• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clinic voor forumleden van het Audi-TT forum!

Leuke, gezellige en informatieve meet zo te zien! Vind het bijna jammer dat ik geen TT heb.... :d

Keertje een S8 meet doen dan maar... :D
 
Ehhhh niet om jaloers over te komen of zo, maar ik zou persoonlijk wel wat meer te weten willen komen over het herstellen van oude lakken zoals die van mijn roestraket... ;) Misschien een ideetje voor de volgende clinic? Een oud beessie opduikelen, bij voorkeur voorheen rood, geel of wit (i.v.m. lakcorrosie) en die dan proberen in de oude glorie te herstellen. Het is natuurlijk prachtig om je hooguit een paar jaar oude bolide weer een showroomglans te geven, ook heel dankbaar, maar het kan altijd erger... ;)
 
Ah, dat zijn dus hoseblockers. Wel grappige en bovenal nuttige uitvinding.

Zo te zien hebben jullie de grootste lol gehad! Ziet er allemaal heel gezellig uit.


Enne Tim, wie is die blonde dame naast je. Wel apart dat je de menu kaart tussen jullie beide inhoudt.
:eyes:
 
Freaky1975 zei:
Ehhhh niet om jaloers over te komen of zo, maar ik zou persoonlijk wel wat meer te weten willen komen over het herstellen van oude lakken zoals die van mijn roestraket... ;) Misschien een ideetje voor de volgende clinic? Een oud beessie opduikelen, bij voorkeur voorheen rood, geel of wit (i.v.m. lakcorrosie) en die dan proberen in de oude glorie te herstellen. Het is natuurlijk prachtig om je hooguit een paar jaar oude bolide weer een showroomglans te geven, ook heel dankbaar, maar het kan altijd erger... ;)

Is ook een leuk idee...:cool:


Denk wel dat je daar een rotary polisher bij nodig hebt om 'm echt weer als nieuw te krijgen (vereist wel ervaring!).
 
Mijn collega heeft vorige zomer een uur op mijn dak staan tollen en bijna drie kwartier op de motorkap... In mijn "ik stel me voor" topic zie je **** erg het dak er aan toe was. Is nu al weer halverwege dat zeg maar... :(

Het is ook maar de vraag hoeveel vlees er nog op zit om mee te werken, we kwamen onder de witte uitslag zat sporen tegen van zeer slecht tolwerk!
 
Nou zo op de foto's te zien staat ie er anders best netjes bij... ;)

Rood is ook wel een lastige kleur natuurlijk, en polijsten is ook een vak... Dan de spullen nog, al die verschillende pads en polijstmiddelen... Ik wil me ook graag gaan verdiepen in het polijsten. Niet omdat m'n auto er slecht aan toe zou zijn, maar omdat ik het erg interessant vind om te leren om krasjes weg te krijgen en doffe lakken weer 'tot leven te wekken' e.d.
 
Tuurlijk, ik heb de kwetsbaarste kleur die er is en de foto's verhullen nog wel heel veel hoor, oppervlakkige schade en roest zie je op de foto's niet, evenals de witte uitslag die hardnekkig onder de glanslaag bleef opkomen op het dak. De motorkap is wel helemaal uitslag-vrij geweest overigens.

Ik zal effe kijken of ik nog plaatjes heb van het echte leed...
 
Wel iets van teruggevonden:

Afbeelding003.jpg

Afbeelding010.jpg

RAI011.jpg

RAI012.jpg


Oh en nog eentje van destijds 1 dag een wagenpark van 3: Mijn ouwe trouwe Cliootje, die ik helaas ten grave mocht dragen vanwege de verregaande staat van ontbinding (doet nog altijd zeer, wat een heerlijk kanonnetje was dat, veel meer dan de Golf, die wat lomp over komt daarbij vergeleken). Er voor, mijn woon-werkbolide, de Kangoo van de zaak... ;)

RAI001.jpg
 
Ik zie het ja... Maar toch wel een mooi resultaat op dat dak!

Voor je kunststof zou ik echt iets bestellen als dat Meg's Natural Shine waar we het elders over hadden... (of dat Black WOW uitproberen natuurlijk) ;)
 
Ik heb er (nog) geen verstand van, maar bied me nogmaals aan als testobject (de auto dan hè...) ;)

Dak glansde te hard om op de foto te kunnen zien, maar er zit toch nog een hoop uitslag onder hoor!
 
We regelen ook algemene detailing dagen. Binnenkort komt onze clinic / workshop / meetingpagina online en daar kan je je op inschrijven!

En dan nu maar weer On-Topic :rules :)^
 
Tim zei:
We regelen ook algemene detailing dagen. Binnenkort komt onze clinic / workshop / meetingpagina online en daar kan je je op inschrijven!

En dan nu maar weer On-Topic :rules :)^

Hallo,

Heb je de filmpjes nog ergens online staan? :D ik ben wel benieuwd!

Groetjes,
Vincent
 
Nou hierbij een paar extra foto's, morgen probeer ik wat filmpjes te maken! En uiteindelijk zal ik een nieuw verzameltopic maken en deze ook op het TT-Forum plaatsen. :ja

De interessante verhalen van Dennis en Adrie: :ja
TTMeeting1.jpg


Druk aan de slag:
TTMeeting2.jpg


]d~^ Dennis! Dennis! PAS OP! Weet je wel wat Adrie daar in zijn hand heeft, halloooo BUKKEN!!:
TTMeeting3.jpg


Bert aan het aaien:
TTMeeting4.jpg


Een klein versterkertje achterin de TT:
TTMeeting5.jpg

TTMeeting6.jpg


Even voelen hoe glad hij nu is, geen schuurpapier meer:
TTMeeting7.jpg


Sticker van de club:
TTMeeting8.jpg


Een paar krassen verwijderen:
TTMeeting9.jpg


Dat is een gekke TT: ;)
TTMeeting10.jpg


Vincent is verkocht, kijk die grijns: :ja :grinning:
TTMeeting11.jpg

TTMeeting12.jpg


Tot zover weer! Hopelijk morgen wat filmpjes! :schaam