• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

chrome velgen zwaar verwaarloosd

heb er een sopje overheen gehaald ze zijn wel iets schoner geworden maar er zit nog steeds een soort van aanslag op..

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

in doe hoekjes bij mn boutjes kan ik niet bijkomen met een doek dus dat moeten jullie even door de vingers zien:schaam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
denk dat t nu tijd is voor een lichte APC (+spons/mitt/doek)
en daarna óf kleien óf een chemische polish...
 
dus met een lichte apc moet ik een eind kunnen komen??

klei heb ik er 1 van de quik clay van mequiars, witte of lichtblauwe klei volgens mij..
is deze er goed genoeg voor?

is er ook een goeie spons/washmitt waarbij ik rondom die boutjes kan komen?

borstel raden jullie af? (igg mk-us wel)

heb er ook een mail naar carclean zelf uitgedaan miss dat die nog wat weten, voor de rest wacht ik jullie reacties nog af

grtjes
 
borstel gaat sneller krassen geven in je chroom dan een goede washmitt...
de witte klei (consumers) is waarschijnlijk wel geschikt, maar oppassen dat je geen krasjes gaat maken..!
Daarom eerst proberen met een APC en chemische polish, mocht dat niet werken, dan naar de klei (zou ik in elk geval doen...)
 
apc van poor boys, goeie keus??

blue'b'gone als chemische polish dan?

denk je dat ik met een washmitt goed tussen die boutjes kan komen, weet niet hoe goed ze vuil op nemen of je goed over het oppervlak moet gaan of dat ie als sneller het vuil weg/op neemt??
 
iemand ervaring met de professional polish van poor boys?? schijnt het ook goed te doen op chroom las ik verderop op het forum..

detailing swabs ook maar bestellen dan, iig bedankt voor de tip:cool:
 
@ polo polo, de prof polish is een goed product. Ik had een redelijk verweerde chromen grill van een mercedes oldtimer ermee behandeld.

Zo goed als nieuw kan ik je zeggen, en het is een multifunctioneel product.
 
MK-us zei:
jim schreef:
.... Ik zou alvast geen schurende polish gebruiken .... Zoals ivo's zegt een chemische polish ....
Je doelt op bv PB's Professional Polish ? ( ook voor m'n eigen kennis blij )
jim zei:
Dat kan idd de klus wel klaren, maar ik bedoel eerder een chemische metal polish genre CG metal shine of blue-b-gone.
Jim ( niet de eerste de beste ), gaf een ander antwoord wat betreft welk middel je wellicht beter kan gebruiken.
Bel / mail anders even naar CC-headquarters om na te vragen waar je beste aan doet, want jakkie, ziet er ogenschijnlijk niet best meer uit
( hopelijk vergis ik mij )
 
heb carclean een mailtje gestuurd met link naar fotootje erbij, dus ff afwachten wat zij er van zeggen..

ben er zelf ook bang voor dat ze verpest zijn, volgens mij zit er ook flink wat corrosie rondom de boutjes..

maar kan altijd proberen de schade te beperken,^^
 
Je zou het inderdaad kunnen proberen met Poorboys Proffessional Polish. Maar verwacht geen wonderen ervan...de velgen zijn denk ik al te ver heen.

Gebruik een Mothers Powerball Mini of een Mothers Power Cone
Of anders de Lake Country Uni Ball.
 
nicknameless zei:
Gebruik een Mothers Powerball Mini of een Mothers Power Cone
Of anders de Lake Country Uni Ball.
Gaat dat goed op chromen velgen? Zonder te weten hoe de kwaliteit van de velgen is natuurlijk, het kan goed zijn dat het maar een summier laagje chroom is.
 
Chrome Polish van Mother's (alleen even wachten tot ie er weer is)
Tijdje geleden met het handje:
velg1.jpg
 
zo te zien ook zeker het proberen waard!! waarmee heb je die opgebracht, pad of doek? en die moet je erna nog uitwrijven zeker??
 
Simpelweg met een foam/microfiber padje, begin wat zwaarder boenen, daarna lichter en afnemen met een doekje. Und Klar!
 
da's tot nu toe misschien nog wel de beste oplossing..!
Ik zeg GO DENNIS :D

(misschien een beetje vloeken in de kerk, maar Belgom heeft ook chroom-polish :cool:)
 
@ nijssen

deze producten gebruik je op je chrome velgen??

@ ivo's

is die belgom niet goed? of heeft die opmerking niet met het product te maken?:roll


ik ga eens spullen bestellen en dan maar aan de slag hope dat het weer goed komt;)
 
Toevallig vandaag mijn blanke alu velgranden gedaan. Met de Mothers Cone op de boormachine. Heb wel de velg van de auto gehaald en op een Workmate gelegd.

Alleen dan kan ik het goed voor elkaar krijgen.