• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste bestelling, mss wat veranderen of?

Ik lees net dat je je wagen om de 2 à 3 maand zou kunnen waxen.

Dus als ik hem volledig onder handen genomen heb met polijsten etc, en ik was hem achteraf ns.

Kan ik gewoon wasssen, afdrogen en die blackhole er ng ns op? Of breekt deze de vooraf aangebrachte waxlaag af?
 
Denk niet dat de Black Hole je oude waxlaag verwijderd. Wel denk ik dat je Black Hole beter aan kunt brengen op een "kale" laklaag, d.w.z. een laklaag die schoon is van waslagen e.d. Na de Black Hole zeker weer een nieuwe waslaag aanbrengen ander is deze na één regenbui weer verdwenen.
 
Mijn eerste bestelling is reeds toegekomen, maar ga terug wat bij bestellen :-"

Ik ga tussen de Black hole en de purple haze wax de PB Ex-P aanbrengen..
Doe ik dit ook gewoon met een zwarte finishing pad? Of mss de rode?

Mss een domme vraag maar die handpad's, ik kan het product toch gewoon aan de effe kant op doen toch? Of moet deze percé aan die kant van de gaatjes?

Heb bij mijn vorige bestellen de Auto finesse Glisten detailspray gekregen, kan ik deze gebruiken na het polieren vooraleer ik de PB Ex- P aanbreng?

Alvast bedankt
 
Voor je een telkens een nieuwe waxlaag aanbrengt zou ik zelf wel altijd kleien en ook polijsten al is het maar met de witte of zwarte pad en finale voor je wax oid aanbrengt, hiermee reinig je je lak mooi en hierdoor zal er ook iets van wetlook ontstaan. Zelf breng ik wax op met de kant die gaatjes heeft.. De exp kan je met zowel de zwarte als de rode pad aanbrengen. De detailspray hangt af of deze siliconen bevat, Je verwijdert de olieën van het polijstmiddel zodat wax ed beter hecht.
 
Ik ga me waarschijnlijk toch een Dap aanschaffen.

Maar hier finishen ze meestal met een groene pad heb ik gezien? Is die zwarte niet goed dan? Die groene heeft toch cuttingfactor 1..
Welke pad's zou ik het beste nemen? Die met de gaatjes in of de effe?

Na de blackhole ga ik de exp machinaal opbrengen, hierna kan ik toch gewoon met de purple haze handmatig waxen toch?
 
Ideëel zou zijn om na een licht groene nog een behandeling met de zwarte te doen.

Met een licht groen pad kan je overigens prima finishen.
Wat je met polijsten wil is de cutting factor naar beneden brengen. Een licht groen pad heeft een factor 1, de finale ook (1+1)
Als je nou een zwarte pad pakt als laatste stap dan wordt je cuttingfactor niet 1+1 maar 0+1 (nu niet gaan optellen, + teken is puur ter illustratie).
Met andere woorden, je kan dus nog fijner finshen.

Qua pads maakt het eigenlijk niet uit welke je pakt, het is maar net wat je fijner vindt.
Zelf vindt ik bij corrigerend werk (Inizio + mezzo) de "gaatjes" pads zoals jij ze noemt fijner, voor het zacht werk vindt ik de kompressor pads weer fijner.
De kompressors kunnen beter overweg met bollingen en oneffenheden, en ze zouden zuiniger in het gebruik moeten zijn.
 
Ik zal van elke pad dan maar 2 stuks bestellen.
Het is voor een mini cooper te polijsten..

Motorkap is wel redelijk bol zo, dus mss maar opteren voor daar met een "dichte" pad te werken en de deuren met zo één met gaatjes.

Heb wel niet zoveel last van swirls. Wel wat waskrassen.
 
Ik heb het stappenplan van hier op het forum eens doorlezen maar hier vind ik niets terug op welke snelheden deze bewerkingen gebeuren.

Ik ga polijsten met:

- Mezzo
- Finale
- Black hole
- exp

Nu nog de snelheden weten :weetniet

Thx alvast!
 
Nogmaals : beide pads doen prima hun werk dus je hoeft echt niet van iedere soort er 1 te bestellen. In dat geval kan je beter zorgen dat je van iedere kleur een pad hebt zodat je een gele, oranje, witte, lichtgroene en een zwarte pad hebt. Met die pads kan je eigenlijk iedere klus wel aan icm het juiste middel natuurlijk.

Ik krijg net aan de andere kant van de tafel te horen dat de kompressor pads vele maken makkelijker werken dan die met die gaatjes..
Ik zou zeggen, doe er je ding mee ;)
 
Die snelheden staan in het boekje van je DAP beschreven.

Welke snelheid je moet hebben hangt ten eerste van je DAP af (900 of 500) en ten tweede van de hardheid van je lak.

Ik hanteer meestal het volgende op de 900 :
Inizio op standje 6 - 3
Mezzo op standje 5 -3
Finale op standje 3 - 1
Blackhole, exp, wax of sealent 1 -1.5


Dit is even puur op de gok aangezien bij mij de aanduidingen al niet meer te lezen zijn door het veelvuldig gebruik.
Het is net als met auto rijden, tijdens je rijlessen oriënteer je je erg op de toerenteller om te bepalen wat je met de koppeling en versnelling moet doen.
Als je je rijbewijs hebt wordt dat gewoon een automatisme.
 
@ Juffer1


thanks! :)^ Dat zijn duidelijke antwoorden.
Het is een Dap500 trouwens.

Dan zal ik de "dichte" pads bestellen.
Die Inizio is deze echt nodig? Heb alleen de mezzo en de finale

En ik denk da je wil zegge met snelheid 6 - 3, inwerken met 6 en afbouwen op 3?

Die Inizio zal wel een hogere cuttingsgraad hebben meen ik, dus die zal ik moeten gebruiken met een minder groffe pad wit ofzo.

Ik zal proberen morgen eens een fototje te posten hoe mijn lak eruit ziet
 
Die Inizio heb je als nodig als je zware beschadigingen en swirls hebt. Heb je die niet dan zou ik die ook zeker niet gaan gebruiken.

Mezzo begin ik vaak op standje 5 (nadat ik het eerst heb verspreid over het deel wat ik ga doen) en werk dat dan in, als laatste doe ik dat san nog een keertje met standje 3. Je moet het gewoon even proberen, kan best zijn dat jij standje 4 een veel beter resultaat vindt geven.
Een en ander hangt ook van de lak af, op de Megane die ik dat bijvoorbeeld op een veel lagere stand dan op de Astra omdat die een veel zachtere lak heeft.

Lees anders dit ook even : http://www.dap500.nl/HandleidingDAP500.pdf
 
1000821l.jpg




Dit is 1 van de duidelijkste foto's dat ik kan nemen zonder de zon :-b
 
1000832z.jpg




Voila alles is binnen :party:
Nu nog de tijd vinden/maken en er eens aan beginnen :D