• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken, welke te kiezen?

Goeiemorgen!

Ik heb eens goed rondgekeken en denk dat ik voor dit ga:

Poorboys:
waffle weave.
Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Mega Plush - Groen - 39x39cm
Work Towel - 39x39cm
Cobra:
Deluxe Jr. Microfiber Towel
Super Plush Deluxe Microfiber Towel
Edgeless Microfiber Polishing Cloth - Indigo
Yellow All Purpose Microfiber Towel

Samen 51,18 euro. Zal geen kwaad kunnen want ik denk dat ik, naast mijn gratis edgeless, nu voor 3,5 euro doeken heb.

Zo kan ik van alles proberen en ervaringen opdoen.


Lijkt dit jullie wat?




Gauthier
 
Er is ook een paarse doek, die zou je voor de velgen kunnen gebruiken (Wheelbrightner is ook paars ;)) voor de wheelwax!
 
Dibbuz zei:
Er is ook een paarse doek, die zou je voor de velgen kunnen gebruiken (Wheelbrightner is ook paars ;)) voor de wheelwax!

Is wheelwax niet voor velgen in lichtmetaal?
ik heb gelakte stalen velgen met glimmende wieldeksels, daar gebruik ik all metal polish voor maar eerst wil ik ze polijsten met de lappenschijf.


En 8 doeken, dat kan al tellen voor de eerste lading!
 
Op de wieldeksels zou je het eventueel kunnen gebruiken.. denk ik:weetniet

Voor de rest zijn je doeken prima ,zo heb je van alles wat.. Moest je er nog extra gaan bestellen dan weet je welke
 
Zo, ik kom net terug van de bank, heb het bedrag overgeschreven.
Ik heb nog een busje Poorboys natural shine erbij gekocht, da's goed voor mijn skai zetels, dashboard in rubbermousse, voor het cabriodak van mijn moeders Saab, en nog veel meer.



En nu wachten tot het binnenkomt, misschien eerst de DS nog wassen met het oud gerief voor dat het richting wielkuipen en andere vieze plekken wordt verbannen.

Gauthier
 
Zo, vanavond bestelling binnengekregen.

Inhoud:
1 fles natural look, voor mijn skai interieur en nog veel meer.

En dan doeken:

1 blauwe waffle weave
behoeft geen uitleg

1 groene work towel
1 gele all purpose microfiberdoek
ga ik gebruiken voor de binnenkant van de wagen.

Dan 4 redelijk gelijkaardige doeken:
Cobra Super plush, groot, blauw en rechthoekig
Cobra deluxe JR, purper van kleur
Poorboys deluxe mega, koraalkleur met gele bies, heel mooi afgewerkt, de mooiste doek.
Poorboys Mega plush, groen

en tot slot nog een Cobra indigo uitpoetsdoek

_________________________________________

Nu is de vraag, wat zijn de verschillen tussen de Cobra super plush en de deluxe JR enerszijds, en tussen de Poorboys deluxe en de plush? Deze 4 doeken zien er voor mij bijzonder gelijkaardig uit van structuur.

Ik zou de alle vier gebruiken voor het driestappenprogramma. Maar wellicht zien doorwinterde poetsers de nuance tussen die doeken .



Groetjes,
Gauthier
 
Buiten de grootte is er praktisch geen verschil,
Als ik me niet vergis hebben ze allemaal één iets zachtere kant.
Dus welke je gebruikt voor welke toepassing maakt niets uit.

De indigo zal de makkelijkste zijn om je wax de eerste keer af te vegen ,en er dan mss nog een over te gaan met de "plushy" kant van één van de anderen.:)^
 
Ik gebruik de doeken die ik nu heb, voor alles.

Supreme Shine Microfiber (gele)
Cobra Deluxe Jr. Microfiber Towel (paarse)
Ultra Plush Super Terry Towels (wit)
Glass Duo Fiber Super Towel )wit, met blauwe satijnen rand)

:-"

Patrick
 
acc_duofiber_k.jpg


Maar deze wordt niet meer gemaakt!
Ik heb er gelukkig 1.:ja ;)
Hele fijne doek voor de ruitjes.

Joost
 
Bedankt..:)^
Khad ook al bij tim in de webshop gekeken, maar ja als ze niet meer gemaakt worden kan dat kloppen :D
 
Even verder op het doekenonderhoudsvraagstuk:

Als je een pad waarmee je wax hebt aangebracht samen wast met een doek die je voor je ruiten gebruikt, krijg je dan geen problemen?

Als ik pads en doeken samen was blijft er een duidelijke waxgeur achter in de doeken. Dit ondanks het feit dat ik mijn pads eerst met de hand en wat Dreft of Dasty uitspoel zodat de grootste vettigheid eruit is.

ik had de indruk dat die doeken een vette waas op je ruiten leggen.

Dat was wel met mijn oude doeken. Met mijn nieuwe doeken wil ik dergelijke problemen vermijden.

Wassen jullie pads met wax erin apart van de doeken voor het glas?
Of ben ik die keer te zuinig geweest op het wasmiddel (Omino Bianco met marseillegeur)??

Gauthier
 
Ik dacht dat applicatorpads niet tegen de wasmachine kunnen?

Wasmiddel hoef je niet erg vrijgevig mee te zijn. Misschien beter een microfiber hersteller gebruiken.

Ik zou in het vervolg de zaak gescheiden houden. Beter problemen vermijden.
 
Spuit die pads eens eerst wat in met APC..
Ik heb dit probleem toch niet..Weet niet welk merk wasmiddel het beste is..?