• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

@Jansen ,Cc zal wellicht niet alle 5lt varianten opnemen in het assortiment (ik denk zelf van wel trouwens) maar die BTBM komt er heus wel die raakt Tim echt wel kwijt.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik denk/gok dat de Born to be Mild, Ferrous Dueller, Apple iFoam en die Supernatural Tar & Glue Remover goed gaan lopen.
Vooral die laatste omdat je nu alleen maar een halve liter fles kunt bestellen voor € 18 of zoiets dus die 5 liter is een goedkope aanwinst dan.
Ik snap alleen niet waarom ze BoB Detailing Spray in een 5 liter kan aangemaakt verkopen als ze een liter concentraat verkopen waar je 10 liter mee kunt maken. Beetje vreemd.
 
Viel me ook al op.
Vijf liter concentraat zou dan wel weer een leuke voorraad op kunnen leveren. :cool:

Nou moet ik trouwens zeggen dat mijn literfles Born to be Mild ook al best een tijdje meegaat.
 
Wat me wel opvalt is het prijsverschil tussen Btbm 90 pond en Sour power 70 pond.
Daarnaast mag wat mij betreft elke 5tl can standaard uitgevoerd worden met zo'n pompje trouwens.
 
Wat me wel opvalt is het prijsverschil tussen Btbm 90 pond en Sour power 70 pond.
Daarnaast mag wat mij betreft elke 5tl can standaard uitgevoerd worden met zo'n pompje trouwens.

Viel mij ook op maar er zit een logica achter. Door deze prijzen is Sour Power nog steeds ietsjes duurder dan Born to be Mild.
Heb het al uitgerekend....

Born to be Mild 5 liter x 714 mengverhouding = 3570 liter sop / 90 pond = 0,0252 pond per liter sop
Sour Power 5 liter x 500 mengverhouding = 2500 liter sop / 70 pond = 0,0280 pond per liter sop.
 
Ik heb een paar weken geleden een paar panelpotjes Dodo wax gekocht en dat is nogal uit de hand gelopen. Inmiddels staan er grote potjes Banana Armour, Hard Candy, Orange Crush, Chocwork Orange, Supernatural Hybrid en Supernatural 2.0... Rest van de waxen zal ook nog wel een keer volgen.

Nu heb ik een vraagje aan de Dodo experts. Doordat de waxen me zo goed bevallen (en omdat volgende week een zwarte BMW op de planning staat die ziek moet gaan glimmen) wil ik eigenlijk ook een glaze van DDJ hebben. Welke is aan te raden? Lime Prime, Lime Prime Lite of toch de Supernatural Micro Prime? Normale LP is leuk vanwege de dubbele werking, maar kan voor sommige lakken wat te grof zijn. De Lite is uiteraard lief voor de lak, maar hou verhoudt de Supernatural zich tot de andere twee?
 
Ik zou mezelf niet teveel van de korrel in LP standaard voorstellen. Die doet niet zoveel.
Als een zachte glaze zou ik inderdaad voor de SN MP gaan. Ik ga namelijk niet LPL bestellen vanwege de hele vele verhalen over vlekken en moeilijk uitpoetsbaar. Juist bij warmer weer. SN MP of BoB Prep Polish (deze heeft dezelfde grofte qua korrel) glimmen wel wat minder als de LP. Ook wordt ie niet zo glad in aanvoelen. Dit heeft LPL dan weer als voordeel. Eigenlijk komt het erop neer :
LPL als je glad en glim zo hoog mogelijk wil...
SN MP als je de verwerkbaarheid hoog hebt...
 
Gaat mij vooral om de glim factor. Zwarte BMW die ik volgend weekend krijg is van iemand die zijn auto zelf ook echt netjes houdt en die moet gewoon zo diep, glad, nat en glanzend mogelijk. Normale LP dus als ik onze expert @Istnogferarie mag geloven (en dat mag ik...).
 
Afgelopen maandag nog Lime Prime gebruikt op een donkergrijze wagen die goed in de zon stond.
Het spul gumde een beetje, maar verder ging het aanbrengen prima. Ook afnemen was niets bijzonders.
 
Ik heb een paar weken geleden een paar panelpotjes Dodo wax gekocht en dat is nogal uit de hand gelopen. Inmiddels staan er grote potjes Banana Armour, Hard Candy, Orange Crush, Chocwork Orange, Supernatural Hybrid en Supernatural 2.0... Rest van de waxen zal ook nog wel een keer volgen.

Nu heb ik een vraagje aan de Dodo experts. Doordat de waxen me zo goed bevallen (en omdat volgende week een zwarte BMW op de planning staat die ziek moet gaan glimmen) wil ik eigenlijk ook een glaze van DDJ hebben. Welke is aan te raden? Lime Prime, Lime Prime Lite of toch de Supernatural Micro Prime? Normale LP is leuk vanwege de dubbele werking, maar kan voor sommige lakken wat te grof zijn. De Lite is uiteraard lief voor de lak, maar hou verhoudt de Supernatural zich tot de andere twee?

Toevallig heb ik afgelopen weken de Lime Prime op drie verschillende auto's gebruikt, een Honda civic 2007, Toyota corolla verso 2006 en mijn eigen Nissan. Op de Toyota en Honda was het heerlijk werken, erg mooi resultaat, maar op de Nissan met wel een erg zachte lak gaf de Lime Prime ontzettende marring/microscopische swirls. De zwarte lak zag bijna grijs naast de met Finale gepolijste delen.

Met autofinesse tripple trouwens geen last van marring, hopelijk met de rejuvenate die morgen binnenkomt ook niet.

Op een BMW met naar ik aanneem harde lak zal de Lime Prime waarschijnlijk een briljant resultaat geven, maar let ermee op als je 'm later op zachte lak wil gaan gebruiken, dan is waarschijnlijk de micro prime beter.
 
@Kevinio : Inderdaad de Touring van Jos. Daar wil ik best wat extra moeite in steken, want ik weet inderdaad dat die niet volgende week doodleuk door een wasstraat gaat.
 
Ik heb de LP Lite, LP, LP Plus en Super Natural Micro Prime gebruikt op donkere BMW's. Meestal (maar niet altijd) na een zwaardere of lichtere polijstbeurt. Omdat de uitgangssituatie dus nogal verschilde kan ik moeilijk vergelijken welke de meeste glans geeft. Wel was in mijn geval het uitpoetsen van de LP Lite een verschrikkelijk k..werk omdat ik er te lang mee wachtte.

Maar als je een mega-glans wilt, kan ik je aanraden de wax te toppen met Supernatural Carnauba Glaze :). Dat heb ik bij de auto op de foto gedaan na gebruik van LP Plus en Ddj SN Hybrid Pro.

!20160814_144443.jpg