• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dilemma's paw900 vs Rotary

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hoi iedereen,

Zoals boven beschreven, naar aanleiding van de feestdagen ga ik weer vragen krijgen welk cadeau's ik wil.
Ik ga sowieso al een Foamer aanschaffen voor de HD (lang met een Gilmour gewerkt).

Ik heb zelf al een dap500 en een budget-rotary. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf de rotary nooit durf aan te raken op iemand anders zijn auto, het moest maar eens fout gaan. Wat ook normaal is als je nog geen uitgebreide ervaring hebt met dit machine. Ook heb ik geen lakdiktemeter in mijn bezit.

Wat ik me ook afvraag, kan je eig hologrammen maken met bv een Lime prime op een zachte pad met de rotary???

Vriendin en familie vragen altijd of ik hun auto eens wil polijsten. Met het dapje ben ik dit eig een beetje beu geraakt. (duurt eeuwen eer je een correctie haalt op serieuse waskrassen) ik wil zelf ook wat eer van mijn werk hebben, ben niet snel tevreden...

Maar voor in 3 stappen te polijsten (rotary - dap - dap) vergoeden ze me niet genoeg en duurt het te lang voor hun (ben ik een heel weekend bezig voor eig een vriendendienst).

Daarom dacht ik aan de PAW900, waarom? Ik lees op veel sites dat een mooie combo Dap500+Paw900 zou zijn. De Dap op de kleine BP en de PAW op de 6.5 inch.
Of is de paw ook een ideaal 1-step machine?

Graag had ik wat raad van mensen die beide apparaten hebben en wat zij verkiezen.

Thanks !!
 
Ik heb een bigfoot 21 en een dap900 en voor een snellere correctie en tijdwinst is dit een goede combo. De bf komt het meest tot zijn recht op grotere vlakken zoals dak/motorkap/kofferklep en zijkanten zonder rubberen stootstrips bv. Op bumpers/raamstijlen bv gebruik ik mijn dap. Maw bedenk vooraf ook ff wat voor auto's je van plan bent om te gaan doen.
 
flex 3401 een optie? geforceerde duall action met ook 8mm uitslag. Ander principe dan de bigfoot of PAW maar wellicht een goede tussenoplossing. Voordeel is de techniek die je kunt toepassen door meer druk te genereren, toerental is ook hoger. Weet zelf niet in hoeverre dit een vooruitgang is op zachte tot medium harde lakken, laat het liever over aan de ervaringsdeskundigen op dit forum.
 
Eventueel een rotary clinic volgen bij CC HQ. Daarna een testpaneel op de sloop op de kop tikken en even oefenen. Dit scenario is mij in elk geval erg goed bevallen. En aangezien ik regelmatig auto's met knetterharde lakken op bezoek krijg heb ik hier heel veel profijt van (gehad).
 
Goed, mijn idee was (omdat ik toch niet voor 100% correctie ga wegens geen LDM) om op de dap500 3inch pads te zetten voor bumpers, rondingen, koffer en etc. En voor de grote delen de PAW.

Ik vrees dat ik de rotary toch maar links laat liggen....

Maare, heeft iemand eig de afgekeurde paw of hebben enkel een paar Britten dit toestel :-D
 
Het apparaat is naar mijn mening gewoon prima en de mankementen zijn makkelijk te verholpen of niet enorm van belang.
Gehoorbescherming heb je altijd nodig eigenlijk, een paar ringetjes bij de bouwmarkt zijn zo geregeld voor een knaakvijftig en de rubberen ring slijt nauwelijks.
Het zijn teveel dingen om de machine voor de volle mep te verkopen (vergelijkbare merken denken daar anders over en vragen de normale prijs).

Voor de prijs wat deze nu is, is het een knaller van een apparaat.
 
Ik heb een tijdje terug een PAW aanschaft en deze doet het prima.
Zoals Dennis al zegt, gehoorbescherming heb je sowieso nodig.
2 ringetjes extra plaatsen en wat locktite voor de schroefjes.
Ik denk dat de mijne nu zo'n 50 werkuren heeft gedraaid en er is niets aan te merken.
Ik zou zeggen, sla je slag en schaf een PAW aan.
 
@ vadebo. is het echt een gulden middenweg tuss dap en rotary?
@ dibbuz Dit weet ik, carclean verkoopt echt geen inferieure producten. (de tas enkel is al 40€ waard, voor 50€ heb je normaal een Blokkerapparaat :))
 
De grotere uitslag scheelt behoorlijk! Al zal een PAW de rotary niet vervangen. Het is wel een stap in de richting van de rotary qua snelheid in resultaat.
 
Wat voor pads gebruiken jullie? Ik heb de Rupes en de Monello 6,5" geprobeerd, maar heb bij beiden aanzienlijk meer vibraties dan de LHR21

Backinplate ringetje heb ik niet gedaan, heb een heel dun randje van de rubber ring er boven weggesneden.
 
Ik gebruik op de PAW de Scholl Concepts Spider Sandwich pad en de witte en oranje Spider pads.
 
Bestelling gisteren geplaatst

Paw900 + 2 gele rupes pads + gele compound van rupes.
Ook zijn er nog wat goodies onderweg van Al-bundy :-D (autodetailing.nl)

Thanks voor het meedenken en helpen !
 
Ik heb de PAW900 gisteren opgehaald.
2 extra ringen zijn niet nodig dacht ik bij die van mij, alleen even de boutjes in de locktite.
Hoop hem dit weekend te gebruiken op een verweerde auto.