• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Brandstof mond reinigen

Scream85

Detailing addict
4 aug 2015
82
50
Heb even vlug gezocht op het forum maar kon niet direct een antwoord op mijn vraag vinden.

Hoe reinigen jullie de brandstof mond van de wagen? Soms kan die dit heel vuil en vettig zijn. Mag je hier met de HD op (natuurlijk met een gesloten tank, maar met het deksel open)?

Ik doe dit voorlopig met een ontvetter en daarna met de hand proper wassen.

Alle tips zijn welkom.
 
Ik zou er geen HD op zetten: vaak is er een rubberhoes tussen plaatwerk en vulpijp, en de kans dat je die beschadigd als je iets te dichtbij komt met de HD is mij te groot. Ik pak een oude MF-doek, en als dat onvoldoende helpt gebruik ik ook wat verdunde APC.
 
Ik gebruik inderdaad ontvetter ofwel APC (all purpose cleaner) voor van Poorboys World. Met een kwast inwerken en dan de tuinslang erop. Dit herhalen tot het schoon is en dan de laatste restjes rond de tankdop met een kleine kwast en een doekje.

Volgens mij kan hogedrukreiniger geen kwaad, is allemaal afgesloten en er zit vaak een gaatje voor de afwatering. Misschien beter wel de laagste stand of brede straal van je hogedrukreiniger gebruiken of 'm uitzetten en alleen afspoelen.

Edit: zoals hierboven dus, niet de vuil vrees stand gebruiken, alleen gebruiken om af te spoelen.
 
Bij het autowassen met een restje shampoosop en een oude lap. Bij het afspoelen van de auto gaat het vuil dan zo mee.
 
Het toverwoord is geduld, veel geduld.

Warm water en dreft in laten werken/weken.
Ontvetten, borsteltje/oude washmitt/vaatdoek en afspoelen tuinslang.
Net zo vaak herhalen tot het weg is.

Ik zou in elk geval niet de HD erop zetten. Maakt op korte afstand meer kapot dan je lief is.
 
Alvast bedankt voor de vele reacties. Ik zal de methode van APC en een oude microvezeldoek gebruiken in combinatie met de kwast.

Bedankt.