• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

clay glove /towel.

patrick@166

Detailing trainee
17 mei 2016
161
43
49
hilversum
heeft iemand hier ervaring mee?
is het een goed product of kan ik beter door gaan met de traditionele clay bar?
 

Bijlagen

  • carpro-clay-cloth.jpg
    carpro-clay-cloth.jpg
    245,7 KB · Weergaven: 336
Ik gebruik een Nanoskin pad. Werkt erg snel en goed, maar laat wel lichte marring achter.
Je moet dus eigenlijk wel altijd polijsten nadien.
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Zow, ik heb al wel eens die Clay-pad van DDJ gezien. Soort van klei-doekje/handschoe. Maar dat er ook hele towels van waren, dat wist ik nog niet.



Greetz
 
ben ook wel benieuwd wat die claypads doen of dat wel goed te gebruiken is.
Voordeel is wat ik gehoord heb is dat als je laat vallen op grond dan afspuiten met je lub spray en je kan weer
hoef je het niet weg te gooien maar weet ik niet zeker
 
Zo'n clay towel kan imo best handig zijn als je te maken hebt met een in onze ogen "verwaarloosde" auto waarbij je toch al stevig moet gaan compounden enz.
Op een goed onderhouden auto zou ik die clay towel (of mitt) zeker achterwege laten.
 
@Jansen ,mooi he...
Youtube staat vol met die fimpjes maar vond deze wel "pakkend".
Zo'n clay towel kan echt handig zijn om tijd te winnen in sommige gevallen echter doe ikzelf meestal wat nieuwere auto's of herhaalklussen waarbij ik gewoon liever traditionele klei gebruik.
 
Laatst bewerkt:
@DonButtie ,kijk zo'n towel valt heus wel goed te gebruiken je moet em alleen op de juiste manier gebruiken en voor de juiste situatie. Ik heb wel eens naast een Nissan gestaan uit het jaar 0 welke onder de zwarte spikkels zat welke ikniet wegkreeg met Tar&glue of wat dan ook bovendien liep mijn klei heel snel vol met vuil en nog was niet alles weg. Erg kostbaar en tijdrovend voor een klus waarbij de eigenaar niet eens perfectie wil.
In zo'n geval lijkt mij zo'n towel ideaal om snel resultaat te kunnen boeken zodat je meer tijd over hebt om de defecten aan te pakken.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
ja dan is het wel een goed alternatief maar met die lak wat je in het filmpje ziet zou ik het niet doen hoor
blijf het net schuren vinden dat geluid
 
Misschien is die towel wel nog handig om velgen te clayen voor je ze gaat polijsten...
Heb ook al veel gekeken naar zo'n towels maar nooit de stap gemaakt om te bestellen...