• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DS3 Racing met koolstofvezel trims

FredFR1908

Detailing chief
17 mrt 2016
171
85
31
Zutphen
Goodevening,

een kameraad van mij heeft een witte Citroen DS3 Racing, en daar zitten koolstofvezel trims en andere delen op. (Het is niet zoals bij mijn DS3 of andere, want deze hebben chrome trims en delen.) Deze zijn door de zon wat verkleurd. Nu wil hij ze weer diep zwart maken.

Maar nu komt mijn vraag, is het ook mogelijk om met bijvoorbeeld PB Trim Restorer (https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Trim_Restorer_473ml_PB_TR16_100730) te doen?
Of is dit geen oplossing? Zo niet weten jullie iets waar mee dit weer terug een diepe kleur kan geven?

Thanks!

Ps. even fotootje voor de verduidelijking.

DS3 racing met koolstofvezel/carbon trims
15559.jpg

DS3 met chrome trims
IMG_8242.JPG
 
Hmm... Is dat carbon, zeg maar? Daar zit toch vaak een beschermende laag overheen of zelfs blanke lak?

Als het simpelweg kunststof is, kan je het gewoon voeden. Ik weet eigenlijk niks van het materiaal, maar als het dof word, is het waarschijnlijk blootgesteld aan Uv-straling van de zon en zit er géén beschermende laag op.


Ik roep maar wat.. :p
 
Ja ik durf het zelf ook niet te zeggen hoe en wat. Hij kwam met het verhaal van hoe het te behandelen ik dacht zo van ja. Ik gebruik pb ervoor maar zou dat nou ook kunnen. Maar ik ga eens even op onderzoek uit. Thanks alvast @Quantoxx!
 
Ah, op die fiets. Ok.

Naja, je zal zelf wel kunnen zien wat voor een spul het is en of er een dressing als de Trim Restorer op kan. Ik denk dat als je het er opsmeert en het niks doet, dat het verder ook geen kwaad kan. Effe eraf wassen ofso, voor de zekerheid. :p

Als je kameraad graag wilt dat het veel langer mooi blijft en goed beschermd is, dan kan ik je adviseren om Gyeon - Trim te gebruiken. Dit is een coating die maandenlang blijft zitten zonder te vlekken en dergelijke.

Gyeon - Trim



Greetz
 
Mijn zwager heeft ook een witte DS3R. Maar dat Carbon is een soort van hard plastic dacht ik. Carbon is vlijmscherp normaal gesproken maar omdat er een heel kleine schade ergens zat is het denk ik geen echt carbon. Ik heb het toen niet gevoed. Maar ben wel benieuwd of iemand überhaupt hier antwoord op heeft.
 
Sorry voor de late reactie. Nee heb hem zelf niet bekeken @Quantoxx, weet dat bij mijn eigen DS3 het gewoon een deur is wat is gewrapt. Vandaar of iemand het weet. Denk zelf dat het ook gewoon gewrapt is hoor. Maar heb in ieder geval de tips door gezet naar hem.
 
Sorry voor de erg late reactie ;)
Nieuw op het forum, vandaar....

Ik gebruik zelf gewoon Colognite 845. Hierdoor wordt het carbon weer donker van kleur.