• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geforce zei:
Ik zit te denken

Ze geven nu Audi de schuld dat ze ondeugdelijk leer hebben gebruikt, kan je die twee niet tegen elkaar uitspelen. Bedoel ik op de juiste manier natuurlijk. Misschien wil de Audi dealer je wel helpen tegen Sonax.

Geen verkeerd idee, ik zat er ook al aan te denken om de importeur een belletje te geven. Ze halen toch de naam van Audi door het slijk.

ladybug zei:
Zou ze inderdaad ook aansprakelijk stellen en ALLES gaan declareren, je benzine, je pak tissues van het huilen.

Ga ik ook doen, ze kunnen nu echt de @#$%^ genieten. Reiskosten, vervangende auto tijdens de reparatie, de tijd die het Tim heeft gekost en zijn reiskosten etc.

Ik wilde alleen maar terug wat ik had, niks meer of minder. En zij doen niet eens een poging om het op te lossen... Aju paraplu, nu mag de advocaat aan de bak.
 
OMFG, wat een bagger product !!

Zijn er dan zoveel verschillen in alcantara dat die bij een Audi die Sonax "zoutzuur" niet aankan?

Al met al wens ik je veel succes met de afwikkeling, en ik vind het zeer gaaf om te zien dat Tim zich zo inzet voor zijn producten en zijn klanten.


Sven (en Tim, natuurlijk) veel succes :)^
 
Geforce zei:
Ik zit te denken

Ze geven nu Audi de schuld dat ze ondeugdelijk leer hebben gebruikt, kan je die twee niet tegen elkaar uitspelen. Bedoel ik op de juiste manier natuurlijk. Misschien wil de Audi dealer je wel helpen tegen Sonax.

Audidealer? ]-0 Audi importeur zul je bedoelen, en dat het spul door hun laten testen. hun naam staat ook op het spel.
 
Dit is echt een van de ergste zaken die je autopoets gewijs kan overkomen natuurlijk. Je gaat vol energie en vertrouwen aan de slag om met een goed product iets van de auto weer als nieuw te laten worden en dan krijg je dit dus als resultaat.....

Ik vind het echt heel vervelend voor je Sven en ik hoop dat er uiteindelijk toch nog een goede oplossing gaat komen.

Misschien als iedereen die lid is van dit forum een e-mail stuurt naar info@sonax.nl waarin wij vermelden dat we het niet eens zijn met de handelingen van Sonax en geen producten van sonax meer zullen kopen totdat ze dit oplossen ze meer druk krijgen om er iets aan te doen.

Succes Sven en hou ons op de hoogte.
 
Jeetje wat een bittere ellende Sven :| Ik hoop dat je met de verzekeringen etc nog wat los kan krijgen, want dit is gewoonweg schoftelijk van Sonax!:klap
 
Sven,

Voordat ik hem verstuur wil ik graag jou toestemming ervoor hebben, vind jij het goed als ik onderstaande e-mail verstuur aan Sonax of is dit nog te vroeg en wil je tot later wachten met dit soort acties?

Beste heer/mevrouw,
Via het forum van Carclean.com heb ik vernomen dat jullie in een zaak met het product Sonax eXtreme bekleding en alcantara reiniger jullie verantwoordelijkheid als producent van een ondeugelijk product niet nakomen. Tevens komen jullie de gemaakte afspraken met de betreffende persoon niet na. Dit alles geeft mij een erg slecht beeld van de firma Sonax en hun producten. Dit mij heeft doen besluiten deze dan ook niet meer te gebruiken. Tevens zal ik mijn vrienden en kenissen informeren over deze zaak en hun ook aanraden om geen producten meer van de firma Sonax af te nemen omdat deze firma alleen in hun eigen belang denkt en niet aan die van hun klanten die uiteidenlijk ervoor zorgen dat Sonax bestaat.
Hoogachtend,
John
 
Dit soort acties hebben meestal vrij weinig zin.... Het is wereldwijd bedrijf, NL is een speldenknop. Ik zou het eerst proberen op de nette manier (advocaat), pas als dat niet werkt sonax aan het kruis nagelen.
 
Vind het heel erg voor je ,ik zou er zelf niet van kunnen slapen..
Hoop ook dat deze spijtige zaak zo snel mogelijk en op een correcte manier kan worden afgehandeld.
 
Wat erg zeg! Heel veel succes met de afhandeling, ik heb 1 sonax sponsje voor de banden, die gaat ook de bak in, gewoon uit principe.
Wel een fantastisch aanbod van Tim natuurlijk, gewoon geweldig.
 
Wat een slechte zaak van Sonax zeg!! :0

Ik hoop toch dat je er op 1 of andere manier goed uitkomt.
Heb gelukkig maar weinig van dit merk... maar als ik dit zo lees komt er niks meer bij :no

Geweldige actie van Tim :cool:
 
stimpy68 zei:
Dit soort acties hebben meestal vrij weinig zin.... Het is wereldwijd bedrijf, NL is een speldenknop. Ik zou het eerst proberen op de nette manier (advocaat), pas als dat niet werkt sonax aan het kruis nagelen.
Maar de vestigingen per land hebben ongetwijfeld zo hun targets die behaald moeten worden.
 
Iedereen die hier nu iets post zegt ook ik ga het niet meer gebruiken, ik gooi het weg en/of ik schaf het niet meer aan. Als idereen dat ook per e-mail mededeelt aan Sonax zullen ze daar best wel even over moeten nadenken. Alleen sta je nergens maar als zij een paar honders van die e-mails gaan krijgen dan lijkt het me toch dat ze er iets mee moeten gaan doen.
 
Erg spijtig dat je zo wordt behandeld.

Zijn er nog gevallen bekend met dit resultaat? Met velen sta je toch al iets sterker.
 
PT Cruiser zei:
Erg spijtig dat je zo wordt behandeld.

Zijn er nog gevallen bekend met dit resultaat? Met velen sta je toch al iets sterker.

denk dat daar het probleem ligt... misschien heeft sonax niet eerder klachten gehad over dit product ( evt uit dezelfde batch) en gaan ze gemakshalve maar er vanuit dat het probleem ligt bij audi..

dus weg van de minste weerstand nemen, en afschuiven op een ander... zeer triest van Sonax in iedergeval..

ik vind dit echt super zuur voor je sven, hoop dat het alsnog tot een goed einde komt... moet zeggen dat ik de hulp van tim hierin ook echt super vind, welke verkoopinstantie neemt het nu ZO op voor zijn klanten en gaat zelfs mee naar het hoofdkantoor van Sonax om het probleem voor te leggen.. :)^

maar juridisch moet je toch wel erg sterk staan, want tim is toen meegeweest en kan dus functioneren als getuige... lijkt me dat ze daar bij sonax wel bang voor moeten zijn...

ik heb hier ook nog een paar sonax doekjes en insectenpad liggen.. die gaan vanavond mooi de VUURKORF in samen met de oranje vlaggen :D
 
Probleem is dat jij, wij kleine spelers zijn en weinig uit kunnen richten tegen een groot bedrijf.

Wat wel kan is dat Sven grotere spelers erbij gaat betrekken zoals Audi, misschien via zijn eigen dealer. De dealer weet ook hoe hij met zijn auto omgaat. Belangrijk is om dan verklaringen op :rules papier te krijgen en zo een file op te bouwen.
Ook dat betreffende flesje laten testen door misschien Audi, dan wel iemand die bij TNO werkt? Zijn maar suggesties ;) en dan ook weer alles op papier vastleggen.
Mocht tot reparatie overgaan dan van heel het gebeuren op foto's vastleggen. Misschien een expert van Alcantara erbij halen en het spul op een staal uitproberen, en weer alles op :rules papier vastleggen.

Je kan alléén winnen als je alles onderbouwd met bewijzen.

Ik kan alleen maar zeggen sterkte.
en zoals al eerder Herr director :klap
 
Sven dit is echt cr@p! Ik hoop dat het je uiteindelijk gaat lukken schadeloos gesteld te worden. Ik denk niet dat ik nog zo lang beleefd was gebleven. Ik heb her en der wat hacker-contacten, die ik al lang en breed aan het werk gezet zou hebben, maar dat is ook niet echt de manier natuurlijk, het is de pure frustatie en machteloosheid die een mens gek maken in dit soort situaties... ik hoop echt dat je advocaat met probate middelen kan komen en dat het niet nodig is om Kassa, Radar of wat voor andere instantie dan ook erbij te slepen, al zou ik dreigen ermee altijd achter de hand houden.

De verdere tips van de medeforummers zou ik ook even goed bekijken, ik zie handige opmerkingen bij velen. Zorg dat je sterk staat en probeer de grotere spelers in dezen achter je te krijgen.

Heel veel succes, ik lees hier wel hoe het afloopt...

Groeten
Frank
 
Hey Sven,

ik lees net pas je verhaal maar ik moet zeggen ik word er een beetje misselijk van.
De gehele gang van zaken is gewoon niet normaal en ook nog even een stuk van je leer vernachelen dat nog gewoon goed was.
Het is ronduit verschrikkelijk en ik hoop dat er een moment komt dat het opgelost word.

Heel veel sterkte met alle toestanden hiermee.

Joost
 
Even een reactie van mij. Ik probeer het feitelijk en kort te houden.

Ik heb de schade gezien en het is echt te triest voor woorden! De nog in prima staat zijnde passagiersstoel werd bij Sonax als test-object gebruikt en daarbij dus ook om zeep geholpen. Ik kan bevestigen dat verschillende Sonax medewerkers, inclusief de directeur aangaven dat het een duidelijk verhaal was! En dat was het ook!

De kwaliteitsmanager uit Duitsland was notabene die dag ook aanwezig en ook hij gaf aan dat het een duidelijke zaak was!

Het formulier dat Sonax Nederland naar Sven gestuurd heeft, heb ik nog even onderzocht. Je kan in zo'n formulier namelijk zien wie het voor het laatste bewerkt en opgeslagen heeft. Dat was in dit geval de servicemedewerker van Sonax geweest. Diezelfde medewerker heeft voor Sven ingevuld dat de klacht terecht was!

Na het bezoek aan Sonax heb ik meermalen contact gehad met Sonax, waaronder met onze accountmanager. En ook hij heeft meermalen herhaald dat het toch een duidelijke zaak was en dat het allemaal in orde zou komen.

In de brief waar ze de claim afwijzen wordt er gesproken over een batch slechte alcantara, geproduceerd in bepaalde jaren. Alsof je achteraf daar iets aan hebt. Zet zoiets dus op je product. Ook wordt er aangegeven dat er niet geboend mag worden, niet dat Sven dit heeft gedaan, maar er staat gewoon op dat je met een borstel de boel moet naborstelen!!!

Ik weet dat alcantara gevoelig is en dat door slijtage het product lelijk kan worden, maar kan iemand mij uitleggen waarom de A- en B-stijl van de auto ook compleet om zeep zijn!? Deze gebieden zijn helemaal niet aan enige slijtage onderhevig!

Wij hebben besloten al onze Sonax producten uit te verkopen. Zodra de producten uitverkocht zijn, zal Sonax uit assortiment gaan. De gehele gang van zaken vinden wij dermate teleurstellend en onbeschoft dat we niets meer met Sonax te maken willen hebben.

Ik heb Sonax op de hoogte gesteld, een korte quote uit mijn email:

Over de gehele gang van zaken ben ik absoluut niet te spreken. Eerst de klant over laten komen, een goede stoel om zeep helpen, de claim toewijzen, de klant maanden laten wachten en dan alsnog de claim afwijzen? Het is gewoon uitermate teleurstellend! Zelfs geen coulanceaanbod wordt er gedaan, ridicuul! Een rechter zal deze gang van zaken absoluut niet kunnen waarderen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.