• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

Dat is een erg mooie dodo collectie :heart_eyes: Ik zou ze zelf al bijna kopen om ze te verzamelen.

Hoe bevalt de Rubbish Boy's trouwens? Op de site en het forum van Dodo hebben ze het over een compleet ander wax type, in welk opzicht vraag ik me af.
 
Ik heb de Rubbish Boy's nog niet over mijn hele auto gedaan, maar wel op de motorkap...

Bevindingen:
Een echte harde wax ( Dus voor sommigen een moeilijke wax om aan te brengen)
Ruikt super:heart_eyes:
Geeft een mooie warme glans ( beetje vergelijkbaar met M26)

Zal meer ervaringen delen als ik mijn auto (of een andere natuurlijk) want nu kan ik er nog niet veel meer over zeggen :schaam
 
Vraagje wat betreft de lime prime cleaner,.

In welke stap bouw je deze in,.

na de sealer,na de glaze?...

gr
 
Nee de limeprime is een cleaner en glaze in 1 (een polish in de termen van Meguiar's)

Dus je gebruikt deze na swirlverwijdering als fijne nabehandeling en daarna kan de wax of sealant meteen erover.
 
Centoquarantasette zei:
Bedankt je bevestigd waar mijn voorkeur naar uit gaat. Ik hou ook meer van harde waxen en pasta vormige was ( zal de leeftijd wel zijn. opgevoed met bikkelharde blokjes wax in metalen blikken )

Je komt die Alfa mannen ook overal tegen he.

Eventueel kan je Purple Haze ook gebruiken.

Zacht over hard heen. :)^
 
?????

Aan mij gericht? :(
Bedoelde het nl. wel op die manier. dus voor de perfecte finish ( naar mijn idee: goede glans(de glaze) en geen of zo weinig mogelijk onzuiverheden( de cleaner) )
 
Tim en Sjoerd,

Bedankt voor jullie reactie op dit late uur!
Als ik het goed begrijp dus wel de stappen, polijsten en polishen (voeden), dan de lim prime, sealer, wax?

Greetz:s
 
Afhankelijk v/d staat van je lak ;)

Als hij al swirl-vrij is zou ik het bij alleen de lime-prime houden op een finishing pad ;)
Zo niet dan heb je het rijtje wel goed (al weet ik niet zeker of de voedende stap dan nog nodig is als je erna nog de lime prime gebruikt... )

Tim??
En idd erna gewoon waxen ( het liefste met een Dodo wax natuurlijk ;) ) en desnoods toppen met een 2e laag van hetzelfde, als je het hebt kun je met een soft-wax de 2e laag ook doen :)

Edit... :sob: net te laat:-"
 
[mod]Onnodige quote verwijderd[/mod]

dat kan heel goed...

bij dodo willen ze het liefste natuurlijk dat je er een wax van hun over doet maar goed, meguiars of poorboys zal er niet zomaar vanaf vallen natuurlijk ;)
 
Ik zou persoonlijk de Lime Prime direct vóór een Dodo wax gebruiken. Als je wilt toppen kun je evt. een softwax over een hardwax zetten.

Het heet ook 'pre-wax cleanser' dus zo is hij m.i. bedoeld.

NB: sommige waxes hebben dit zelfs nodig voor de hechting (Zymöl IIRC). Hier geen absolute voorwaarde, maar da's dus volgens mij wel het idee erachter.
 
Heb laatst op mijn vaders auto voor de grap de Need For Speed geprobeerd.

Denk dat deze ook machinaal verwerkt kan worden toch?
Met een finishing pad :?
Werkt handmatig trouwens ook goed :-"
 
Ja de Need for Speed kan met de hand en met de machine. Een finishing pad is daar prima voor. Een zwarte van Lake is het makkelijkst, omdat die zonder een cuttingfactor te hebben nog de meeste 'body' heeft om de abrasives (schuurmiddelen) goed af te breken. :ja
 
Toppie!!

Moet nog ff wachten dan zal ik hem gelijk mee bestellen ;)
+ diverse pads
En dan nog iets van een 'normaal' merk ;) (ja dat glas spul :D)
 
Jaha.... :grinning:

De test tubes zijn binnen en er is klei van Dodo! :party:


En er is een nieuwe Supernatural! Wel sympathiek dat hij er nu ook in een voordeliger kunststof pot is.