• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DJ SN klei plakkerig

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Gisteren heb ik voor de 2de keer de sn klei gebruikt. Ik heb een stukje van 80gr door het midden geknipt en met dit stukje voor de 2de keer een auto gekleid. Zowel de eerste keer als de 2de keer bleef de klei als het ware als kauwgom aan mijn vingers kleven. Hoe zachter de klei werd, hoe erger de klei aan mijn vingers bleef plakken. Ik gebruik voor het kleien s&w 1:1.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
 
De SN klei is idd iets meer plakkerig van zichtzelf, doe je weinig aan.
Ik spray meestal zelf het blokje klei ook een klein beetje in, of maak mn handen een beetje vochtig, dan heb ik er geen last van.
Ik gebruik meestal Born Slippy of Last Touch.
 
Ik heb dezelfde ervaring met Supernatural klei.
Met het licht insprayen van je vingers, zoals Eelco aangeeft, heb ik er bijna geen last meer van.
 
bedankt voor de reactie's :cool: Zal de volgende keer ook mijn vingers eens insprayen.
 
Zelfde effect heeft de Meg (wit) ook als de temperaturen wat hoger zijn.
Inderdaad je hand even insprayen, help tegen het plakken.
 
Heb dit juist niet met de meg's gehad. Heb de klei van de kit, weet niet of dat hetzelfde is.
 
ff een weetje:rules : Zachte klei verminderd de kans op marring. Er zijn harde/stugge soorten voor het zwaardere werk maar ook de zachtere varianten voor lichtere vervuilingen en zachte lakken. Je vingers insprayen wil dan ook wel helpen, maar je kunt van te voren je handen ook licht in vetten (hand creme).

;)
 
Ik doe met kleien altijd nitril handschoenen aan. Maar niet alleen met kleien. M.n. buiten de zomerperiode trek ik zelfs de nitril handschoen aan, als ik de auto was met een washmitt of spons. En ook als ik de banden reinig met APC. Doe ik dat niet, dan zijn daarna mijn vingers ontzettend uitgedroogd en pijnlijk en dan zit ik dagen daarna met vaseline te smeren.
Autopoetsspullen zijn niet zo huidvriendelijk, vind ik.
 
Persoonlijk vind ik die SN geen prettige klei en geeft af en toe wel marring. De Meg's is iets duurder maar 'k vind het toch nog altijd de beste klei om mee te werken.
 
Daar ben ik na een aantal keren de sn gebruikt te hebben, nu ook wel achter. Ook krijg ik stellig de indruk dat de megs iets meer vervuiling uit de lak trekt.
Achja, tis gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.
 
Met welke megs klei vergelijken jullie de SN clay nu? De witte consumenten clay of de blauwe uit de detailerlijn?

Tot op heden nog geen problemen gehad met de SN clay, goed kneden met detailer spray en gaan!
 
Ik had het over de witte consumenten clay. Ik vind deze tot nu toe het fijnste werken, maar zoals eerder gezegd, is dat een kwestie van persoonlijke voorkeur.