• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

ladybug zei:
Vandaag de Zettie even licht geboost na een wasbeurt met de paarse Dodo.
Ik zie er heil in, dat spul. Over wetlook gesproken, dat geeft nou echt die natte, extreme glans.
Alsof er een vernislaagje op ligt. Heerlijk smoothy is tie nu.

Leuk, dat was ik dit weekend ook van plan... Even met De SSR's stoeien, Black Hole erop, EX-P en dan.... Dodo! Denk dat ik ook begin met de Purple Haze... ,^^
 
Snitser zei:
Kzie net op de carclean site de Dodo Need for speed, iemand enig idee wat dit voor product is?

gr

New from Dodo Juice is a new cleaner wax. An 'all-in-one' product which cleans, polishes and waxes all in one application. Entitled 'Need for Speed', this product offers a substantial finish in just one stage, making it a convenient choice for those short of time or for those who aren't inclined to go to the effort of claying, pre-wax cleansing and waxing.

In terms of finish and durability, this product will compete with comparable 'cleaner wax' products but will not deliver the results of a full paste wax. We therefore recommend that professional detailers treat this as a 'with wax' version of Lime Prime in terms of use and application, and layer a paste wax over the top.
 
Snitser zei:
Kzie net op de carclean site de Dodo Need for speed, iemand enig idee wat dit voor product is?

gr

Ik wel :)

Net binnen het is de een vloeibare cleanerwax met milde abrasives. Ruikt echt té geweldig en we gaan dat op de auto van Bert testen!
 
Tim, ff ondertitelen voor de beginnende cleaners onder ons. Waarom zou je een cleanerwax gebruiken? Wat doet het?
FF boosten ofzo?

@sjoerdnijhuis: Heb dat kitje met 4 miniwaxpotjes alleen van Dodo. Erg leuke aankoop trouwens :)^
 
@ TMM: Waarom wordt er dan het volgende geschreven??
Vandaag de Zettie even licht geboost na een wasbeurt met de paarse Dodo.
:-"

Zal wel aan mij liggen denk ik ;)

Ik heb hem i.i.g vanavond geprobeerd... wat een superglans komt er ineens weer vanaf :)
Een hele fijne shampoo met een geweldig luchtje eraan. Zal morgen eens kijken in het echte licht.
Zal ook eens kijken of ik de Rubbish Boy's eens kan aanbrengen.
 
Ik heb vandaag met de Purple Haze gewerkt, eerst de Lime Prime erop en dan lekker met de wax aan de slag. :grinning:

Aangezien er ook een Lime Prime light op de markt is vraag ik me af, is het verstandig om voor iedere behandeling de normale LP te gebruiken, of is het aan te raden na de eerste keer over te gaan op de LP light?

De glans van Purple Haze is wel heel anders dan van de van Meg's NXT trouwens.
 
Ik zou altijd zo licht mogelijk gaan...

Dat verschil in glans/effect tussen carnauba waxes en synthetische wax (sealant) is mij ook opgevallen. Wat vind je van Purple Haze op zwarte lak?
 
Raar genoeg is het spiegel effect beter, maar de glans lijkt minder fel. Zou dat kunnen komen door de montan wax?
 
ladybug zei:
Tim, ff ondertitelen voor de beginnende cleaners onder ons. Waarom zou je een cleanerwax gebruiken? Wat doet het?
FF boosten ofzo?

Een cleanerwax doet alles in 1 stap, tenminste de Need for Speed van Dodo Juice doet dat.

Het is dus een product om een mooi resultaat te halen op goed onderhouden lakken. Je haalt in 1 klap de oude waxresten weg, met de micro abrasives verwijder je lichte swirls, de olieen geven een mooie glans en de wax meteen een beschermlaag.

Vandaar ook de naam 'Need for Speed', Dodo heeft die prima gekozen! :)^
 
Tibby zei:
Raar genoeg is het spiegel effect beter, maar de glans lijkt minder fel. Zou dat kunnen komen door de montan wax?

Dat felle noem ik altijd reflectie, en het warme spiegeleffect noem ik glans. Dat laatste is moeilijker te verkrijgen en dat krijg je dus alleen met de betere waxen. Ik vind het mooier, omdat het wel glans geeft, maar het is niet te hard. Hierdoor komt je kleur juist goed uit!

En als je lak in goede staat is, dan is de Lime Prime Lite beter. Als je geen 'abrasives' nodig hebt moet je ze ook niet gebruiken. De lite maakt dus wel schoon (cleaner, haalt dus oude wax en wat vervuiling weg), maar heeft geen milde schurende werking (dat heeft de normale Lime Prime wel), hoe minimaal dat ook is.
 
Zijn er ondertussen ervaring van de supernatural?

Zit te denken om deze aan te schaffen :) , maar had graag wat geweten over de duurzaamheid enz...
 
Jazeker! Kijk maar eens hier (enne welkom trouwens):

https://forum.Carclean.com/threads/review-dodo-juice-supernatural.310/

Dit is de review van de Supernatural door Dibbuz!