• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken pluizen

fozzy444

Detailing trainee
5 mei 2010
28
47
Yep,

als ik mijn doeken na het wassen in de machine "zonder wasverzachter" gebruik dan laten deze altijd wat vezels achter op de wagen. Ik heb dit met alle microvezeldoeken zowel poorboys, smartwax, autoglym, meg's.
Hoe zou dit toch komen ? Hopelijk weet één van jullie hier raad mee.
Heb trouwens na de aankoop telkens de doeken een nacht laten weken in koud water en daar na gewassen tevens gebruik ik ook een kleine hoeveelheid azijn bij het wassen.

Dank bij voorbaat.
 
Mijn werkwijze: uitspoelen met biotex en vervolgens in de wasmachine op 30 graden met Pinnacle Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate. Niet centrifugeren maar gewoon nat aan de lijn hangen, als ze droog zijn even opkloppen en ze zijn weer superzacht. Zelfs mijn DJ doek pluist niet!
 
ik doe ze gewoon in de wasmachine op 40, met extra spoelen, en daarna in de droger (niet kurkdroog drogen).

Allemaal berezacht, geen pluizen, en de meeste doeken heb ik al een tijdje
 
Wat doe die Pinnacle Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate precies? Is dit een soort wasmiddel?
Ik laat de machine wel centrifugeren, mss is dit de fout zal het eens proberen zonder en dan zie ik wel.
 
Mijn werkwijze:
Na gebruik gelijk in een wasbak met veel water en een beetje wasmiddel (vloeibaar) en weken
tot dat het de wasmachine in gaat.

Die op 40 graden en met vloeibaar wasmiddel, daarbij een scheut Cobra Micro Restore in het 2e vakje (voor voorwas middel)

https://www.Carclean.com/product/Cobra/Micro-Restore_Concentrate_946ml_MR-32_101459
 
Spoelen in de wasbak met klein scheutje wasmiddel.

Spoelen in de wasmachine zonder centrifugeren.

Wassen in de wasmachine met scheutje wasmiddel, 40 graden of 60 graden bij heftige vlekken. Op 1400 toeren.

In de droger op strijkdroog en daarna op de lijn drogen.

Altijd super zacht, pluist niet en lekker schoon :ja