Gisteren was het de beurt voor een auto die al een tijdje op het programma stond : een Cadillac STS uit 2005.
Deze auto is door de huidige eigenaar gekocht en van deze kleur rijden er slechts 2 rond in Nederland.
De Cadillac bij aankomst eerst maar eens afgespoeld / gespoten.
Een maand of 2 geleden is deze auto nog in een laagje Dodo Light Fantastic gezet waardoor er nog beading genoeg aanwezig is :
De Dodo emmers staan al te trappelen :
De auto eens lekker gewassen met Dodo Born to be Mild :
De schade :
Zo op het eerste oog zaten er aardig wat swirls in de lak.
Helaas bleek bij het binnen rijden de waarheid wel wat anders :
De krassen bleken geen swirls te zijn maar RDS’en.
Helaas kon ik niet op de plek terecht waar ik anders altijd sta (ivm klanten) dus een creatieve oplossing verzonnen om zoveel mogelijk van die krassen uit te lichten :
Na het clayen eerst een testspot op de kofferbak gedaan met de SSR serie. Deze gaven echter niet het gewenste resultaat. Gelukkig had Wilma donderdag de Monello Mezzo en de Finale besteld welke vrijdag al binnen waren gekomen.
Na een testspot met de Monello Mezzo icm een oranje Monello pad welke nabehandeld was met Monello Finale op een groene pad was dit het resultaat :
Een aardige verbetering ten opzichte van wat het eerst was.
Terwijl ik de buitenkant aanpakte heeft Wilma zich over het interieur ontfermt :
Na een grondige behandeling met de extractor icm PB’s APC :
Het uiteindelijke resultaat :
Gebruikte spullen / stappen :
- Wassen met 2 emmer systeem (Dodo Born to be Mild)
- Afdrogen (Miracle Dryer)
- Clayen (Poorboy's Clay met Spray & Wipe)
- Polijsten (Monello Mezzo icm een oranje Monello pad ,
nabehandeld met Monello Finale op een groene pad)
- Lak gereinigd met Swissvax cleaner Fluid
- Wax (Dodo Light Fantastic & Swissvax)
- Bandjes (Swissvax Pneu)
- Kunstof delen (Poorboy's Trim restorer )
- Ramen (Swissvax Crystal)
- Interieur algemeen (PB’s APC icm de Extractor)
- Leer (Swissvax Leather cleaner & milk)
Deze auto is door de huidige eigenaar gekocht en van deze kleur rijden er slechts 2 rond in Nederland.
De Cadillac bij aankomst eerst maar eens afgespoeld / gespoten.
Een maand of 2 geleden is deze auto nog in een laagje Dodo Light Fantastic gezet waardoor er nog beading genoeg aanwezig is :
De Dodo emmers staan al te trappelen :
De auto eens lekker gewassen met Dodo Born to be Mild :
De schade :
Zo op het eerste oog zaten er aardig wat swirls in de lak.
Helaas bleek bij het binnen rijden de waarheid wel wat anders :
De krassen bleken geen swirls te zijn maar RDS’en.
Helaas kon ik niet op de plek terecht waar ik anders altijd sta (ivm klanten) dus een creatieve oplossing verzonnen om zoveel mogelijk van die krassen uit te lichten :
Na het clayen eerst een testspot op de kofferbak gedaan met de SSR serie. Deze gaven echter niet het gewenste resultaat. Gelukkig had Wilma donderdag de Monello Mezzo en de Finale besteld welke vrijdag al binnen waren gekomen.
Na een testspot met de Monello Mezzo icm een oranje Monello pad welke nabehandeld was met Monello Finale op een groene pad was dit het resultaat :
Een aardige verbetering ten opzichte van wat het eerst was.
Terwijl ik de buitenkant aanpakte heeft Wilma zich over het interieur ontfermt :
Na een grondige behandeling met de extractor icm PB’s APC :
Het uiteindelijke resultaat :
Gebruikte spullen / stappen :
- Wassen met 2 emmer systeem (Dodo Born to be Mild)
- Afdrogen (Miracle Dryer)
- Clayen (Poorboy's Clay met Spray & Wipe)
- Polijsten (Monello Mezzo icm een oranje Monello pad ,
nabehandeld met Monello Finale op een groene pad)
- Lak gereinigd met Swissvax cleaner Fluid
- Wax (Dodo Light Fantastic & Swissvax)
- Bandjes (Swissvax Pneu)
- Kunstof delen (Poorboy's Trim restorer )
- Ramen (Swissvax Crystal)
- Interieur algemeen (PB’s APC icm de Extractor)
- Leer (Swissvax Leather cleaner & milk)