• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW lak: Monello vs Scholl

Oke is een gewoon ledlampje niet goed genoeg dan? Wat is er special aan deze lampjes dan een gewone goedkope zoombare zaklamp van 15 euro?

Jawel hoor, heb zelf wel ook de Faro en nog wat andere LED lampjes om te spotten. Zolang ze maar fel genoeg zijn is het goed. Zelfs die van een paar euro werken soms goed. Hoe dichter bij de 5500K hoe meer je bij daglicht kleur zit.
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Jawel hoor, heb zelf wel ook de Faro en nog wat andere LED lampjes om te spotten. Zolang ze maar fel genoeg zijn is het goed. Zelfs die van een paar euro werken soms goed. Hoe dichter bij de 5500K hoe meer je bij daglicht kleur zit.

Bedankt... maar hoeveel lumen is 5500k dan als ik vragen mag?
 
Alvast bedankt voor de vele reacties. Nog een weekje en dan bestel ik mijn setje (DAPpere dinsdag).

Die Gyeon Prep gebruik ik het best vlak na het polijsten, en dus vlak vooraleer ik de wax aanbreng? Wordt dit niet normaal gebruikt bij Quartz coatings zodat het oppervlak echt VOLLEDIG clean is? Bij een wax (er komt Fusso op) lijkt mij dit iets minder kritisch.

Anyway, qua pads blijft het nog wat zoeken. Standaard krijg ik de gele, witte en rode Monello Raffini pads (5.5"").Ik lees veel goede dingen over die spiderpads (ook in dit topic), maar welke schaf ik mij het best aan voor respectievelijk de S3 en S30? Iemand van CC zelf gaf me een link naar deze pad van Buff&Shine. Lijkt me wel extreem zwaar geschut, of niet?

Enkele 4" pads voor de voorbumper & achterbumper lijken mij ook wel een must? Welke raden jullie aan? Daarnaast zoek ik nog een goeie pad / applicator die ik dan in 2 zou snijden om de krasjes in (achter) de deurklinken weg te krijgen met eveneens S3 en S30.

Vanavond neem ik nog wat foto's van enkele vervelende plekken met mijn secret weapon :cool:
 
Laatst bewerkt:
@Ciamician , na het polijsten gebruik ik altijd prep = niet verplicht idd maar ik persoonlijk vind het een must.
Waxen/sealents hechten (net als coatings) het best op een zo schoon mogelijke lak.

Afgaande van je avatar is dat door CC geadviseerde zware geschut niet eens zo gek icm S3.
Andere goede combo zou zwart/witte spiderpad icm S3 zijn.
Maar goed alles begint met een testspot...
S30/finale kan prima op een witte pad.
Maak het jezelf makkelijk en koop meerdere pads zou ik zeggen.

4" pads zou ik aanschaffen :
Monello wit 4"
Buff&shine 4" mf cutting pad
 
  • Leuk
Reactions: Ciamician
Ik zou zeker goed preppen na het polijsten en voor het waxen.
Dit zorgt voor een betere hechting op de lak en dus een langere standtijd.

tip: breng fusso dun aan en laat het zeker niet langer dan 10 minuten curen!
 
  • Leuk
Reactions: Ciamician
Ok, perfect. Dan bestel ik zo een flesje van 500ml.

Voor zover ik kan zien zijn er geen 4" pads van Buff & Shine beschikbaar :confused:

Als ik die groene erbij pak heb ik volgende pads:
  • Monello Raffini Yellow Cutting Pad 5,5".
  • Monello Raffini White Polishing Pad 5,5".
  • Monello Raffini Red Finishing Pad 5.5"
  • Buff and Shine Green Extreme Cutting Pad 5.5"
De gele Monello zou ik dan eigenlijk niet gebruiken: S3 op groene cutting pad en finishen met witte Monello. Best nog een extra witte finishing pad + 2 stuks van die groene cutting pad bestellen zodat ik minder vaak moet reinigen, of niet?

CC zelf was niet zo positief over de spider pads van Scholl aangezien het blijkbaar nogal makkelijk is om deze te laten overhitten als complete beginner.
 
Ok, perfect. Dan bestel ik zo een flesje van 500ml.
-als je van plan bent om vaker te gaan polijsten kun je beter gelijk 1 liter nemen wanneer het budget het toelaat.

Voor zover ik kan zien zijn er geen 4" pads van Buff & Shine beschikbaar :confused:
-ze bestaan maar wie weet krijgt cc ze dan nog een keer in de toekomst
Als ik die groene erbij pak heb ik volgende pads:
  • Monello Raffini Yellow Cutting Pad 5,5".
  • Monello Raffini White Polishing Pad 5,5".
  • Monello Raffini Red Finishing Pad 5.5"
  • Buff and Shine Green Extreme Cutting Pad 5.5"
De gele Monello zou ik dan eigenlijk niet gebruiken: S3 op groene cutting pad en finishen met witte Monello. Best nog een extra witte finishing pad + 2 stuks van die groene cutting pad bestellen zodat ik minder vaak moet reinigen, of niet?
-ik zeg strak plan!

