• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Dibbuz Carwash & Wax

Mooie how to :)^
Maar ik houd nog wel vraagtekens, de binnenkant van de deuren, kofferklep en onder de motorkap hoe gaat een ervaren detailer hier te werk, volgorde welke middelen enzo ?
Of is hiervoor al een andere how to aangemaakt ?
 
APC voor de scharnierkant van de deuren en de kofferbak'geul', spuitflacon met sopje vullen en spuiten maar, afnemen met doekje bv
Onder de motorkap: auto starten en even 5 minuutjes laten draaien ( dus de ergste koude er af ), met tuinslag voorzichtig de motorruimte afspuiten ( let op eventueel afschermen electradelen ),
daarna bv Autoglym Engine Cleaner er op spuiten, 10 minuutjes laten intrekken ( eventueel stukjes met borstelje doen ), daarna de Autoglym Vinyl & Rubber Care er op spuiten, 10 minuutjes laten inwerken en eventueel afnemen met doekje
 
Ik heb mijn auto(`s) al op veel verschillende manieren en -materialen gewassen, maar ik ga toch weer eerst de auto opschuimen en twee emmers gebruiken...
want n.a.v. de Howto zie ik het nut er overduidelijk van in... bedankt voor de demo.
 
Deze Peugeot was echt vies met veel zand. Is een auto alleen licht vervuild dan is foamen misschien overkill.
 
Dibbuz, mag ik hiervan een kopie op het clioclub forum plaatsen met een link hier naartoe? Ze kunnen het wel gebruikenrofl
 
Prima! Het is niet meer de nieuwste maar laat nog duidelijk zien waarom sommige dingen zo belangrijk zijn.
 
Ook nog even een waarschijnlijk veelgestelde vraag.

Als je niet de beschikking hebt over een foam pistool is afspuiten met de hogedrukreiniger dan ook al voldoende? Ik moet ook nog investeren in een dap met toebehoren dus heb nu het geld nog niet voor een foamset.

Brian
 
Afspoelen is iig altijd beter dan gelijk met de 2 EM aan de slag te gaan :ja

-afspoelen met gewone tuinslang
OF/EN
-afspoelen met de HD

-wassen 2 EM


Het afspoelen met de tuinslang wordt aangeraden om niet meteen met de HD het vuil je auto te laten "zandstralen"

Indien mogelijk kan je een sprayer gebruiken met (verdunde) shampoo en daar je auto eerst mee inspuiten alvorens met de HD aan de slag te gaan .
 
Wellicht heb ik er overheen gelezen maar ik zou graag weten met welke borstel het banden "smiksel smaksel" aangebracht wordt.

Ben zelf zoekende hoe ik straks m'n wolfgang tire gel het beste kan aanbrengen.

Tips welkom :)
 
Meguiars Tire Applicator Link naar het product in de carclean shop https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Tyre_Dressing_Applicator_Pad_X3090_100831
 
Ben ikzelf niet kapot van. De scherpe plastic houder kan krassen geven op je lak als je de velg raakt.

Ik hou zelf meer van dit soort applicators zonder harde delen:
https://www.Carclean.com/product/101128
 
Beiden toch ook weer anders als de applicator die afgebeeld is. Lijkt wel een soort van borstel met handvat, moest aan een hondenborstel denken :)

@ Dibuzz jouw argument snijd hout voor mij, krassen wil ik egnie
 
De gebruikte applicator hadden we ooit in het assortiment. Nadeel was dat het schuimgedeelte te snel los kwam.
 
Hallo Dibbuz,

Zijn de foto's uit de eerste post nog beschikbaar?

Ik zie alleen maar een verwijzing van Photobucket.


Mvg

Frank
 
Photobucket had zijn tarieven even absurd verhoogd. Ze komen wel weer beschikbaar binnenkort.