• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kevin2296

Detailing chief
7 nov 2014
116
78
28
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af: Wat vinden jullie van Bodem Reiniging bij de *kras*straat na de winter?

Zelf hou ik altijd vol dat de *kras* niet het beste is voor je lak maar dat 1x in het jaar bodemreiniging niet slecht is voor de auto? Dan is tenminste al dat zout en al die rotzooi onder de auto vandaan..
Overigens zeggen en lijken mij het wel meer krasvrije borstels dan normaal in een wasstraat want veel rotzooi blijft er niet in hangen.
Heb maar even een filmpje erbij gezet zodat jullie ook kunnen oordelen hierover :p
 
Ook weer naakt...

Maar goed, die wasstraat is inderdaad wel een tikkeltje anders dan de gemiddelde wasstraat. Ikzelf reinig nooit mijn bodem. Hou mij daar helemaal niet mee bezig. :p
 
  • Leuk
Reactions: kevin2296
Zolang er nog zout in de Zoab zit heeft het weinig zin
Daarna een rondje rijksweg in de regen en de onderkant heeft een spoelbeurt gehad

Wat anders is achter de binnenschermen in de wielkasten
Daar zul je met de hand bij moeten, anders blijft het zitten
Een slang is daarbij meestal onvoldoende, pulken vereist
 
Misschien dat je met een haakse lans op je hogedrukreiniger een vergelijkbaar resultaat haalt. Ik heb geen idee hoe ze in de wasstraat de onderkant reinigen, maar ik denk niet dat het veel meer is dan wat water en schoonmaakmiddel erop spuiten, dus dat zou je ook met een HD moeten kunnen doen.
 
Hoi luitjes, ik ben redelijk nieuw hier.
Wilde wel even de Karcher chassis cleaner onder jullie aandacht brengen.
Werkt een stuk makkelijker dan opkrikken en dan afspuiten :oops:.
bekijk het fragment maar eens. Afgelopen zaterdag in een mum van tijd twee auto´s gedaan.
 
Ben bekend met dit soort apparaten... Maar ik maak ook om de zoveel tijd m'n wielkasten schoon... Dus krikken moet ik toch... En om een heel apparaat aan te schaffen om dat 2x per jaar te gebruiken...



Ik denk ook dat 60% van d'r HD eigenaars hier een nilfisk hebben btw ;)
 
Even voor de beeldvorming: 11cm is precies de hoogte van een kentekenplaat in Nederland. Zou dat Karcher ding ook geschikt zijn voor mijn auto? :p
11_zpssgs2hsvx.jpg
 
Even voor de beeldvorming: 11cm is precies de hoogte van een kentekenplaat in Nederland. Zou dat Karcher ding ook geschikt zijn voor mijn auto? :p
Bekijk bijlage 79239
Hoi had jou vraag niet meer mee gekregen. Als de bodemvrijheid van jou auto niet < is dan 11 cm dan kan dat " Karcher ding " er onder.
De sproeikop is in hoogte te verstellen tussen 10,5 en 30 cm.
 
Heb zelf nog even gekeken naar zo'n opzetstukje voor de nilfisk hogedrukspuit.
Kost minimaal €32 op internet!
Laat maar zitten. Doe het wel met de gewone spuit. :D