CC zelf was niet zo positief over de spider pads van Scholl aangezien het blijkbaar nogal makkelijk is om deze te laten overhitten als complete beginner.
-er is niet 1 weg naar Rome dus dan hou je het lekker op die groene cutting pads.
Bij mij blijven de spiderpads nog vrij koel op mijn bf21 en die heeft al wat pads vermoord in het verleden hoor...
 
  • Leuk
Reactions: Ciamician
Hmmm, ik blijf toch zeer veel goeie dingen over die spiderpads lezen.. Zou ik bij die Buff and Shine pad blijven of toch vervangen door deze of is het verschil miniem?

Hoe zou ik trouwens het best de testspot aanpakken? Beginnen met S3 op geel? Of toch direct met de groene B&S pad / Spider Sandwich pad?
 
@Ciamician ,
In principe maak ikzelf een testspot met een medium polish/pad combo. Echter met jouw type BMW voorspel ik dat een sandwich spiderpad/Buff&Shine groen en S3 de combo zal zijn waar je op uit zal komen.
Tav de spiderpads als ik ze heel kan houden op mijn BF21 moet het jouw ook kunnen lukken op een dappie.
Tav de groene Buff&Shine pad geloof ik wel dat dit ook een heel goede keuze kan zijn en deze zal wellicht wel wat minder hard slijten dan de spiderpad.
 
@Ciamician ,
In principe maak ikzelf een testspot met een medium polish/pad combo. Echter met jouw type BMW voorspel ik dat een sandwich spiderpad/Buff&Shine groen en S3 de combo zal zijn waar je op uit zal komen.
Tav de spiderpads als ik ze heel kan houden op mijn BF21 moet het jouw ook kunnen lukken op een dappie.
Tav de groene Buff&Shine pad geloof ik wel dat dit ook een heel goede keuze kan zijn en deze zal wellicht wel wat minder hard slijten dan de spiderpad.

Ok, bedankt voor de hulp :)

Nog even wachten en dan kan ik dinsdag het volgende bestellen:

6694c5a94c40bf6641e02eecf71bcc27.png


Ik ga nog even wachten met de 4" pads, ik denk dat het wel moet lukken met de standaard backing plate en pads. Zoniet bestel ik ze later wel.

En misschien wel Iron Out ipv Non-Ferro aangezien de laatste blijkbaar niet meer op stock is :confused:
 
@Ciamician

Als je wacht tot dinsdag om korting te krijgen op je DAP dan zul je het andere pakket moeten kiezen.

Dit zijn de gekozen actie pakketten :

DAP500 V3 + Monello Mezzo + Finale + Monello 5.5" pads oranje en zwart voor maar € 135

DAP900 V3 + Monello Veloce + Mezzo + Finale + Monello 5.5" pads oranje, wit en zwart voor maar € 185

DAP900 PLUS + Monello Veloce + Mezzo + Finale + Monello 5.5" pads oranje, wit en zwart voor maar € 200
 
  • Leuk
Reactions: Ciamician
@Istnogferarie

Wist ik niet. Bedankt voor de heads up. Hoe mooi de kortingen ook zijn, ik verkies eerlijk gezegd toch Scholl.

Nog even kijken of ik alles heb en of ik nog dingen moet aanvullen en dan bestellen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Een hele goede vervanger voor Non-Ferro is DJ Ferrous Dueller.

En je kunt een Monello pakket aanschaffen en via de Scholl dag de S3 en S30. Dan houdt je de Monello lijn voor andere auto's of verkoop je deze door.
 
Grappig hoe er een vraag gesteld wat m.b.t. het Scholl-pakket of het Monello-pakket en er massaal word gereageerd met verschillende pads en polijstmiddelen. :p

Scholl in je DAP-pakket of Monello in je DAP-pakket zal geen groot verschil zijn qua correctie. Scholl polijstmiddelen zijn geen wondermiddel op harde lakken, Monello eveneens niet. Het zal wél uitmaken welke pads je gebruikt en het type polijstmiddel kan dan wat verschil maken.

S3 op een Gele pad VS. Veloce op een Gele pad = niet veel verschil qua correctie. Mijn voorkeur, en de voorkeur van vele, is Scholl omdat dit polijstmiddel minder stoft + beter finished + wat meer correctie wanneer je het gebruikt op andere pads. (Spiderpad / MF-pad / etc.)



Greetz