• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boodschappenlijstje machinaal polijsten

Voorlopig dus nog genoeg "lube" in huis om 2 wagens te kunnen kleien... ga al aanzienlijk over het voorgenomen budget heen (is even niet anders vond ik een prima reden) dus dat wordt wel weer besteld wanneer het op is.

Vanavond in ieder geval nog eens de schuur in duiken om alle "oude" spullen op te snorren, er moet namelijk nog een krat staan met o.a. een fles Poorboys PwS + een QW+, Meguairs NXT spray wax, Collinite 845 (kwart flesje geloof ik), oude fles Autoglym Paint Renovator doeken, water magnet e.d. Eens kijken wat daar nog bruikbaar van is en de rest maar eens de container in mikken zodat we straks met een opgeruimde kit kunnen gaan beginnen.
 
Done! Had even last van wat traagheid op de site dus uiteindelijk is het 00:06 geworden... gelukkig waren er nog een paar van de beschikbare 200 sets ;)

Onderstaande bestelling gedaan, vrijdag maar eens los op de Clio om te zien of daar nog iets van te maken is.

Screen Shot 2016-11-29 at 00.08.21.png


Laat iedereen zich maar alvast voorbereiden hier op een hoop "domme" vragen van mijn kant komende dagen ;)
 
@R2D2 waar is nu die 6,5 inch witte pad voor bedoeld? Geen foutje gemaakt met bestellen hoop ik, anders moet je CC snel even mailen.

Nee, bij de set wordt geel oranje en zwart meegeleverd aan pads en wit heb je toch echt nodig om mee te eindigen volgens het schema eerder gepost op de eerste pagina.

De zwarte welke er bij zit wilde ik gebruiken voor het aanbrengen van wax (slijpgraad 0 volgens het schema), al zal dat uiteindelijk wel gewoon met de hand gaan gebeuren. ;)
 
Ah ja, daar zit inderdaad een foutje in, zal CC even mailen en vragen of ze daar een 5.5" van willen maken.
 
Prima lijstje hoor.

- prep 1000ml is wel heel veel. Het is erg zuinig spul, 500ml zou voldoende kunnen zijn. Zou ik dat geld eerder in een andere mitt steken.
Bijvoorbeeld de Gyeon smoothie of microfiber madness.

Veel plezier met bestellen!

Hoe gebruiken jullie het dan? Staat bij mij nu in m'n verlanglijst. Maar ben er onbekend mee!

groeten Quint
 
Na een hit pak je een doek om polijst residu te verwijderen. Hierna een schone kant pakken en 2 spraytjes Prep op de doek en afnemen. Klaar
 
Maar na elke hit neem je deze af met Prep? Ben je dan niet juist heel snel door je fles heen? En misschien een domme vraag...maar waarom gebruiken jullie voor dit niet Apc?

groeten Quint
 
APC is een product wat meestal werkt op basis van zout wat niet 100% vriendelijk voor de lak is en ook niet makkelijk streepvrij vet verwijderd. Prep is op basis van alcohol wat bedoeld is om te ontvetten.

Hor snel je door de fles heen bent? 1 spray staat meestal gelijk aan +/- 1,5 ml. 2 spraytjes per hit, 50 hits op een Golf = 75 ml...
 
Oké dus je doet er dan toch redelijk lang mee... wist niet dat Apc op zout basis is... wel een uitvinding, hier in huis wordt momenteel alles met Apc afgenomen!
De muren zijn bv (kinderhandjes) weer in de staat van pas geverfd, super spul.
Heb hem nu van PoorBoys, heb je deze ook? Of is je ervaring met een andere beter?

groeten Quint
 
Poorboys is erg goed en niet te duur. Ik gebruik (hoe kan het ook anders) Dodo Juice ;) Total Wipe Out. Ook erg goed maar volgens mij ietsjes duurder. Net als met huis schoonmaak middeltjes (heb in de hotel schoonmaak gezeten) heeft ieder middeltje een doel. Dit doel is niet omdat het leuk is om voor elk onderdeel een schoonmaak product te maken maar omdat een bepaald ingrediënt dat doel dient.
Non-Ferro of Ferrous Dueller (Iron Removers) zijn heel erg goed om ijzer te verwijderen. Het wordt als velgenreiniger gebruikt omdat daar ook veel ijzer remstof zit maar dat maakt het nog geen specifieke velgreiniger omdat er ook andere vervuiling op velgen kan zitten.
 
Na een hit pak je een doek om polijst residu te verwijderen. Hierna een schone kant pakken en 2 spraytjes Prep op de doek en afnemen. Klaar

Ik heb afgelopen week gewoon wat spray'tjes over de lak gedaan na het polijsten en toen afgenomen met een aparte doek (dus polijsstof weg poetsen, dan de prep er op en afnemen met een andere doek). Werkte allemaal prima.

Clio'tje na het preppen

20161202_145819.jpg