• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sven S8 zei:
Die man heeft het ook gezien. Hij heeft veel expertise op dit gebied.

Zijn oordeel:

  1. de bekleding is niet meer te redden. :sob:
  2. dit is géén slijtage! :!


Thanks Hunter... :cool:
Slijtage is door die pealing sowieso niet een claimbaar argument van Sonax lijkt me.
In de 'detailing-scene' draait alles om reputatie, dus onverklaarbaar gedrag van een toch groot bedrijf.

Veel succes in iedergeval en ik weet nu welk merk ik links moet laten liggen.
 
Net met verbazing dit verhaal gelezen. Niet te geloven. Eerst van alles beloven en dan vervolgens de klant met de ellende achterlaten. Zal morgen eens even kijken of ik nog iets heb van die boevenbende. Denk het niet, maar mocht het zo zijn dan gaat het de grijze container in.
Sven sterkte ermee. En zo als Tim zich inzet voor zijn klanten : KLASSE !!!
Kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
 
Allereerst allemaal nogmaals hartelijk bedankt voor jullie spontane acties! Het wordt razendsnel overgenomen op andere fora. Ook de mensen van Audiforum zijn erg behulpzaam. Het staat nu onder andere al op AF, Autoweek, Tros Radar, Meguiar's, Renault Tuning en zo nog e.e.a. :cool:

Ik heb ook even gereageerd in een draadje op een Duits forum, waarin men vroeg of dit een goed product was... (even een stukje naar beneden scrollen). Kon het niet laten passeren, stel dat het weer iemand overkomt. :-&


Overigens is Sonax na héél hard aandringen van Tim (waarvoor hartelijk dank!) met een zogenaamde 'coulance' gekomen. Mijn reiskosten worden vergoed (!) en men wil een (heel) klein deel van de kosten betalen... (nog geen derde van de begrote schade van de vernielde delen - waarbij dus nog géén rekening is gehouden met kleurverschil). Maar niet vóórdat ik het eerst zelf op eigen kosten heb laten repareren en ik vervolgens de originele bon opstuur. (Die krijg ik dan wel weer een keer terug, zegt men).

Ik vind het eerlijk gezegd redelijk beledigend dat men met een dergelijk bedrag aankomt en nog het lef heeft ook om voorwaarden te gaan stellen. Je biedt iets aan of je doet het niet.

Daarbij komt dat Sonax de laatste drie maanden wel meer gezegd en beloofd heeft. Wie garandeert mij dat ze nu wél betalen - nadat ik eerst op eigen kosten de boel heb laten vervangen? En dan is het bewijsmateriaal ook nog eens weg...

Ik kan dit eigenlijk niet serieus nemen. Laten ze eerst maar eens met een fatsoenlijk bod komen, en dan zonder die rare voorwaarden. Ze hebben maanden gelden een pro forma van de dealer ontvangen (die zo te verifiëren is), dus ze weten allang wat het kost om de beschadigde delen te vervangen.

Doen ze dat niet dan zullen we nog eens zien of de rechter vindt of ik met een haveloos interieur moet leven dankzij Sonax - of met een half vervangen interieur met kleurverschil.

Ik heb aanvankelijk het minimum geëist - vervanging van de beschadigde delen - maar als men toch meent dat het zo gespeeld moet worden gooi ik meteen de vraag maar in de groep of ik überhaupt genoegen moet nemen met kleurverschil. Da's ten eerste géén gezicht, ten tweede is het ook een waardevermindering, of ik hem nou verkoop of niet.

Ik vind het niet zo'n rare eis om de auto gewoon weer in de staat te willen hebben waarin hij was. Met een gaaf interieur, zonder kleurverschil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je niet laten afschepen met een goedmakertje. Men denkt namelijk dat het geaccepteerd wordt door een consument.

Volhouden tot het bittere eind :|~*

Patrick
 
Idd lekker makkelijk...... gewoon volhouden ;)

Vind dat je nog erg mild hebt geëist., gewoon GEEN kleurverschil lijkt me voor zo'n auto toch wel het minimum.....

TDICLUB ook al een topic..:!
 
Pcies gewoon aanpakken die gasten laat ze maar gewoon betalen.
Wat is een paar duizend euro nou. Als je miljoenen sponsord aan dee F1 Team.

We hebben het hier niet over een afgetrapte koekblik maar een wagen die voor de meeste mensen niet is weggelegd.
Tenslotte poets je een auto omdat je een liefhebber bent en niet om hem te verzieken.

Hun komen met een product dat niet goed werk lossen zij het maar op.
Neem toch aan dat ze daar voor verzekerd zullen zijn.

Ik zou me niet late kisten.
Een mooi verhaal kan een ieder vertellen maar hun afspraken nakomen hebben de meeste nogal moeite mee.
 
Ik zou dit zeker niet accepteren, Sven! Je hebt je al die tijd van je beste en meest geduldige kant laten zien en bent erg coulant geweest. Dat ze nu überhaupt nog met zo'n voorstel durven te komen, zeg :-& !

