• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corsa Grill

Sunakun

Detailing addict
2 apr 2015
50
65
Rotterdam
Hoi Allen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Van het weekend heb ik de Corsa gewassen en toen zag ik bij de grill volgens mij "kalk aanslag". Het is mij helaas niet gelukt om dit weg te schrobben.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan verwijderen?

auto%20gril_zpsqkxtzlyy.jpg

Let maar niet op de steenslag...
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt enorm op de vervuiling die ik de chromen strip op de achterbumper van onze Fiat 500 tegen kom.. Ik lees dus graag even mee:D
 
Daar zou ik aan beginnen zoals je overal aan hoort te beginnen.
Ofwel het minst agressief beginnen en langzaam opschalen.
Gaat het er dus niet af met wassen, begin je rustig met een polish (wat dit waarschijnlijk al op zal lossen) en daarna zou je nog als het niet gelukt is een hele fijne polijst combinatie kunnen proberen.
 
Ik heb hetzelfde gehad op mijn DS3. Vooral strooizout in de winter is een flinke aanslag voor die verchroomde kunststof...

Bij mij is het tot op heden met Professional Polish van Poorboy's helemaal verdwenen. Is een niet al te duur product, veilig voor kunststoffen en dit soort verchroomde kunststoffen en bovendien heel nuttig op alle andere plaatsen op je auto..
Zelfs de douchekraan maak ik thuis vrij van kalk aanslag met dit middeltje!

Gewoon de 1, daar een korrel mijns inziens nergens voor nodig is en op dit soort trims over het algemeen ook niet wenselijk:

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Professional_Polish_473ml_PB_PP16_100723
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en Altos
Professional Polish kun je ook prima met de hand verwerken. Zag dat je ook nog niet aan de machine toe bent gekomen. Dit soort randjes is met een machine haast niet te doen en met de polish zijn dit soort plekjes met de hand binnen no-time weg...
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Monello Disco Duo of Monello Finishing hand pad is het eerste wat bij mij binnenschiet.
https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164
 
De Belgom producten zijn ook perfect voor dit soort klusjes. Geweldig spul.

Ik gebruik vooral hun metaal polish.
Maar ze hebben ook een Chroom polish. Al weet ik niet of die bij "Chrome look" kunststof gebruikt kunnen worden.
 
Ik ben langsgeweest bij CC en we hebben de Professional Polish gebruikt op een testspot. Na enkele vegen verdween het :innocent:. Dus heb het spul meteen gekocht. Nu nog tijd maken om het af te maken. Een foto zal spoedig volgen.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy