Hallo hier
eh ik zat eigenlijk met een gelijkaardig vraagje..
Ik ben zelf motor eigenaar en sinds kort ook van een Ducati ST4, donker metalic blauw.
Nu is deze 13 jaar oud, maar de lak ziet er qua kleur nog goed uit.
echter er zitten talloze ondiepe krasjes in, zeg van metalen ritsen of sleutels en dergelijke.
De krasjes zijn echter niet door en door door de lak, dus het lijkt mij dat met wat poetswerk ik hem er nog een stuk beter uit kan laten zien.
Nu ben ik zelf helemaal niet bekend met het polijsten van lakken, maar wel met polijsten van zachtere metelen (non-ferro)
en snap dus het principe van het proces wel, incl. het nadeel van warmte bij polijsten van lakken.
Nu heb ik het commentaar hierboven gelezen van de 5 stappen en dat lijkt me een goed begin.
en heb hiervoor het 4 steps sample kit #6 van poorboys uitgekozen.
nu kom ik bij m'n hoofd vraag. ik mis een stap, en das duidelijk het kleien.
Nu is m'n vraag hoe belangrijk is dat en waar doe je t precies mee?
is dat laatste een speciefiek product of zijn er alternativen?
Ik wil gewoon m'n moto wat opknappen maar denk niet dat poetsen m'n grote hobbie gaat worden en grote investeringen is t dan ook niet waard. dus kom ik ook gelijk op de vraag, is t met de hand te doen? of heb je echt een machine nodig. zoja waar kan ik een redelijke krijgen tegen een goede prijs? het oppervlak is niet giga groot dusse...
Daarnaast is de lak over 3 verschillende oppervlaktes gespoten.
1 metaal van de tank
2 zwart plastic van de kofferset en de spiegel
3 en het plastic cq glasvezel? van de fairing (kuip) wat eigenlijk beetje t belangriijkste is.
gaat dit nog specifieke eisen stellen?
alvast bedankt voor alle input
Spikey
eh ik zat eigenlijk met een gelijkaardig vraagje..
Ik ben zelf motor eigenaar en sinds kort ook van een Ducati ST4, donker metalic blauw.
Nu is deze 13 jaar oud, maar de lak ziet er qua kleur nog goed uit.
echter er zitten talloze ondiepe krasjes in, zeg van metalen ritsen of sleutels en dergelijke.
De krasjes zijn echter niet door en door door de lak, dus het lijkt mij dat met wat poetswerk ik hem er nog een stuk beter uit kan laten zien.
Nu ben ik zelf helemaal niet bekend met het polijsten van lakken, maar wel met polijsten van zachtere metelen (non-ferro)
en snap dus het principe van het proces wel, incl. het nadeel van warmte bij polijsten van lakken.
Nu heb ik het commentaar hierboven gelezen van de 5 stappen en dat lijkt me een goed begin.
en heb hiervoor het 4 steps sample kit #6 van poorboys uitgekozen.
nu kom ik bij m'n hoofd vraag. ik mis een stap, en das duidelijk het kleien.
Nu is m'n vraag hoe belangrijk is dat en waar doe je t precies mee?
is dat laatste een speciefiek product of zijn er alternativen?
Ik wil gewoon m'n moto wat opknappen maar denk niet dat poetsen m'n grote hobbie gaat worden en grote investeringen is t dan ook niet waard. dus kom ik ook gelijk op de vraag, is t met de hand te doen? of heb je echt een machine nodig. zoja waar kan ik een redelijke krijgen tegen een goede prijs? het oppervlak is niet giga groot dusse...
Daarnaast is de lak over 3 verschillende oppervlaktes gespoten.
1 metaal van de tank
2 zwart plastic van de kofferset en de spiegel
3 en het plastic cq glasvezel? van de fairing (kuip) wat eigenlijk beetje t belangriijkste is.
gaat dit nog specifieke eisen stellen?
alvast bedankt voor alle input
Spikey