• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clinics ingepland voor november en december 2014 en januari 2015

Ik heb het vorige week bij Carclean nagevraagd en, jammer maar helaas, hebben ze geen ruimte in hun agenda om nieuwe workshops (in de lente) te plannen.
 
Ja ik was er laatst ook, maar kreeg ook geen bevestiging over wanneer er nu datums bekend worden gemaakt.
Hoop alleen dat dit het enige minmunt is van CC wat ik ga ontdekken.
 
Ik neem aan dat ik geen regels overtreedt door hier de door mij op 13 maart ontvangen reactie te posten:

Helaas zijn er nog geen data bekend.
We hebben met andere zaken zo druk dat clinics helaas niet ingepland kunnen worden op het ogenblik.
Zodra er ruimte is plannen we die direct in.

Je kan altijd een afspraak maken om een keer langs te komen voor uitleg of een demonstratie als je dat wilt.

Met vriendelijke groeten,
Carclean.com

Dennis Frank
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Als iedereen die een workshop wil gaan volgen nu allemaal een afspraak achterelkaar maakt, en naar CC gaat. hebben we allemaal gratis een workshop.
en is de winkel medewerker 40 uur niet productief.

Ik snap het niet. Er word bijna gesmeekt, plan workshops. En nog gebeurt het niet.
Terwijl er door Tim was gemeld , eind februari / begin maart.
 
Een uitleg is iets anders dan een complete workshop. Als je beide hebt gehad zal je dat ook wel begrijpen. De workshops bevatten veel meer dan het aanzetten van een dap en de juiste pad kiezen.

Beetje makkelijk om zo af te geven terwijl ze daar het vuur uit hun sloffen lopen om onze bestellingen de deur uit te krijgen, nieuwe producten binnen te halen en te testen, klanten te woord te staan en ook nog eens Diventa Bella draaiend te houden.
 
Overigens : ik heb in Naarden ook eens een machinale workshop gevolgd bij een grote speler in de markt en nu een 5/6 tal bij CarClean. Grote verschil is dat bij de speler alles op 1 merk werd geprojecteerd en dat je bij CC wel verschillende producten van verschillende fabrikanten leert kennen
 
Alleen niet alle merken levert cc. wel jammer aangezien daar ook juweeltjes van producten tussen zitten (van anderen vernomen).
Cc blijft vaak op dezelfde merken/producten terug vallen. Mazerna bijvoorbeeld voor het polijsten, ssr van pb en mequiars raden ze niet snel aan.
 
Waarom zou je Merzena willen gebruiken als Monello minstens hetzelfde resultaat levert en nog goedkoper is ook ?

De reden dat ze SSR niet vaak aanbevelen is omdat die niet tot nauwelijks zijn opgewassen tegen de huidige harde lakken.
Mequiars M lijn wordt wel door CC aanbevolen, zoek bijvoorbeeld maar eens een topic op over orangepeel pads. Ze geven daar heel duidelijk aan dat een product van de concurrent met die toepassing beter functioneert dan hun eigen product. Dat hoor je iemand van Mequiars of CG niet snel zeggen.

Er zijn een aantal merken waar CC in het verleden bewust afscheid van heeft genomen door tegenvallende kwaliteit of leveringsproblemen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Bikkel;n418850 zei:
Als iedereen die een workshop wil gaan volgen nu allemaal een afspraak achterelkaar maakt, en naar CC gaat. hebben we allemaal gratis een workshop.
en is de winkel medewerker 40 uur niet productief.

Ik snap het niet. Er word bijna gesmeekt, plan workshops. En nog gebeurt het niet.
Terwijl er door Tim was gemeld , eind februari / begin maart.
Een uitleg in onze showroom is niet hetzelfde als een clinic. Het is onmogelijk.

Wij zitten helemaal tot de nok volgepland, ons personeel draait overuren. We hebben momenteel gewoonweg niet extra capaciteit om er ook nog clinics naast te draaien. We proberen het steeds te plannen, maar de drukte haalt ons in.

Al is het alleen al omdat Diventa Bella, waar we de clinics houden, tot mei volgepland staat en daar dan dus een auto van een klant in staat (ook in het weekend).

Ik snap heel goed dat het niet ideaal is, maar we doen echt ons best. Vergeet niet dat we maar een klein team zijn met 5 mensen.

Zodra we een gaatje zien, plannen we er een clinic op in.

En mijn excuses dat eerder geschatte datums voor clinics niet gelukt zijn.
 
Bikkel zei:
Ja ik was er laatst ook, maar kreeg ook geen bevestiging over wanneer er nu datums bekend worden gemaakt.
Hoop alleen dat dit het enige minmunt is van CC wat ik ga ontdekken.
Gezien onze Trustpilot beoordelingen hoop ik inderdaad dat dit het enige minpunt zal zijn. ;)
 
​Eigenlijk wordt het dus tijd voor uitbreiding, zowel van het pand als het personeelsbestand
Er zal vast zat interesse zijn lijkt me ;)
 
Tim , ik ben blij dat reactie geeft in het topic!
Maar als de de clinic in de ruimte van Diventa Bella word gegeven, is het dan niet slim om nu al datums vast te zetten voor over paar maanden.
Anders staan er dan weer klant auto's gepland.
 
Daarnaast kun je ook heel goed zelf thuis het detailen leren hoor,... Heb zelf nog nooit een clinic gevolgd.

Gewoon lekker veel en enthousiast inlezen. Regel desnoods een mooi testpaneel op de sloop en leef je daar op uit. Gebruik hier gewoon alle producten op, als die je ook op je auto zou willen smeren. Van shampoo tot wetsanden/orange peelen/kleien/polijsten/waxen/coaten enz enz. Door proberen krijg je ook snel handigheid in bepaalde technieken. En niet iedereen werkt met exact dezelfde technieken,... En mocht het je niet duidelijk zijn kun je weer het forum raadplegen, staat het er niet op, gewoon vragen!

Goed alternatief lijkt me i.p.v. een nog niet beschikbare clinic.
 
  • Leuk
Reactions: Tim en Soepergrover
Jeroen;n418977 zei:
Daarnaast kun je ook heel goed zelf thuis het detailen leren hoor,... Heb zelf nog nooit een clinic gevolgd.
Als je liever eerst aan de gang gaat met iemand met ervaring in de buurt en er is nog geen clinic gepland, dan kan je ook met een aantal mensen bij elkaar komen.
12 april staan we weer met een aantal ervaren detailers en beginners in Kampen om overdekt de detailen.
Dit is altijd een heel gezellige dag waar altijd wel iemand is waar je je vragen aan kan stellen of waarbij je kan kijken hoe hij/zij de dingen doet.

het is niet een vervanging van een clinic bij Carclean , maar het kan een leuke eerste kennismaking/oefening zijn, waarna je tijdens een clinic de finesses leert.

informatie over deze dag vind je hier: https://forum.Carclean.com/threads/detailmeeting-over-de-ijssel-2015-zomerprep.14492/
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Even een vraagje over deze clinics, wordt er ook een certificaat uitgerijkt bij het einde van de clinics ? Gr. Reggy