• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clay pads

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
35
hee piete peuters

zat beetje op de webshop te kijken want had nieuwe klei nodig want was zo goed als op.
Zag toen claypads voorbij komen.
Zou dat hetzelfde werken als het welbekende klei?
want als dat het zelfde werkt en langer mee gaat koop ik dat liever want dan is het niet zo erg als je het laat vallen
want die kan je dan goed afspoelen en kan je weer verder gaan en verlies je geen producten

maar hoor graag hoe jullie erover denken en van vinden
 
De beschrijving:
Met de Supernatural Paint Decon Pad is het mogelijk om machinaal te kleien. Sneller, intensiever maar polijsten is daarna wel noodzakelijk.
Kan zowel droog als nat gebruikt worden op een Dual Action en zelfs een roterende machine.
Kijk CC zal em niet verkopen als ie niet zal werken of wanneer de ervaringen dramatisch zouden zijn laat ik dat voorop stellen.
Echter logischerwijs vraag ik me hardop af wat je je lak aandoet wanneer het vuil wat je wil verwijderen uit je lak een (korte) tijd mee zal draaien over je lak heen.
ik waag me er niet aan ik kijk wel uit...
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
nee bedoel niet voor op een machine maar met de hand
zag dat carclean ze wel verkocht bedoel zoiets als deze

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Clay_Pad_Twins_Fine_en_Medium_DJSSCPT_103396
 
Heeft volgens mij de zelfde voor en nadelen als een clay towel/mitt.
Ikzelf zal er niet snel naar grijpen ieder geval.
 
Ik heb deze Clay pads gekocht, maar nog geen tijd gehad ze uit te proberen...
Als je een beetje in de buurt woont kan je ze mss eens proberen voor je ze koopt?
 
ik zelf ook niet daarom maar de supernatural clay besteld
ga die eens proberen want mothers clay kon ik niet los vinden in de webshop en
verschillende producten proberen leer ik weer van en wat nieuws proberen is altijd leuk
en geeft weer motivatie om extra m'n best te doen
 
Ik heb die Clay-pads zelf niet gebruikt. Ga ik waarschijnlijk ook niet doen. Als zo'n padje snel volloopt, dan vouw je dit niet even naar binnen zoals je bij een normale clay doet, toch?

Volgens mij gebruik je zo'n padje voor het gemak ofso? Hij zit goed om je hand/vingers en je voelt goed wat je doet.


Greetz
 
@Quantoxx Als er veel vuil op zit moet je het inderdaad niet naar binnen vouwen, maar kan je hem gewoon afspoelen in een emmer of onder een straal.
 
Wat ik begrepen heb is het een soort kunststof/rubber achtig materiaal wat de reinigende eigenschappen van de klei heeft, maar herbruikbaar is.
 
is zover ik weet een soort rubberen spons met de reinigende werking van klei wat je af kan spoelen en veel kan gebruiken zonder het slijt
weet niet hoe de ervaringen zijn heb het alleen nog maar gezien in een YouTube filmpje van chemical guys.
dus zal het hier eens vragen want op YouTube zijn vaak van die promo filmpjes waar ze zogenaamd jou iets willen leren

maar goed ik wil weten of zo'n pad echt net zo goed werkt als zeg fine of medium clay
 
Met name de samenstelling van de ''clay'' ben ik benieuwd naar. Als ik het dus goed begrijp, is het een spulletje wat anders is als clay, maar hetzelfde werkt en daarnaast dus daarom uitgespoeld kan worden.

Hmmm...
 
weet niet hoe de ervaringen zijn heb het alleen nog maar gezien in een YouTube filmpje van chemical guys.
dus zal het hier eens vragen want op YouTube zijn vaak van die promo filmpjes waar ze zogenaamd jou iets willen leren

Mij is opgevallen dat ze deze alleen maar gebruiken als ze hun product aanraden, in dit geval dan de claymitt. In al hun andere filmpjes, waar de claymitt dus niet het onderwerp is en 1000x wordt aangeprezen in 5 minuten tijd, gebruiken ze de echte 'klei'. Mij zegt dit dus dan dat ze hun eigen product niet genoeg vertrouwen om het zelf te gebruiken.
Zo vat ik het toch op ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
ja ik dus ook @Adrien304
maar ben wel benieuwd of het nou echt werkt zeg maar want dan doe ik mn klei de deur uit
want ik laat het best vaak bijna vallen en elke keer valt het wel 1 keer.
daarom gebruik ik ook kleine stukjes want dan is het niet zo zonde als het op de grond valt.
 
Rustiger werken
emoji6.png

Inderdaad, niet langs je auto rennen, gewoon effe stilstaan. :p