• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DJ Tar & Glue & Non-ferro, niet genoeg?

BobbertT

Detailing addict
2 sep 2016
15
73
54
Zeist
Ik heb een 2e hands set velgen gekocht voor de winterbanden. Ze waren niet schoon toen ik ze kocht, maar ik dacht dat ik wel een aardig eind kon komen met monello non-ferro.

Echt schoon krijg ik ze echter niet (zie foto): zwarte vegen (teer?) en gele vlekken (lijm?).

Wat ik gedaan heb:

- afspoelen
- Monello non-ferro, laten inwerken en daarna borstelen
- afspoelen, daarna bovenstaande 1 x herhaald

- Dodo Juice Tar & Glue remover erop, inwerken
- met poetsdoek & nog wat meer DJ erop boenen
- afspoelen

Ik heb ze nu er toch maar onder gezet, maar wat zou ik in het voorjaar nog kunnen doen om ze schoner te krijgen?

Dank!
 

Bijlagen

  • 2016-11-12 14.04.10.jpg
    2016-11-12 14.04.10.jpg
    258,8 KB · Weergaven: 243
Laatst bewerkt:
Werd het weer rood nadat je de eerste keer Non-Ferro heb gebruikt?
Het kan zijn dat je vaker Non-Ferro moet gebruiken als het ijzerdeeltjes zijn.

Andere ideeën / stappen die ik zelf doe :
Zure Velgenreiniger
Klei-en
Non-Ferro afnemen met een doek/spons/mitt doet ook veel meer dan een borstel.

Misschien heb je hier wat aan, kijk even bij post #5 :
https://forum.Carclean.com/threads/nieuwe-en-verbeterde-stappenplannen-dodo-juice.17926/
 
Ik zou ook een goede zure reiniger proberen, in borstelen met een wat harder type borstel evt. Dan als laatste nog eens met non ferro en borstelen. Een sterke hogedrukreiniger neemt ook een deel vervuilig weg is mijn ervaring. Mijn velgen zagen er grotendeels ook zo uit als die van jou. Dit jaar voor de tweede keer gereinigd, ze worden elk jaar schoner denk ik :rolleyes:

IMG_4349.JPG
 
Wow, dat is inderdaad het resultaat dat ik hoop te benaderen. Ik ga het eens met mellow yellow proberen, ik zie dat dat een zure reiniger is. Thx!
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Als je zelf geen hd reiniger hebt, zou je ze ook mee kunnen nemen naar een wasbox! Ik lees ook veel goede dingen over de kenotek ultra wheelcleaner! Stukje voordeliger ook als de non ferro, overigens ook bij cc te verkrijgen.
 
Ik heb persoonlijk ervaren dat Non-Ferro of vergelijkbaar ijzerverwijderaar product erg goed de velgen reinigt maar niet altijd voldoende is.
Een zure reiniger voegt enorm veel toe bij langdurige vervuiling zoals de binnenkant van de velgen. En ik zie dat je al een goede teer verwijderaar hebt, deze gebruiken als klei-glijmiddel en klei-en die handel!
 
Het bruinige lijkt ook wel teer te zijn. Soms is het gewoon nodig om het 3/4/5 keer te herhalen. Als je in de buurt van Houten woont ben je welkom om wat Meguiar's Wheel Brightener op te halen. Is een zure velgenreiniger die erg goed werkt.
 
Dank voor aanbod! Dat wil ik wel eens proberen maar dat wordt dan voorjaar: als de velgen er weer af gaan. Geef ik je tegen die tijd wel een PB-tje.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen