• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cruiser: bumpers pt cruiser onorthodox aangepakt (lijmresten!!!) update 2 weken later

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
De plakband randen op de bumpers van onze PT cruiser zijn al jaren een doorn in het oog.
Destijds heb ik ze niet mee laten spuiten omdat ik juist de andere kleur van de bumpers en zeker op de achterkant wel iets vond hebben.

Na een tijdje begon er echter een vreemde rand zichtbaar te worden in de bumper

DSC_0877.jpg


DSC_0876.jpg


Chrysler vond het handig om de bumpers te beschermen en plakte dit vast op het kunststof van de bumpers. Helaas bood chrysler geen oplossing voor dit euvel. Wel stopte men zelf met de plakband op de bumper. Mijn achterbumper is dan ook in orde omdat die vanwege een aanrdijding is vervangen.

Een dressing hielp niet, ja voor eventjes. Overspuiten vond ikzelf geen optie. Alcohol om de lijmresten op te lossen deed ook niets, geen oplossing van chrysler…

Vanmiddag opnieuw aan de slag en gewapend met WD40 en een scotch en brite doekje de bumper te lijf

1 behandeling met WD40 was te weinig

DSC_0879.jpg


DSC_0878.jpg


Maar na 3 behandelingen zag het er al zo uit

DSC_0880.jpg


DSC_0881.jpg


Daarna de bumpers ontvet met APC 1:4 om geen verkeerd beeld te krijgen en omdat de dressing dan ook beter blijft zitten.

DSC_0882.jpg


DSC_0883.jpg


Na de APC de bumpers in de autoglym bumper care gezet. Met een kwastje aangebracht even een beetje in laten trekken en daarna met een microvezeldoekje voorzichtig nawrijven.
DSC_0884.jpg


DSC_0885.jpg


DSC_0886.jpg


En ja toen ook maar even de achterbumper in de dressing gezet

DSC_0888.jpg


Het resultaat vind erg goed en ik had dat dan ook niet verwacht. Nog even afwachten wat het over een paar weken is..
En dan meteen de rest van het lakwerk weer winterklaar maken!
 
Is pre-wow cleaner niet iets voor jou kunststof? Als echt neits meer helpt kun je met een fohn het kunststof opwarmen en daarna behandelen met trim restore. Op een of andere manier trekt het dan in en wordt het resultaat beter.

Resultaat ziet er zo ook best netjes uit. Chrome strip op de kofferklep is achteraf gemonteerd?
 
SkyBuMp zei:
. Chrome strip op de kofferklep is achteraf gemonteerd?
yep, is een slechte kwaliteit en zit ook niet helemaal recht.

wordt later allemaal nog vervangen.
al het chrome op deze auto's is achteraf geplakt..ik heb nog een aantal technische kwaaltjes die ik nu eerst aan wil pakken. de buitenkant komt later weer aan de beurt.
 
Bumper ziet er weer heel netjes uit:)^

ben benieuwd hoelang het "goed" blijft (zelf geen ervaring mee ;))
 
Is de Dodo Juice Trim Sealant een optie?

Zelfs tot op heden zijn mijn bumpers en trims mooi zwart :ja

Verkrijgbaar in gloss (= glimmend) en in satin (= mat)
 
Ziet er weer puik uit, ben ook wel benieuwd wat dit doet over een paar weken.
Hou ons op de hoogte.
 
Dat ziet er beduidend beter uit dan eerst. Door eens af te stappen van de normale weg in eens iets te durven wordt je ook wijzer.
 
goed bezig!
gelukkig is het weg :ja

in ieder geval lekker creatief geweest, maar een scotch brite maakt ook krassen toch?
of viel het mee?
 
nicknameless zei:
Is de Dodo Juice Trim Sealant een optie?

Zelfs tot op heden zijn mijn bumpers en trims mooi zwart :ja

Verkrijgbaar in gloss (= glimmend) en in satin (= mat)

het probleem met deze bumpers is dat de lijm als het ware is ingetrokken.
een sealant zou wel kunnen werken maar de kans dat er kleurverschil in de bumper komt door die lijmlaag was heel sterk aanwezig.

ook met een goede dressing zag je wat verschil..

als het oppervlakte niet uit 2 bestandelen bestond (lijm, bumper) dan was de sealant zeker een optie.

tijdens het ontvetten met APC kwam er ook lijm resten los, en dat is precies wat de bedoeling was. het verwijderen van de lijm.

de scotch en brite liet geen zichtbare krassen achter.
 
Dat was heel duidelijk een doorn in jouw ogen. Blijkt wel uit je bijzondere oplossing. Daar heb je duidelijk lang over nagedacht.

Resultaat is zeer mooi geworden. Wens je toe dat het zo blijft.
 
Zo te zien een oplossing die werkt/ gewerkt heeft.
Ziet er prima uit!