• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW F82 M4 Tanzanit Blauw

Jos Kuiper

Detailing chief
10 jun 2013
203
85
40
Staphorst
Deze week druk geweest met een Tanzanit Blue BMW M4.
Kan niet ontkennen dat ik het fantastisch vond deze auto van dichtbij te mogen zien en er aan mocht werken.

Hier even 2 foto's van de auto na het wassen, zo is goed te zien dat hij nogal wat liefde tekort kwam bij de eerste eigenaar.
Is namelijk altijd door de wasstraat gehaald en dat is goed te zien, erg veel swirl in de krap 1 jaar oude lak.
1k0.jpg

1k0.jpg


Zoals overlegd ging het alleen om de lak, dus het interieur en onder de motorkap alles ongemoeid gelaten.
De lak was (misschien ook wel juist door de krasstraat) wel erg schoon, dus weinig teer / vliegroest op de lak.
Bij het kleien ook zeer minimaal vuil op het klei.

Als volgt te werk gegaan:

- Demontage kentekenplaten
- Grondig afspuiten
- Naden en kieren ingespoten met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10 en ingeborsteld met een Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm
- Gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo in een hoge dosering
- Velgen ook meegewassen
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger
- Lak (slechts gedeeltelijk) en wielen ingespoten met Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger
- Lak (slechts gedeeltelijk) en wielen ingespoten met Monello – Non ferro
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger
- Gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube

Dan het polijsten.
De auto heb ik in 4 stapppen moeten polijsten om goed resultaat te krijgen.
Eerst wat combinaties geprobeerd, maar kwam toch weer op het oude vertrouwde recept om de swirls weg te krijgen (95% schat ik)
- 2 x compounden met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Scholl Concepts - S3 Gold High Performance Compound
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Finale polishScholl Concepts - S3 Gold High Performance Compound
- 1 x met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Heavy Polishing Pad - Green en Monello Finale polish

Hierna eerst weer afgespoten en gewassen met Dodo Juice - Born to be Mild shampoo omdat er nogal wat stof over de hele auto en de naden is gekomen door het 'zware' polijsten.

Na het ontvetten met CarPro Eraser werd het tijd om de Soft99 - Fusso Coat Dark Wax 12 Months aan te brengen.
Deze wax bied lang bescherming en geeft de glans nog een extra boost.

Nadien de banden nog in de Voodoo Ride Tire gloss om het af te maken.

Voor/na foto's:
1k0.jpg

1k0.jpg


Hier de eindfoto's:
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg
 
Geweldige auto. Wat is dit een dankbare kleur om onder handen te nemen. Mooi resultaat behaald.

Je stappenplan leest ook fijn weg, top!
 
leuke auto met een goed resultaat! Heb er dit jaar ook eens 1 gedaan. Zo een wagens zijn toch net iets leuker om te doen!
 
Ok, dit is toch écht een moddervette Beamer! Mijn droomauto is de M4 GTS, maar deze kleur op een M4 is toch ook wel verschrikkelijk geil, hoor! :p

Jos, ik ga niet eens diep in op je verslag. Altijd puik werk, kerel!



Greetz
 
Deze is precies opnieuw gespoten, echt een mooie kleur. welkom in the darkness.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt: