• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cadillac STS uit 2005

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.029
193
45
Gisteren was het de beurt voor een auto die al een tijdje op het programma stond : een Cadillac STS uit 2005.
Deze auto is door de huidige eigenaar gekocht en van deze kleur rijden er slechts 2 rond in Nederland.

De Cadillac bij aankomst eerst maar eens afgespoeld / gespoten.
Een maand of 2 geleden is deze auto nog in een laagje Dodo Light Fantastic gezet waardoor er nog beading genoeg aanwezig is :

P1060190Small.jpg


P1060195Small.jpg



De Dodo emmers staan al te trappelen :

P1060199Small.jpg



De auto eens lekker gewassen met Dodo Born to be Mild :

P1060200Small.jpg


P1060201Small.jpg


P1060203Small.jpg


P1060207Small.jpg



De schade :

P1060209Small.jpg


P1060213Small.jpg


P1060215Small.jpg


Zo op het eerste oog zaten er aardig wat swirls in de lak.
Helaas bleek bij het binnen rijden de waarheid wel wat anders :

P1060216Small.jpg


De krassen bleken geen swirls te zijn maar RDS’en.
Helaas kon ik niet op de plek terecht waar ik anders altijd sta (ivm klanten) dus een creatieve oplossing verzonnen om zoveel mogelijk van die krassen uit te lichten :

P1060218Small.jpg



Na het clayen eerst een testspot op de kofferbak gedaan met de SSR serie. Deze gaven echter niet het gewenste resultaat. Gelukkig had Wilma donderdag de Monello Mezzo en de Finale besteld welke vrijdag al binnen waren gekomen.

Na een testspot met de Monello Mezzo icm een oranje Monello pad welke nabehandeld was met Monello Finale op een groene pad was dit het resultaat :

P1060220Small.jpg


Een aardige verbetering ten opzichte van wat het eerst was.


Terwijl ik de buitenkant aanpakte heeft Wilma zich over het interieur ontfermt :

P1060227Small.jpg


Na een grondige behandeling met de extractor icm PB’s APC :

P1060249Small.jpg


P1060250Small.jpg


P1060251Small.jpg


P1060252Small.jpg



Het uiteindelijke resultaat :

P1060254Small.jpg


P1060258Small.jpg


P1060260Small.jpg


P1060261Small.jpg


P1060267Small.jpg


P1060268Small.jpg


P1060270Small.jpg


P1060272Small.jpg


P1060273Small.jpg


P1060274Small.jpg


P1060276Small.jpg


P1060278Small.jpg



Gebruikte spullen / stappen :
- Wassen met 2 emmer systeem (Dodo Born to be Mild)
- Afdrogen (Miracle Dryer)
- Clayen (Poorboy's Clay met Spray & Wipe)
- Polijsten (Monello Mezzo icm een oranje Monello pad ,
nabehandeld met Monello Finale op een groene pad)
- Lak gereinigd met Swissvax cleaner Fluid
- Wax (Dodo Light Fantastic & Swissvax)
- Bandjes (Swissvax Pneu)
- Kunstof delen (Poorboy's Trim restorer )
- Ramen (Swissvax Crystal)
- Interieur algemeen (PB’s APC icm de Extractor)
- Leer (Swissvax Leather cleaner & milk)
 
Nette detail.Complimenten hoe je de defecten hebt weten vast te leggen op foto met deze kleur!
 
PT Cruiser zei:
Mooie wagen. Maar een 2005 is het in geen geval. 't kan wel een 2004 zijn die pas in 2005 ingeschreven werd.

Deze auto is in 2005 door de eigenaar nieuw gekocht. Het kan goed zijn dat het een 2004 model is, daarvoor ben ik niet genoeg thuis in de Cadillac's


Paulus de Boskabouter zei:
Net resultaat! Dit vind ik nog wel een mooie Amerikaan. Alleen het interieur oogt wel goedkoop.

Goedkoop interieur ? Deze 2005'er heeft naast vol lederen bekleding : elecktrisch in hoogte, lengte en lendensteun verstelbare stoelen, verwarmbare voorstoelen en achterbank verwarming, touchscreen radio met navigatie, gescheiden climate controle, kompas in de zelfdimmende binnenspiegel, bestuurdersherkenning (spiegels en stoelen veranderen aan de wensen van de eigenaar) en dan zal ik vast nog wel een waslijst zijn vergeten :-"
Voor een auto van 10 jaar oud vindt ik dat nogal "bomvol" opties :D

Als je de afwerking bedoeld, dat hoor ik wel vaker. Dit is nu de 2de Cadillac die ik heb gedaan (zoek maar eens op Amerikaanse uitdaging) en ook die vondt ik schitterend afgewerkt. Zelf vindt ik beide interieurs zeer netjes afgewerkt (in tegenstelling tot een nieuwe VW / Seat).
 
Ik bedoel met goedkoop de gebruikte materialen. Lijkt net broodtrommeltjes plastic. Maar inderaad super delux. Vind het een pracht wagen.
 
Als Cadillac fan vind ik dit een erg gave show off. Mooi resultaat ook, staat er weer erg fraai bij!

PT Cruiser zei:
Mooie wagen. Maar een 2005 is het in geen geval. 't kan wel een 2004 zijn die pas in 2005 ingeschreven werd.

Ik denk zelfs eerder. Modeljaar 2004 (en volgens mij 2003 ook al) heeft een andere navigatieunit, andere eindstukken en grotere wielen. Daarbij heeft deze nog het oude logo dus niet de kleurtjes.

Zo een komt er hier ooit nog eens. :heart_eyes:
 
B-Buster zei:
Als Cadillac fan vind ik dit een erg gave show off. Mooi resultaat ook, staat er weer erg fraai bij!



Ik denk zelfs eerder. Modeljaar 2004 (en volgens mij 2003 ook al) heeft een andere navigatieunit, andere eindstukken en grotere wielen. Daarbij heeft deze nog het oude logo dus niet de kleurtjes.

Zo een komt er hier ooit nog eens. :heart_eyes:


Leuk om te weten dat er nog een Cadillac fan aanwezig is.