• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW X6M

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Goedenavond,

Ben weer terug van een lang weekendje bij mijn vrienden in Duitsland. :cool:
Dit weekend stond er weer een geweldige auto op het programma: De BMW X6M. (die volgens vele critici het "M"-badge niet zou verdienen, nou ik vind van wel, daarover later meer).
Ik zou deze auto eigenlijk al een tijdje geleden doen, maar toen kwam die witte BMW 1M ertussen en dus moest deze wachten. Maar aangezien deze als dagelijkse auto (dus ook in de winter) word gebruikt, wilden ze hem ff goed schoon hebben.
En aangezien we vorig weekend "Weihnachtsfeier" hebben gehad rondom de Nürburgring hadden ze de X6 nog ff lekker smerig gemaakt. ;)

Gisterenmorgen rond 8 uur aangekomen en werd weer verwelkomt met een heerlijk Duits ontbijt en de koffie die er zeker bij hoort !!

Daarna zijn we naar een loods gereden, waar ik dit weekend zou werken. En daar stond ie dan lekker smerig te zijn:

264-1.jpg

265-1.jpg

267-1.jpg


Ze wilden de auto van binnen ook netjes schoon hebben, dus ben maar begonnen met het interieur:

Hier wat voor-foto's:

271.jpg

270.jpg

272.jpg


Was eigenlijk niet veel werk aan. Dus na een goede stofzuigbeurt, het leder gereinigd te hebben en de de dorpels met APC schoongemaakt te hebben, was dit al klaar. Natuurlijk werden de ramen aan de binnenkant ook niet vergeten.

Dus toen de auto naar buiten gereden, om hem eens goed te wassen. Wat niet echt lekker werken is met 1 graad buiten. :(
Maar ja, het moet goed blinken, dus ben maar eens begonnen met de banden te ontvetten en de wielkasten schoon te maken met APC. Gelukkig kon ik met mijn Vikan borstel overal goed aan:

274.jpg



Op de X6 zitten nu de winterbanden (20") met velgen. Mij is altijd geadviseerd om winterbanden altijd zo smal mogelijk te nemen dan zou je het meeste grip hebben. Toen zag ik de maat van de achterbanden hier :eek::

275.jpg


Daarna de velgen goed schoongemaakt, wat echt geen makkelijk klusje was, aangezien achter de spaken een stuk was waar je bijna niet goed bijkwam, maar nadat het me dan toch gelukt was, de rest van de auto goed gewassen met uiteraard 2 emmer methode en Meguiars Gold Class Shampoo. Had de "oude" Valma shampoo niet bij me. Auto zag er meteen al een stuk beter uit:

276-1.jpg

291-1.jpg

290-1.jpg


Daarna auto naar binnen gereden en dat was ook echt hoognodig, hele auto zat onder de teerspetters en vliegenstront:

279.jpg


Dus nadat ik bijna 2,5 uur gekleid had, waren uiteindelijk wel alle teerspetters en andere zooi verdwenen.
Het was inmiddels ook 17.00 uur. We gingen karten ! :cool: (zoals altijd als ik daar het weekend ben).
En aangezien ze weten dat ik een autofreak ben laten ze me ook altijd in hun auto's rijden.
Nu hebben jullie al foto's gehad van die BMW 123d Cabrio / Porsche 911 (964) Turbo / Mini Cooper Cabrio Works / BMW 1M die ik allemaal gedaan heb bij hun. En daar heb ik dus ook allemaal in gereden. Die 1M vond ik echt indrukwekkend, maar gisteren kwam dus de "Pfanzer" (zoals wij hem noemen) aan de beurt. Dus hop de auto in, knopje "M" op het stuur ingedrukt en ja hoor de autobahn op, ik trap dat gas diep in en.....ik krijg een ontiegelijke trap in mijn rug en voordat ik het weet rij ik echt al veel te hard. Zwaar zwaar indrukwekkend !! Daar was de 1M (geloof het of niet), gewoon echt redelijk langzaam tegen. Ook bochtenwerk enz, echt alles snaarstrak, niks overhellen of zo. Wat een machine !! Origineel hebben die X6M 550 pk, deze is gekieteld, heeft 620 pk. Echt abnormaal snel, en dat voor een auto met een leeggewicht van ver boven de 2500 kg! Ja ben redelijk enthousiast, ik weet het. ;)
Maar goed, nadat we dus gekart hadden, paar biertjes gedronken, blijven overnachten en vanmorgen vroeg opgestaan en met de X6 weer naar de loods gereden en ben weer verder gegaan:

