• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleaner werkt niet, rode kleur komt niet terug

bloemie

Detailing addict
14 feb 2010
176
62
51
anna paulowna
ik heb vandaag geprobeert een rode porsche 944 getracht te polijsten welke wit uitgeslagen was op de motorkap en het dak.

ik heb he gedaan met SSR3 en een gele pad voor de dap ,dit werkt niet geheel.

toen een rotery gebruikt werkt ook niet ,en schrik niet zelf pure jif gebruikt en steeds nat houden.

zelfs met jif gaat het niet weg ,toevallig kwam er net een vertegenwoordiger binnen van cartec (was in mijn zwager in de garage) en hij had de oplossing een rotery met een vacht in combinatie met 3M Fast Cut Plus Polijstpasta groene dop.

nou mooi niet nog steeds van die witte vlekken op de lak ,okee de auto knapte er van op met 3M beter dan SSR3 ,maar ook de vertegenwoordiger gooide de handdoek in de ring.

wat doen wij nu evt verkeerd of kan het zijn dat de oxidatie onder de blanke lak zit ,de rest van de auto ging prima met SSR3.
 
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Vergeet niet dat wit een best wel moeilijke kleur is.

Ik geloof dat naast rood en geel wit ook zeer onderhevig is aan oxidatie.
 
Zit er blanke lak op de auto, dan is de oxidatie inderdaad (zoals je al vermoedde) onder die laag. Daar is dan naar mijn weten niks meer aan te doen behalve opnieuw spuiten.
 
de ex citroen ax van me vriendin had ook hele doffe plekken erin..
daar had ik genoeg aan een rotary, witte lc kompressor, en monello mezzo

polijsten met jif... dat je dat durfde8-o
en wol+fastcut plus. of ssr3 is gewoon vloeibaar schuren, let daar wel even op, dat je niet TE veel lak weghaalt.
dergelijke lak imprefecties vragen om een rustige aanpak, en een lakdikte meter
 
Ben er bang voor dat je lak vergaan is. 944's lopen al in de leeftijd, en op een gegeven moment kan de lak ook echt tever weg zijn om te kunnen corrigeren.
Bij mijn witte heb ik nagenoeg alle verkleuring weggekregen (dof/grijs geworden), maar heb dusdanig moeten bikkelen dat ik er bang voor ben dat bij de volgende keer ik door de lak heen ga...
 
Wat mijn voorgangers al aangeven: een rode lak kan ook "op" zijn, dan is er geen correctie meer te behalen, de lak heeft vrijwel geen pigment meer. Enige oplossing is dan overspuiten...
 
aron225 zei:
de ex citroen ax van me vriendin had ook hele doffe plekken erin..
daar had ik genoeg aan een rotary, witte lc kompressor, en monello mezzo

polijsten met jif... dat je dat durfde8-o
en wol+fastcut plus. of ssr3 is gewoon vloeibaar schuren, let daar wel even op, dat je niet TE veel lak weghaalt.
dergelijke lak imprefecties vragen om een rustige aanpak, en een lakdikte meter


polijsten met jif en nat houden werkt prima ,okee ligt niet in mijn aart om dit te doen maar de eigenaar gaf kwam met dat idee.

in de trance van lukt het niet meer dan gaat hij richting de spijterij en eerlijk gezegt lukte het aardig als je maar water bijft sprayen.