• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

drogen met quick detail +

WimN

Detailing trainee
14 nov 2016
12
45
Pitoreske Westland
Mannen, vraag...

Na het zien van de filmpjes van Larry Kosilla Ammonyc waar hij spreekt over hydride drying de vraag heeft een een paar spuiten van quick detail+ op een drooghandoek het zelfde effect.

Iemand dat al geprobeerd of ervaring mee?

Bvd
 
ik spuit al eens een neveltje Quick Detailer over natte wagen alvorens af te drogen.
Gaat wat vlotter dan en laat wat meer glans achter.
wel snel drogen want het geeft vlekken wanneer je dat laat drogen...
 
Yup, ik droog mijn auto altijd met mijn 1:1 poorboys spray and wipe. De drooghanddoek gaat dan veel beter over de lak heen.
 
Super, dank voor de info.

Natuurlijk zitten er bij de filmpjes van Larry Kosilla Ammonyc Open deuren tussen. Maar de spontane en gepassioneerde wijze waarop hij het brengt en nog wel belangrijker met zijn ervaring maken dat ik er graag naar kijk.
En net als van alle wijsheid hier op het forum veel van heb en nog steeds leer.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy en Titu
Ik gebruik zelf een spray van een merk dat niet bij Carclean is te bestellen, specifiek voor drogen bedoeld en dat werkt echt magisch. Drogen gaat daarmee veel sneller dan met alleen een droogdoek.
 
Ik gebruik een quick detailer (Auto finesse finale) altijd nadat de auto droog is, op deze manier boost ik de huidige waxlaag.
Dat is ook waar dit spul voor bedoeld is lijkt me?

Heb het ook al eens op een natte wagen gebruikt als drooghulp, maar voor mij had dat geen meerwaarde.
hmmm, raar haha.
 
Ik gebruik bij het drogen een standaard Detailing Spray van DJ.
Ze hebben echter ook een specifieke Drying Detailer.
Voordelen van Time to Dry:
Ontkalking van je spoelwater.
Betere wateropname van je droogdoek.
Extreme tijdelijke oppervlakspanning waardoor het meeste water afloopt.

Het is niet heel duidelijk maar hier een voorbeeld van Time to Dry.
Links de beading van de wax. Rechts het extra van een droog detailer.
Volkswagen Passat 2016-08-10-03.jpg
 
Spray and Wipe op de droogdoek? Wat voor hoeveelheid spuit je erop dan? Ik gebruik een droogdoek van Monello. Dacht de 45x45cm. Op een gemiddelde auto auto heb ik aan 1 doek genoeg. 2de doek gebruik ik voor binnenkant deuren, bumpers ed. Maar hoeveel spray and wipe gebruik ik dan op mijn ene droogdoek voor die iets nettere finish?
 
Als je Spray&Wipe voor bij het drogen wilt gebruiken, dan zou ik gewoon een paneel een paar spraytjes geven en dan gewoon drogen zoals je altijd zou doen.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Celis
Persoonlijk vind ik een Quick Detailer gebruiken bij het drogen een beetje onzin.

Als je auto goed beschermd is én je spoelt de auto af in plaats van afspuiten, dan blijft er veel minder water op/aan de wagen liggen.

Wat ook wil helpen is je auto, indien mogelijk, met 2 wielen op de stoep zetten. Hierdoor sheet het water beter weg.

Met een beetje handigheid kun je je auto zelfs "drogen" met een straal water....


 
Ik krijg m'n auto ook goed droog met 1 doek, maar een pufje spray and wipe maakt het net iets makkelijker is mijn ervaring. Daarnaast rij ik iedere dag door de biesbosch en met dit weer zit m'n auto binnen 1 dag van top tot teen onder de modder, dus heeft m'n waxlaag het erg zwaar en kan helaas niet altijd de tijd vinden om iedere week te wassen, laat staan regelmatig opnieuw te waxen.. (jaja, slecht excuus)
 
Vreemd dat er zo verbaasd gereageerd wordt op het insprayen van je droogdoek met detailer spray... Dat heb ik niet zelf verzonnen, maar van Larry Kosilla (Ammo NYC). Uiteraard gebruik je niet veel, maar 'n paar pufjes. En sheeting gebruik ik ook en dan is inderdaad al veel water weg, maar 'n droogdoek is dan toch echt nog wel nodig en als die "geprimed" is met wat drooghulp werkt dat net even wat lekkerder. Meer 'n kwestie van alle beetjes helpen, zoals zoveel dingen bij detailen...
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik spray inderdaad altijd wat pufjes gyeon cure op de auto tijdens het drogen. 1:1 verdunt weliswaar.
De doek glijd gewoon echt veeeeel soepeler over de lak. Ook lijkt het alsof de droogdoek vele malen meer water opneemt.
Nadien nog wat spraytjes en uitbuffen met een zachte micro en je hebt een geweldige glans!