3 moeten hebben voordat er een acceptabel resultaat bereikt was. Na de hit met S30 was de gehele wagen een stuk opgeknapt.

Afnemen met Prep en Autoglym High Definition Wax aanbrengen voor een goede bescherming dit seizoen. De velgen waren goed schoon na de Non-Ferro behandeling. Deze in de Alloy Wheel Seal van Autoglym gezet en de banden in de Instant Tyre Dressing.

IMG_2323.JPG

Rechterflank na de S30 en de Prep.
IMG_2335.JPG

Klein overzicht op de brug, helaas al verminderd licht na een lange dag poetsen!

Het interieur vervolgens ook aangepakt, met Autoglym producten. Het leer schoongemaakt met Leather Cleaner, stof, matten en panelen met Interior shampoo behandeld. Binnenzijde ruiten met Clearvue schoongemaakt.
Vervolgens het voeden. Het leer met Autoglym Leather Care balm gedaan, enorm verschil ten opzichte van voor de behandeling. Daarna alle panelen met Poorboys Natural Look dressing voor de afwerking.

IMG_2330.JPG


Al met al een lange dag waarbij de auto helemaal teruggehaald is naar een voor mij acceptabele staat, en klaar is voor de winter. De eigenaar is zeer tevreden en inmiddels klant bij CC geworden, om de auto toch wat meer in deze staat te kunnen houden!
 
@Jeroen Hmh, volgens mij herken jij die schakelpook, die heb je vast wel eerder gezien,... Parking A12, inderdaad onderweg ergens..


Lekker opgeknapt. Moet er trouwens niet aan denken om binnen één dag zoveel harde lak te moeten corrigeren. En dan ook nog met een Dappiie :p
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
@Jeroen Hmh, volgens mij herken jij die schakelpook, die heb je vast wel eerder gezien,... Parking A12, inderdaad onderweg ergens..


Lekker opgeknapt. Moet er trouwens niet aan denken om binnen één dag zoveel harde lak te moeten corrigeren. En dan ook nog met een Dappiie :p

Haha, het scheelde inderdaad voor de oppervlakte dat er een pano dakje in zit :p voor beter zicht op die pook! :joy:
 
Knap resultaat hoor!
Hoe bevalt de Poorboy's klei?

Die bevalt prima. Er zullen andere producten zijn die een hoger reinigend vermogen hebben, maar ik vind het prettig dat deze klei combinatie zo goed als geen krasjes achterlaat bij juist gebruik, waardoor niet bij iedere detail gepolijst hoeft te worden.
 
Ik heb laatst een zwarte e60 aangepakt. Die lak is harder dan de regerende hand van Fidel Castro! Ik werkte met Monello producten, zijn de producten van Scholl echt zoveel sterker? Was namelijk niet helemaal blij van de Monello. Terwijl ik met de Monello wel blij was op mijn eigen e60. Die was zilvergrijs, dus wel een makkelijke kleur...
 
Ik heb laatst een zwarte e60 aangepakt. Die lak is harder dan de regerende hand van Fidel Castro! Ik werkte met Monello producten, zijn de producten van Scholl echt zoveel sterker? Was namelijk niet helemaal blij van de Monello. Terwijl ik met de Monello wel blij was op mijn eigen e60. Die was zilvergrijs, dus wel een makkelijke kleur...

Ik denk wel dat Scholl harder is. Aangezien de heersende mening hier was dat Scholl beter is op de lakken van bijvoorbeeld BMW, heb ik destijds de Scholl set met de DAP besteld. Zeker als je met een DAP werkt is een 'sterkere' polijstpasta aan te raden, als je in een dagje een E61 wil pakken. Zelf ben ik dan ook wel tevreden met het resultaat van de S3, je ziet wel duidelijk dat dit het middel is waarmee je de vorderingen maakt. Of er echt zoveel verschil in hardheid zit tussen verschillende kleuren lak op auto's van dezelfde generatie, dat weet ik niet.
Wat wel het geval was, voordat ik de meeste krassen en swirls op de risicogebieden, motorkap, voorbumper, etc, weg had gewerkt, waren er wel 3 hits nodig met de S3.
Toevallig heb ik gisteren een Volvo C30 in het zilvergrijs gedaan, met Monello producten, daar was duidelijk dat je geen Scholl nodig had.