• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW Z3 cabrio met horror lak

Mooie bak inderdaad. Een van mijn lievelingsauto's.
Maar zou je wat specifieker willen zijn over die steenslag? Wat heb je allemaal gedaan? Wat voor soort stift of tape gebruik je voor het marken? Is het alleen tippen en dan gladstrijken? En dan polijsten?
Ik ben benieuwd.
Mooi werk. Goed resultaat. Veel uren!
 
Als eerst de plekken gemarkeerd met de lakstift. Er zit zo'n meng kogeltje in en je moet dus even goed schudden voor gebruik. Dit is met Prep en een MF doek later te verwijderen. Soms even iets anders doen omdat je simpel word van het turen en zoeken.

Heb vervolgens de punten ontvet met Prep en wattenstaafjes voor kinder oortjes. Deze lopen een beetje taps toe.

Normaal zou ik de steenslag puntjes nu een voor een lichtjes opschuren met een stukje schuurpapier (p2500) eruit drukken met een papier perforator om mooie rondjes te krijgen. Deze vervolgens met seconden lijm achterop een gummetje van de potlood lijmen. Zo kan je heel lokaal de puntjes lichtjes opschuren. Echter had ik niet de hele week de tijd en was het geen show auto, dus deze stap over geslagen en de steenslag gelijk opgevuld met:

c0824ef9cad53ab36151c09539db1c66.jpg


De witte Finixa Touch Up tipjes werkte het best bij de Z3 omdat de steenslag nogal groot waren. (Dit is btw de kleinste maat) Deze per stuk aangetipt en gedroogd met een verfföhn, standje 1 rustig bewegen van een afstand en hand erlangs om goed te voelen kwa temperatuur. Dit meerdere keren gedaan 3 of 4 keer tot ik tevreden was.

Dit alles dag 1 gedaan om het ook zo natuurlijk mogelijk te laten uitharden en te laten rusten. Vervolgens de rest van de auto gepolijst en de motorkap als aller laatste om niet te verf er vervolgens met polijsten uit te trekken.

Laatste avond de markeringen verwijderd en alles af getopt met de Monello Ibrido. Erg fijne wax trouwens. Smeert lekker uit en neemt makkelijk af.

Hoop dat dit een beetje je vraag beantwoord. Vragen zijn natuurlijk welkom.
 
@tembaco
Ook meteen mijn vraag beantwoord (en ik had m nog niet eens gesteld.)
Ik heb een VW en de lak op de motorkap verdwijnt bij elke kilometer door steentjes. Dus binnenkort ook maar eens tippen...
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@tembaco Aha! Ik zit nog steeds met m'n steenslagjes en in m'n zoektocht dat op te lossen kwam ik een youtube filmpje tegen met dat rondje schuurpapier op de achterkant van een potlood. Hartstikke slim!
Alleen gaan ze daarna altijd vrolijk met een machine er overheen en dat kan ik niet. Zou het ook met het handje gaan?
 
@jazzway: Als je de stappen van dat filmpje volgt schuur je de lakstift vlak door te wetsanden. De krassen van het wetsanden krijg je maar heel lastig met de hand eruit. Zal vast wel iemand hier op het forum zijn die die plekjes even met de machine voor je na wilt lopen als je die zelf niet hebt.
 
Ja klopt. En lange dagen. 7:00 t/m 21:00 of 22:00. (Zaterdag en Zondag). Neem altijd weinig pauzes. Is zonde van de tijd en veel te verslavend om door te gaan
 
@jazzway: Als je de stappen van dat filmpje volgt schuur je de lakstift vlak door te wetsanden. De krassen van het wetsanden krijg je maar heel lastig met de hand eruit. Zal vast wel iemand hier op het forum zijn die die plekjes even met de machine voor je na wilt lopen als je die zelf niet hebt.
Ik was er al bang voor dat dat met het handje een onmogelijke klus wordt.
 
Aa, dus die blauwe rondjes zijn verf? Ik dacht een tape of iets.
Mooie beschrijving. Dank je wel.
Hoeveel uren denk je voor je aan de motorkap toekwam? Gewoon als indicatie?
 
Aa, dus die blauwe rondjes zijn verf? Ik dacht een tape of iets.
Mooie beschrijving. Dank je wel.
Hoeveel uren denk je voor je aan de motorkap toekwam? Gewoon als indicatie?

Nou het fluor groen in mijn cirkel. Benaming lakstift is verwarrend.

Hier de stift zichtbaar:
794e3e81f5e74679bea6d4525d509dee.jpg


Tijd indicatie heb ik echt niet op gelet. Dit omdat ik meerdere keren tegelijk deed tijdend het drogen van de lak. Actief bezig misschien 5 uur, zonder droogtijd. Dit is echt een gok hoor. Geen idee.