• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boomsap of hars??

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Luitjes

Afgelopen weekeind viel mij op dat ik een paar grote klodders licht caramelkleurig doorzichtig spul op mijn dak en motorkap had liggen. Het kleefde en was reeds een beetje aan het uitharden. op sommige plaatsen was het al glasachtig en hard. Mij vrouw gaf aan dat ze inderdaad onder een paar bomen gestaan had.

Overigens trok het spul draden als ik het probeerde te verwijderen en dus dacht ik dat het wel hars zou zijn. Aldus ik de klodders te lijf met een dot watten en valma harsverwijderaar. ik heb daarmee goede ervaringen in het verwijderen van hars van bijvoorbeeld pijnbomen als we weer een in zuid frankrijk geweest zijn.

MAAR!!! grote schok*&^*$*#^%*!!!!! de valma harsverwijderaar bleek geen enkele uitwerking te hebben.

Ik heb uiteindelijk de blobs weten te verwijderen door langdurig te kleien met heel veel last touch. En ook vanmorgen lagen en weer een paar klodders op het dak van inderdaad een boom in de straat. het viel mij op dat deze door het water wel verdund waren en wegspoelden.

Wat is dit voor spul? Het is kennelijk geen hars, maar het ziet er wel een beetje zo uit. Het ruikt ook niet naar hars...is dit "boomsap"?

Any way is er een makkelijke manier dit spult te verwijderen? Als ik het weer zie zal ik er een foto van maken.

Groeten GdV
 
om even mee te zoeken wat het zou kunnen zijn,

lijkt het hierop?
hetgeen je vertelde deed me denken aan volgend item...daarom dat ik op de honingdauw uitkom.... geenstijl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@acc-focus

Nee dat was het zeker niet. Ik ken wel het fenomeen honingdauw. Dit waren echt klodders die eruitzagen als harsklodders. Om een idee te geven de klodders waren zeker ter grootte van een hazelnoot en er zaten ook plantenresten in, de resten van knoppen die uitkomen of zo.

ik zal als het weer gebeurt direkt een foto ervan maken.
 

Vergelijkbare onderwerpen