• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Dodo] Brilglazen cleanen?.. dat doe je zo!

Als niet brildrager(zelfs geen zonnebril) kan ik hier weinig aan toevoegen, enkel mss de vraag of iemand al een product als rainX geprobeerd heeft? Men broers zijn wel brildragers geweest(1tje heeft zen ogen laten lazeren en 2de is fulltime lenzendrager geworden) en hun klachten waren ook aandampende glazen en regendruppels, dus combi rainX en anti fog?(anti fog op lens camera aangebracht met prachtig resultaat trouwenss
 
RedCat zei:
Keukenrol :klap

Pak de Brinkmann er maar eens bij, schrik je je rot.

Hans
Ja,als je eerst de bril door het zand haalt en dan gaat wrijven met keukenpapier,dan heb je gelijk!Maar wie doet dat???Het gaat om de vingerafdrukken,of van je huid als die tegen je hoofd aan is gedrukt,of zoiets,dan krijg je echt geen krassen....Bovendien zie je die eventuele krassen niet eens als je er door heen kijkt!Ligt geheel buiten je focus.Ik heb vaak gehad dat ik pas zag hoe vuil mijn bril was toen ik hem af zette,en verbaasd dat ik dat niet zag.
 
Ik gebruik Mequiars Glass Cleaner (1:10) i.c.m. Dodo's Mint Merking doek of als deze niet voorhanden is een andere zachte doek. Brilglazen worden vet en streeploos schoon.
 
papier is houtvezel.....dat krast echt op alles.
bril is kwestie van focus inderdaad maar in het donker merk je pas hoeveel strooillicht dat geeft
 
Dus jij hebt allemaal krassen in je billen vanwege het toiletpapier??Want ja,dat is ook papier!:D
Kom nou,je kan ook overdrijven!Op een laklaag misschien,maar op hard glas,waar je met een polijstmachne nog niet eens krassen weg krijgt?Dacht het dus niet..
 
Ik was ook al aan het twijfelen of keukenpapier krassen zou kunnen maken, maar nu ik dat lees van papier is gemaakt van hout dus maakt krassen weet ik dat het dus niet is!
Glas is nog steeds een heel pak harder dan hout dus krassen zijn bijna onmogelijk, op een echte optische bril he!
Goedkopere zonnenbrillen deze worden dan ook sosm gemaakt van helder glas met een donkere coating die je krast met alles eigenlijk.

Ow en ff kort door de bocht, een veer van een zwaan is ook super zacht en maakt geen krassen tot je met de penkant van de veer over je lak gaat natuurlijk ;)
 
Tegenwoordig heb je brilglazen die niet van glas zijn maar kunstof met een "verhardingslaag". Als je lekker los gaat op die kunstofglazen dan krijg je ECHT wel last van swirls/krassen met keukenpapier.

Rain-x en co heb ik nog niet durven proberen op mijn glazen... ik vraag me af of dat geen probleem geeft met de ontspiegelingslaag, die is vrij kwetsbaar.
 
Ff lekker technisch doen;

Ontspiegeling is gebaseerd op een laagdikte die overeenkomt met de helft van de gemiddelde golflengte van het licht waarvan de spiegeling moet worden tegengegaan.
Bij een weerkaatsing van licht met zo'n faseverschil doven de beide golven elkaar uit.
De dikte van de ontspiegelingslaag luistert dus enorm nauw, daar moet je niet aan poetsen.

De structuur van het kunststof leent zich niet voor gebruik van Rain X en anderen.

Hans
 
FF lekker off-topic,papier bevat houtvezels=splinters...
Ga dadelijk met een heel ander gevoel mn gat afvegen8o
 
Lowlands zei:
Dus jij hebt allemaal krassen in je billen vanwege het toiletpapier??Want ja,dat is ook papier!:D
Kom nou,je kan ook overdrijven!Op een laklaag misschien,maar op hard glas,waar je met een polijstmachne nog niet eens krassen weg krijgt?Dacht het dus niet..


papier krast zeker wel op ontspiegelingslaag zoals redcat ook aangeeft.
ook geblindeerde ruiten met folie kun je er mee krassen.
probeer je auto maar eens te drogen met keukenrol......swirls waar je u tegen zegt.
 
Ja hehe!Ik heb het over een brilleglas die niet is ontspiegeld en gewoon van glas is.