• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo purple haze wax op een witte auto?

Dodo purple haze wax op een witte auto?

  • Ja

    Stemmen: 5 62,5%
  • Nee

    Stemmen: 3 37,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Poll closed .

shazada

Detailing addict
18 mrt 2017
4
50
39
Hi, Ik ben al langer carclean klant maar nooit echt actief geweest op de forum.

Ik heb nu een specifieke vraag waar ik niet helemaal uitkom. Blijkbaar is het handig om een foto te plaatsen bij je topic anders krijgt ie weinig aandacht, dus hierbij.

Mijn auto was zwart metallic:
6tag_021016-113619.jpg

Nu na wrap is die parelmoer wit geworden ;)
WP_20170310_22_39_24_Pro_LI.jpg

Nou nu heb ik genoeg spullen om een zwarte auto te onderhouden.
Ik snap dat mn poorboy Black hole niet te gebruiken is op een witte auto :p dus als iemand interesse heeft PM me en ik stuur het jou kant op. Maar een (bijna) volle pot Purple Haze liggen waarvan ik niet zeker weet of ik die kan gebruiken.

Ik weet nog dat mn eerste 'echte' wax van meguiars denk NXT of de voorganger daarvan op bijna elke kleur gebruikt werd zonder problemen.
Een extra potje wax hier bestellen is niet zo'n issue, maar zie minder positieve reviews van bijv. de Diamond White Wax van Dodo Juice. Enige mogelijke optie om te testen zou de Supernatural Machine Stick kunnen zijn.

Wrap zit er pas op, dus wil niet per direct de wax erop zetten, maar denk na een paar maanden zeker voor het onzekere.
 
Welkom als eerste.

In principe is iedere DJ wax op iedere kleur auto te gebruiken. Er is ooit een test geweest waarbij er 7 of 8 lagen over elkaar werden gezet waarna er een licht waasje paars kwam. Bijna onzichtbaar maar de kleurstof doet wel iets.

Nu een klein lesje over de DJ wax-en
Er zijn ruwweg 3 soorten. Soft Wax - Hard Wax - Hybrid Wax
De Purple Haze is een soft wax, Diamond White een hard wax.
Als je een wax zoekt zoals Purple Haze maar voor wit dan zou ik eerder naar Light Fantastic kijken. Dit is ook een soft wax.
 
  • Leuk
Reactions: shazada
@shazada ,om te beginnen heb jij echt een toffe wagen!
Verder weet ik niet wat jij in een wax zoekt maar er zijn nu aanbiedingen van het merk Waxaddict.
Dat merk heeft een stevige standtijd en hele goede hydrofobische eigenschappen zodat vuil veel minder de kans krijgt om zich te hechten. Ook de verwerking is super dus wellicht is dat een optie.
Ddj ph kun je verder gewoon ook op een witte auto gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: shazada
Zelf heb ik trouwens de meeste waxen van Waxaddict en de allround favoriet zou wat mij betreft de Waxaddict 21 zijn. Quartz is ook geweldig maar is geen wax voor een beginner bv. Dun opzetten verplicht en Cure tijd moet bij die wax echt goed in de gaten gehouden worden. 21= foolproof.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@Ric325i Thanks!
Waxaddict ken ik niet, zal even wat onderzoek doen. Lijkt me een nieuw merk of niet?
Ik weet alleen op de zwarte lak, was Black Hole i.c.m. Purple Haze gewoon echt echt goed. zelfs na 5 maanden echt top. Oke ik moet toegeven deze staat binnen en je kunt een auto buiten vs binnen niet vergelijken met de duur van de wax.

Heb het potje van Dodo Juice maar 1x gebruikt, vandaar dat ik het iig wil proberen. Het ging mij er meer om, dat ik niet na 1x meteen al een paarse waas over de auto zou zien wat weer na x-maanden weg zou gaan dat zou wel echt naadje zijn :p
 
"Ik snap dat mn poorboy Black hole niet te gebruiken is op een witte auto"

Dat kan gewoon, hoor. Het gaat met name om de voedende olien die zowel de Black Hole als White Diamond hebben.

Ik zou voor onderhoud van je wrap toch gewoon effe aankloppen bij de wrappers zelf. Die kunnen je vertellen wat nodig is en wat je extra kan doen.



Greeetz
 
Dat Black Hole niet bedoeld is voor lichtere wagens, is volgens mij vanwege kleurpigmenten in de fillers en het zelfde geldt andersom voor White Diamond.
Wanneer je op een witte auto Black Hole gebruikt, dan zal deze swirls e.d. vullen met donkere fillers, wat niet echt de bedoeling mag zijn.
Hetzelfde gevaar schuilt ook in een "colour charged" (anders dan wit) wax.

Ik heb voor nee gestemd wat betreft Purple Haze op wit.
Op lichte kleuren komen LSP's met een warme of natte glans, naar mijn mening helemaal niet tot hun recht.
Ik kies zelf op lichtere kleuren over het algemeen voor LSP's met een spiegelend effect en dan zit je richting hybrides, sealants en coatings.
Uitzondering op die regel zijn o.a. een aantal waxen uit het Zymöl assortiment, welke wel een behoorlijk spiegelend effect geven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: m@rio
Ik vraag mij af of de clearcoat van een wrap hetzelfde reageert als die van de auto. De wrap zelf is parelmoer, dus ik neem aan dat de kleur iets verschuift bij bepaalde lichtinvallen.