• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deurrubbers die vastvriezen, wat kun je er tegen doen?

gebruik een goede rubber en vynil conditioner.
natural look of de rubber en vynil conditioner van autoglym e.d.

silicone en vaseline en cockpitspray e.d. trekken vuil aan en blijft erin hangen.
dat kan weleens vervelend zijn als je met je jas tussen de deur zit. (of de vrouw)

de eerst genoemde producten zijn water en vuil afstotend en hebben daarom mijn voorkeur
 
Wij gebruiken gewoon natural look.

Kennis van ons heeft een 2006 VW golf GTi (iedereen maakt fouten zeggen we dan) en die had ook steeds met de vorst last dat hij zijn complete deurstrips eraf trok.
Op ons aanraden heeft hij vorig jaar 1x de rubbers behandeld en de hele winter geen last meer gehad.
 
NL is echt geweldig tegen vastvriezende rubbers! Elk jaar doe ik alle rubbers van de trucks hier ook, nooit last meer van kapotte rubbers en vastgevroren deuren.
 
Ik gebruik hier altijd de Valma Rubberspray voor.

Deze:
https://www.Carclean.com/product/Valma/Rubber_spray_250ml_R70_100195
ShowProdImgLarge.ashx?id=100195&f=d.jpg


Werkt prima. Wel voorzichtig opspuiten, anders zit je interieur er ook onder. ,^^
 
Vaseline is op water basis en bevriesd al bij -1.
Je kan beter pure silicone pakken. deze verkopen ze bij de betere speciaal zaken.

Ik gebruik al jaren pure silicone.. deze is iets dikker als margarine en wrijf ik uit met een doek.

Nergens last van.

Michiel
 
Trim restore van PB werkt prima, wel aanbrengen voordat het vriest... daarna plakken ze niet tijdens de huidige -10gr.
 
Ik gebruik deze
Makkelijk aanbrengen door het sponsje wat aan het flesje zit.
340100_format_din_a7_300dpi_portrait.png


Tot nu toe nog geen last gehad.
 
Gewoon de Rubberstick van Valma, voor € 4,50 weet je alles en gewoon in ons eigen assortiment:

https://www.Carclean.com/product/Valma/Rubberstick_38ml_W21_100604

ShowProdImgLarge.ashx?id=100604&f=d.jpg
 
Ik heb zelf de valma stick gebruikt en die werkte prima. Vaseline kan ook. Gelijk aan grappig verhaaltje erbij.

Mijn neef die geloofde hier niet in. Hij wou het niet op zijn rubbers smeren omdat het onzin was. 'zo koud is het nou ook weer niet', naja prima. Wij gingen dus de auto wassen, afgedroogd en al (zondag gedaan). Maandagochtend wilt hij ze auto in, vergeet het maar hahahahhaha. Kwam er niet in, de mijne ging open zonder problemen. Hij moest klimmen via de kofferbak haha!