Ik had de auto dus gisteren helemaal gekleid, en daar was de lak ook echt van opgeknapt.
Dus toen de motorkap maar eens opengemaakt en gekeken wat daar te doen viel, heel weinig dus. Alleen wat blaadjes weghalen, en de sponningen schoonmaken. Vochtig doekje over de kunststof kappen en het was weer netjes:

303.jpg


Toen de lak geïnspecteerd, viel me eigenlijk 100% mee, zaten wel wat swirls her en der, maar niks schokkends. Helaas ging het met met Monello Mezzo niet weg. Dus de Inizio en een cuttingpad gebruikt en ik zag ze niet meer:

304.jpg

282.jpg


Dus nadat ik de 1e keer de auto gedeeltelijk met Inizio en Mezzo behandeld had, was de kleur meteen ook echt opgehaald.

Toen de uitlaten behandeld met een staalwolletje en Meguiars Metal Polish, zie het verschil.

Voor:

280.jpg


Na:

281.jpg


Daarna de Finale er over, de PB White Diamond en natuurlijk ook alle details meegenomen, de naden tussen de spatborden, waar veel vuil inzat, maar ook zoals bv hier bij de deurklinken:

309.jpg


Constant wat Inizio op een doekje gedaan en met de vinger overal langsgestreken totdat het overal weg was.

Auto naar buiten gereden om wat foto's te maken en toen begon het te regenen, dus wagen weer meteen naar binnen gereden en een beadingfoto gemaakt:

315.jpg



Auto weer gedroogd en toen het eindelijk droog was, ff snel wat eindresultaatfotos gemaakt na 17 uur arbeid:

311-1.jpg

312-1.jpg

313-1.jpg

314-1.jpg

316.jpg

320.jpg

324.jpg

325.jpg

326.jpg



Eigenaar was weer helemaal tevreden, en over 2 weekjes ben ik er weer. Dit maal niet om te polijsten, maar om met hem samen een nieuw speeltje te gaan halen. :D

Volgende keer dat ik hier weer naar toe ga, zal begin volgend jaar zijn, als de temperaturen ook wat beter zijn, dan staat er als 1e een BMW Z8 op het programma.

Sorry voor het lange verhaal, maar ben een beetje enthousiast geraakt door dit monster !! :cool:
 
Vet...vet...vet... :ja

Mooie detail :)^ en wat een kanon is dat zeg... of hij de M verdient? Tja, Qua techniek is het denk ik toch meer een M Performance product dan een M Motorsport (tandje heftiger), maar die pk's... ongelofelijk!
 
Wat een mooie wagen:heart_eyes:

Heerlijk verhaal om te lezen! Wagen is echt dik en staat er weer mooi bij:)^

Alleen velgen en striping zijn niet mijn smaak:-b
 
Wat een gave auto's mag je doen zeg!
Ik vind 17 uur heel snel gezien het resultaat en de grote van de auto!!

(helaas jammer dat de eigenaar er blijkbaar geen aandacht aan geeft....,
al is dat vaak bij dit soort mensen het geval)
 
Mooie auto !!! Ben toch bmw fanboy dus ook deze weer schitterend.

Was het nog gelukt met die stukken nadat de folie eraf was ?

Moet zeggen dat t hellaas geen schokkend verschil is. :) wordt wel goed behandeld.
Wat doe je precies met de deur grepen als ik vragen mag ? Omdat je aangaf ertussen schoon te maken.
 
@ Woody: Die velgen zijn de wintervelgen. Normaal zit er 22" op, die zijn wel echt heel mooi !!