Helaas is dit tekenend voor de cultuur die er bij een heleboel grote bedrijven heerst: iedereen is een nummer. Als er iets misgaat, dan zijn het alleen degenen die het langst vasthouden om te krijgen waar ze recht op hebben, die ook daadwerkelijk krijgen wat je als klant mag verwachten: respect en service ! En zelfs dan wordt je vaak nog met een kluitje in het riet gestuurd.
Het lijkt er haast op dat je alleen met een legertje advocaten of een cameraploeg, in je recht staat. Kijk maar een naar de vele consumentenprogramma's op tv: weken, maanden, jaren worden mensen aan het lijntje gehouden, maar als Kassa of Tros Radar voor de deur staan, dan kan het ineens allemaal wel.

Daarom ook zeg ik: hulde aan Tim. Hij steekt zijn nek uit voor zijn klant, zelfs terwijl hemzelf geen enkele blaam treft.:)^ Bij Tim zijn klanten helemaal geen nummer (en dat heb ik zelf ook al mogen ervaren !)

Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen, Sven. Ik denk van wel want S**** heeft geen poot om op te staan, lijkt me !
Afgezien van de financiële schade, weet ik dat dit soort dingen vaak ook emotioneel aan mensen vreet. Hopelijk weet je al deze negatieve energie om te zetten in iets goeds (wat ongelofelijk zweverig dit, zeg! Nee, ik ben niet Jomanda, verre van dat zelfs !). Zo te zien wordt een hoop van de frustratie omgezet in mooi detailwerk :grinning:, maar het plaatje is natuurlijk pas compleet als ook het interieur weer helemaal toppie is.

Groetjes, Jeroen (Typhoon)
 
Allemaal zeer sympathieke acties van iedereen maar pas op met het posten op diverse fora. Het is natuurlijk wel smaad en laster. Je kan niet zeggen dat Sonax allemaal troep is want dat
weet je helemaal niet. Misschien was dit wel een toevalstreffer. Ik koop geen Sonax meer omdat het troep is maar hoe ze het afhandelen met Sven dat is gewoon beneden alle peil.

edit: lees net de update, ik neem aan dat je het voor de rechter gaat gooien?
 
Ik ga inderdaad verder met juridische stappen. Dat is een bepaalde procedure, we zien wel hoever het gaat. Als Sonax de poot stijf houdt zal het uiteindelijk wel voor de rechter komen.

Overigens zeg ik nergens dat het 'allemaal' troep is, ik vertel m'n verhaal en dat mensen daaruit leren wat er kán gebeuren is prima lijkt me. En minstens zo belangrijk, hoe Sonax reageert in het geval van een klacht.
 
Jijzelf niet maar ik weet niet hoe dat juridisch zou zitten met wat anderen zeggen op andere fora. Uiteraard zie ik het graag verspreid hoe meer hoe beter het zou alleen zeer vervelend zijn als iemand een rechtzaak krijgt wegens smaad toch? Ik heb verder 0,geen verstand van juridische zaken dus als het zo mag perfect!
Er kan altijd wat zijn met een product maar het gaat dan in ieder geval om de afhandeling en die is bij jou ronduit schofterig gewoon.
 
Is denk lastig om als 1 persoon tegen zo groot bedrijf iets juridisch te beginnen misschien kun je het beter aan Tim over laten (tuurlijk gewelding dat hij dit wil doen) heeft misschien iets meer aanzien bij Sonax dan 1 persoon.
 
Ik denk dat je wel behoorlijk sterk staat. Het moet trouwens ook via Tim gaan want daar is het aangeschaft namelijk.
 
Sven ik heb je verhaal en updates gelezen. Vele leven met je mee en hopen op een (uiteindelijk) goede afhandeling voor jou. Ook ik hoop van harte dat het snel en goed wordt opgelost voor jou! Zeker nu het als een lopend vuurtje gaat zullen ze bij Sonax toch wel wakker moeten worden lijkt mij. En anders maar de juridische weg volgen...

Nogmaals veel succes en weet je gesteund door velen!
 
Dibbuz zei:
Ik denk dat je wel behoorlijk sterk staat. Het moet trouwens ook via Tim gaan want daar is het aangeschaft namelijk.

Wellicht is er een uitzondering mogelijk, omdat Sonax er zelf voor gekozen heeft de afhandeling direct te doen en niet via ons.

Maar ik vind het geen probleem hoor, ik zet de aansprakelijkheid meteen naar Sonax door.

Groeten,

Tim
 
Nou je het zegt, toen mijn SamSung monitor de geest gaf moest ik ook bij SamSung zijn en niet waar ik hem gekocht had.
 
