• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dapgebruikers (eigenaars ) in 't meetjesland

bojan

Detailing addict
18 aug 2010
78
55
Hallo,
Zitten er hier DAPeigenaars in de omgeving van Maldegem ( maw tussen Gent en Brugge ) . Of van NL. Sluis , Eede , Aardenburg....
Ik zou eens willen langskomen om over jullie ervaringen te praten.
GRTN
 
He Bojan Virus woont niet ver van jou , misschien eens een pmtje naar hem sturen .
Is een toffe kerel , wel maken dat je tijd genoeg hebt , want die blijft maar vertellen . :D ;)
 
En Bojan heb je er wat van opgestoken ?
Wist het wel dat dit de juiste man voor jou was , om je te helpen . ;)
 
Ik wou bojan eens demonstreren op mijn testpaneel hoe veilig zo'n Dap900 wel is....ging ik toch wel door de lak heen zeker! :D

Ik heb bojan wel goed uitgelegd dat dit kwam doordat de lak op het testpaneel dusdanig dun geworden was door mijn eerdere wetsandsessies en dat dit dus normaalgezien niet gebeurt. :no

Graag gedaan bojan, altijd welkom!
Jij ook trouwens he picasso! ;)
 
Naar aanleiding van het door de blanke lak heengaan op mijn testpaneel gisteren heb ik vandaag met de lakdiktemeter een paar metingen gedaan:

Voor alle duidelijkheid: de lak op dit paneel is reeds zwaar mishandeld geweest in het verleden door ondergetekende (zie [topic=9330]hier[/topic]) Het vele wetsanden met grove grit + vele polijstsessies hieropvolgend zijn mi ook de reden dat we gisteren door de blanke lak konden heengaan met een compound icm light cutting pad.

Anyway, een paar cijfertjes:

A: onbehandelde delen van het paneel: gemiddeld 110 micron

B: delen die voorheen werden gewetsand+vele keren gepolijst maar niet door de lak heen gegaan: gemiddeld 97 micron

C: delen die voorheen werden gewetsand+vele keren gepolijst maar wel door de lak heen gegaan: gemiddeld 88 micron

Opmerking: dit zijn gemiddelde waarden, dus hieruit besluiten dat je met compound+oranje pad 9 micron aan lak zou verwijderen (B-C) is mi een onjuiste conclusie.

Door het vele wetsanden en polijsten zitten de delen uit B dus op het randje en de demo-combo Blackfire Compound+oranje pad was er gisteren net teveel aan, C dus.

Ik moet wel zeggen dat ik voordien reeds gezien had dat de lak op bepaalde plekjes er anders uitzag (licht verschil in structuur onder een bepaalde hoek) maar het door de lak heengaan kwam toch ook als een verrassing...ik had dit nl nog niet irl gezien.

Conclusie: blij dat ik een testpaneel heb voor dergelijke dingen + weer veel bijgeleerd :ja
 
Ale ben blij dat Je wat hebt bij geleerd Bojan , en Virus blijkbaar heb jij ook weer wat bij geleerd . :-b ;)