@ Trimex: Ja, komt misschien ook wel door de witte kleur, dan zien je het verschil altijd minder vind ik. Wat ik met alle naden en ook bij deurgrepen heb gedaan, is een doekje gepakt, een beetje Inizio er op, en dan zo opvouwen dat net tussen die naden past, en dan krijg je het overal schoon. Is wel veel werk, maar of goed of niet hè. ;) Ja, met die folie , die er dus niet meer op zat, op de dorpels tenminste, heb ik die weer net zo mooi kunnen laten blinken als de rest van de auto. Alleen moet nu nog een keer de folie van de achterbumper verwijderd worden, om het echt 100% mooi te krijgen.
 
Tim66;307243 zei:
... of hij de M verdient? Tja, Qua techniek is het denk ik toch meer een M Performance product dan een M Motorsport (tandje heftiger), maar die pk's... ongelofelijk!

+1

Qua ringtijden is dat ook terug te zien, maar het blijft een schitterende wagen. Leuk verhaal ook erbij!
 
Bizarre sloffen onder zo'n wagen, maar zeker niet gek, als je leest hoeveel pk's zo'n wagen heeft.

Jammer dat we niet hele duidelijke foto's hebben kunnen zien van het eindresultaat.
 
Ziet er weer netjes uit :)^


Maar nog iets na de White Diamond gedaan van PB?Want dit is alleen een glaze.Dus niks beschermend.Want zoals ik lees zit er geen sealant/wax op?
 
Wat een kanon! En dan die winterbanden.... 8-()) Prachtig wagenpark waar je voor gevraagd wordt.

Vroeg me ook af waar je de white diamond mee hebt afgesloten. Dit biedt niet erg lang bescherming.
 
Goedemorgen,

Ik zag inderdaad dat ik ben vergeten om te vermelden dat de White Diamand uiteraard getopt is met een wax.
Had dit keer eens een andere wax als de M26. Ben nu gegaan voor PB Natty's wax.
 
Sharif;307806 zei:
Goedemorgen,

Ik zag inderdaad dat ik ben vergeten om te vermelden dat de White Diamand uiteraard getopt is met een wax.
Had dit keer eens een andere wax als de M26. Ben nu gegaan voor PB Natty's wax.

Goedemorgen, t'is u vergeven. :-b
 
emiel10;307264 zei:
Mooie bak, vond de X6 in het begin echt een gedrocht, maar kan hem nu wel waarderen..

Vóór de introductie van de X6 heb ik nog eens een keer een gecamoufleerde uitvoering gezien bij een bezinepomp in de Eiffel.
Ik kan me nog herinneren dat ik erachter stond en me verbaasde over de hoogte van de achterkant. De bestuurder probeerde me het maken van een goede foto te beletten door in het beeld te gaan staan en de deur open te laten (om zo toch vooral de lijn van de auto zoveel mogelijk verborgen te houden)
Die Spy-pics hebben nog op een autosite gestaan.

Sharif, mooi resultaat weer in een serie jaloersmakende klussen die jij altijd hebt. Heb jij nou nooit eens zin om een volledig verweerde Polo van een jaar of achttien te detailen?
 
@ Blackpassat: :grinning: :grinning: :grinning: Zin, zeker wel. Maar tot nu toe heb ik die nog nooit aangeboden gekregen. ;)

Ik ben tot nu toe dus alleen maar bezig geweest met het wagenpark van die 2 broers (heb er nu volgens mij 8 gedaan, nog een heleboel te gaan :grinning: ), en dan nog wat andere bolides van die Duitse vriendengroep waar ik bij zit. En tja, die hebben allemaal van die leuke wagens.

En zo voor onbekenden, heb ik er maar 1 gedaan, dat was die zwarte BMW X1 die ik een tijdje geleden gedaan heb.

Voor de rest zijn het allemaal auto's van vrienden/familie geweest.

Maar voor dit jaar ben ik er klaar mee, voor volgend jaar staan er weer een aantal leuke bolides in de planning.