• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

camper poetsen..

sampdoria

Detailing rookie
17 feb 2011
30
0
Dit..

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]



...is onze camper.
Vorig jaar heb ik hem helemaal gepolijst en gewaxed, maar door het vele gebruik in regen, sneeuw, maar gelukkig ook zon:party:
is het wel weer nodig. Vorig jaar kon ik nog gebruik maken van de diensten van een maatje, die in het bezit is van een rotary én de nodige
ervaring, dit jaat gaat hem dat niet lukken8o
Het kostte ons met z´n tweeen meer dan 20 manuren.
Omdat ik het dus dit jaar alleen moet doen, moet ik het slimmer aanpakken óf minder bewerkingen doen, óf betere spullen...:confused:

Ik heb zelf een DAP en wel de nodige doeken etc. en kan ook overdekt werken.
De camper bestaat voor het grootste deel uit sandwich beplating, wat gespoten is. Het front, bumper en de achterspoiler is polyester.

Het liefst wil ik hem machinaal (met de DAP) bewerken, dus polijsten, waxen en uitpoetsen. Vorig jaar heb ik waxen en uitpoetsen met de
hand gedaan, dat heeft een week pijn in m'n schouders tot gevolg gehad.

Verder zit er een lift aan de zijkant van de camper en hiervan is de vloer van aluminium tranen plaat. Ook deze ziet er wat vervuild uit.
Hoe zou ik deze weer schoon en glanzend kunnen krijgen..? :weetniet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn inbreng.. Goed wassen (foamen?) met APC en shampoo. Vervolgens zeer goed reinigen en optioneel kleien. Dan licht groene pad op Dap500 en Dodo Juice Need for speed. Indien je geen klei gebruikt, zeeeer regelmatig je pad spoelen!

Nee, het is niet het beste van het beste. Maar gezien de tijd en wellicht ietswat minder ervaring wel het handigst. Daarna eventueel een laag (vloeibare) wax erover en "klaar".

Indien je het allemaal wel haalt qua tijd is eerst een rondje mezzo op wit wat handiger.

Succes!

Robert