Dibbuz zei:
Jijzelf niet maar ik weet niet hoe dat juridisch zou zitten met wat anderen zeggen op andere fora. Uiteraard zie ik het graag verspreid hoe meer hoe beter het zou alleen zeer vervelend zijn als iemand een rechtzaak krijgt wegens smaad toch? Ik heb verder 0,geen verstand van juridische zaken dus als het zo mag perfect!
Er kan altijd wat zijn met een product maar het gaat dan in ieder geval om de afhandeling en die is bij jou ronduit schofterig gewoon.

Je hebt wel een punt, beetje opletten hoe je dingen formuleert is ook wel zo correct en verstandig. Maar m.i. mag iemand op zich best vinden dat merk X rommel is en dat Y een minder correct bedrijf is, om maar wat te noemen.

We geven hier continu onze mening over en ervaringen met producten, dus dat moet kunnen volgens mij. ;)


Dibbuz zei:
Ik denk dat je wel behoorlijk sterk staat. Het moet trouwens ook via Tim gaan want daar is het aangeschaft namelijk.

Denk ik ook wel. Aansprakelijkheid hangt er maar net vanaf. Als het even kan doe ik het liever rechtstreeks, eens temeer omdat Sonax allerlei toezeggingen heeft gedaan én zelf heeft lopen testen op mijn bekleding. Bovendien hebben ze zelf gevraagd of ik ze aansprakelijk wilde stellen...!
 
Het probleem is het volgende in schadeclaims: "wie eist bewijst" geldt als algemene regel. Of het nu om bouwschades, letselschades of andere (im)materiële schades gaat. That's the rule.

Wat ik jou aanraadt is je rechtsbijstandsverzekering nu in te gaan schakelen. Laten zij het verder voor je af gaan handelen en laten zij een schade-expert langskomen. Als particulier moet je heel goed in je schoenen staan om het 'schade-spelletje' aan te kunnen.
 
Dank je Reinder, prima info!

De zaak is inmiddels al uit handen gegeven. Het wachten is even op de terugkoppeling door de advocaat zodra deze zich heeft ingelezen in het - al vrij omvangrijke - dossier.

Ik zal die splitsing zeker meenemen in de bespreking. Lijkt me inderdaad een goed punt!

Jouw inschatting m.b.t. hun verzekeraar zou best wel eens kunnen kloppen, dat gevoel kreeg ik er ook al bij. Zo van "eerst NEE roepen, misschien trappen ze erin". ]-0

Ik ben ook zeer beslist niet van plan om eerst de boel voor te schieten om vervolgens maar te moeten afwachten of Sonax nu wél woord houdt. Als ze een schikkingsvoorstel doen zullen ze echt éérst over de brug moeten komen én met iets komen waar ik wat mee kan. Toezeggingen heb ik al vaak genoeg gehoord, en tot dusver zijn die loos gebleken.

Bovendien, het gedane voorstel is nog niet eens toereikend voor de bekleding van één stoel. Dus zelfs de stoel die ze zelf hebben vernield wordt niet eens volledig vergoed, laat staan de rest van de schade. En dan ook nog eisen dat ik het eerst allemaal zelf betaal? Ja dág...

MTB de hoogte van de schade ga ik wel uit van originele bekleding van Audi. Dat zit er nu ook in... Lijkt me een kwestie van alles bij elkaar optellen, plus arbeidsloon om het te monteren. Ik hoef m.i. geen genoegen te nemen met wat lapwerk bij naaiatelier 'De Roestige Schaar' of wat dan ook...

Tenslotte lijkt het bewijs me vrij eenduidig, ze hebben het bij Sonax zelf ook gezien. Daarover liegen onder ede zou wel héél ver gaan, dat zullen ze nou ook weer niet doen lijkt me. Bovendien was Tim getuige van dit hele gebeuren. Ook mbt de staat van het Alcantara vlak vóór het gebeurde zijn er plenty getuigen. De halve buurt heeft staan kwijlen hoe mooi die auto was, óók van binnen.
 
MTB de hoogte van de schade ga ik wel uit van originele bekleding van Audi. Dat zit er nu ook in... Lijkt me een kwestie van alles bij elkaar optellen, plus arbeidsloon om het te monteren. Ik hoef m.i. geen genoegen te nemen met wat lapwerk bij naaiatelier 'De Roestige Schaar' of wat dan ook...

De schade wordt natuurlijk bepaald o.b.v. de kosten gemaakt door de dealer. Ik bedoelde: als jij het geld hebt, zou je kunnen kijken of een onafhankelijke stoelbekleder dit niet goedkoper kan doen. Je kan er namelijk donder op zeggen dat Audi het ook gewoon 'laat' doen. Als het bijv. €6000 kost via de dealer en jij krijgt de €6000 vergoed, kan het nog weleens aantrekkelijk zijn de 'dealer' ertussen uit te halen ;)

Niet dat ik je aan moedig om dit te doen natuurlijk! Het staat namelijk als een paal boven water dat je originele Audi stoelen hebt van het merk Audi. Hier is schade aan ontstaan. Op basis van deze prijzen moet de schade geanalyseert worden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.