• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer polijsten corsa c 2001

X.otic

Detailing rookie
23 aug 2016
28
15
44
Hallo allemaal,

Na ontvangst van alle artikelen van de SSS ben ik nu beginnen om onze corsa uit 2001 te polijsten. Alle stappen uitgevoerd tot aan het polijsten.
Ik heb de dap900 en ben beginnen aan het dak. Deze was flink verweerd.
Ik ben beginnen met de monello mezzo met oranje pad en heb die twee hits gedaan. Wellicht was het beter geweest om de veloce te pakken want ik houd nu een paar banen over die toch nog dof zijn.
Ik heb een paar foto's toegevoegd met mijn telefoon dus die zijn niet het beste van kwaliteit. Ik hoop dat jullie kunnen zien waar de banen zitten.
Ik heb een foto van voor en na het polijsten.
Wat is jullie mening? De veloce pakkken?
 

Bijlagen

  • IMAG2187.jpg
    IMAG2187.jpg
    107,3 KB · Weergaven: 305
  • IMAG2191.jpg
    IMAG2191.jpg
    137,3 KB · Weergaven: 336
  • Leuk
Reactions: Ozy
Ik zou inderdaad nog een poging doen met de veloce. Heb je toevallig ook de yellow pad, daar kun je waarschijnlijk nog meer correctie mee halen. Ik zou wel eerst even een test spot voordat je het hele dak gaat doen :)
 
Leg je nu uit dat je met twee hits een goed resultaat hebt behaald, behalve op één stuk, waar je nu een baan hebt?
Dan doe je dat deel toch nog een keer met dezelfde combinatie?
 
Leg je nu uit dat je met twee hits een goed resultaat hebt behaald, behalve op één stuk, waar je nu een baan hebt?
Dan doe je dat deel toch nog een keer met dezelfde combinatie?
Ik heb op het dak drie banen zitten die er doffer uit zien dan de rest. Ik heb een stuk een derde hit gegeven maar dat hielp niet.
Daarom denk ik dat ik wat sterkers nodig heb.
 
Blijf het wel vreemd vinden dat je op één werkvlak banen hebt. Dan zou je denken dat het paneel is overgespoten en op één-of-andere manier harder/zachter is ofso?



Greetz
 
Ja, ik snap het ook niet. Je kunt de drie banen op de foto zien.
Het viel niet op omdat de rest van het dak er ook mat uitzag. Nu zie je het wel.
Het zou me overigens niet verbazen als het dak ooit eens overgespoten is.
De auto heeft ooit eens een tik gehad bij een van de vorige eigenaren.
Toen ik hem kocht deed de hoogteregeling het niet. Bleek dat er andere lampen ingezet zijn en men heeft de hoogteregeling units niet overgezet.
De motorkap heeft een behoorlijk kras maar die zit onder de blanke lak.
De bumper stoort me het meeste want daar laat de lak gewoon van los. Dat is echt pruts spuitwerk geweest.
Dit ga ik binnenkort wel aanpakken.
 
Denk jij dat de banen die je nu ziet, dat dit het resultaat is van het polijsten? Of denk je dat deze banen ná het polijsten ineens zichtbaar werden en dus dieper/onder de lak zitten?


Greetz
 
Ze werden na het polijsten zichtbaar. Als ze er eerder hadden gezeten dan waren ze mij wel opgevallen.
Ik herken elk nieuw krasje op mijn auto's, dus die banen waren wel opgevallen.
 
Maar je dak was compleet mat en ná het polijsten bleven er matte banen over. Die banen zou je dus niet gezien kunnen hebben vóór het polijsten.


Greetz
 
Maar je dak was compleet mat en ná het polijsten bleven er matte banen over. Die banen zou je dus niet gezien kunnen hebben vóór het polijsten.


Greetz
Juist, dat gaf ik ook aan. Edit: Ik zie dat mijn vorige opmerking helemaal niet duidelijk is.:confused:
Ze zullen er inderdaad vast wel gezeten hebben maar doordat het hele dak er behoorlijk mat uit zag is me geen verschil opgevallen met die drie banen. Na het polijsten vallen ze me nu wel op.
 
Vandaar mijn eerdere vraag :p Heb jij met het polijsten deze banen veroorzaakt of kan het zijn dat ze er al zaten en dit niet zichtbaar was doordat alles al mat was?

Anyways... Heb je inmiddels al geprobeerd om opnieuw een stuk te polijsten? Je kan bij dezelfde combi blijven, aangezien dit genoeg effect had.



Greetz
 
Ik ga vanavond weer verder. Ik had gisteren al zo'n baan opnieuw aangepakt met de mezzo maar daar werd hij niet beter van.
Ik ga dus de veloce met de gele pad gebruiken.
 
Even een update. Ik heb de veloce gebruikt maar daarmee ging het niet weg. 2 hits heb ik gedaan maar helaas niet het resultaat wat ik gehoopt had. Ik denk dat het in de lak zit.
Het dak ziet er uit als een spiegel dus wat dat betreft ben ik wel tevreden.
Ik heb vandaag op het forum ook een artikel gelezen over een metallic gele corsa b die duidelijk verkleurd was wat er ook niet meer uit ging. Ik denk dat dat bij mij ook zo is. Wel gek dat dat niet voor het hele dak is, maar anders weet ik het oook niet.
Even een vraag over de afwerking. Ik heb de collinite 845. Deze er op of zou de black hole ook nog wat doen voor de kleur?
 
Je kan de Black Hole altijd proberen, kan zeker geen kwaad, daarna toppen met de collinite. Hoogstens verkort het de standtijd van de collinite iets.

Of het tegen de doffe banen wat doet, geen idee, misschien toch een soort van krassen en vul je deze met de Black Hole. Kan alleen maar beter worden denk ik, nauwelijks slechter. En dan was je gewoon eens met een overdosis zeep of een snelle hit met een licht polijstmiddel en het is weer weg.
 
Onze buurman heeft een gouden Opel Astra en die is ook enorm verkleurd, maar op sommige plekken erger dan andere. Die heeft ook zulke banen in het dak en de motorkap. Ik denk dat het verkleuring is van de kleurlak, dus als dat zo is ga je dat niet verhelpen met polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: X.otic
Goedemorgen! Ik heb de auto natuurlijk al klaar maar had nog geen foto's geplaatst.
Aangezien iedereen graag foto's ziet heb ik wat foto's van voor, tijdens en na de noeste arbeid gemaakt.
De voorbumper wordt binnenkort aangepakt. De vorige eigenaar heeft deze laten spuiten door een niet zo goede spuiter.
De lak laat overal los en is ergernispunt nummer 1 van mij.
Ik zal ook nog eens kijken of ik een foto kan maken van de "banen" op het dak. Ik moet zeggen dat ze nu eigenlijk niet heel erg opvallen.
Ze zitten er wel maar voor een auto uit 2001 ziet hij er nog netjes uit.
Lx5cqBW483t-_zOIcySndtH_i6gkiKYMihwfJDsGcQC4whqGchhvoOVNaX0I?width=1024&height=579&cropmode=none.jpg

j67D4wnhsuRgEfYcgsF8I9kdNFBGi9sUY6IPwALwN4EnljkRW64iv6VI2eM0?width=1024&height=579&cropmode=none.jpg

obI-hx6MyeSTjVuLED4z3tZ3cnmcx3wsxRLpdzNpezefyrjyPEEzFfV05N7k?width=1024&height=579&cropmode=none.jpg
0ao6WA_tjyvvl-J74x2JUU3Z8AspIKeIApzxtwnenF6urFNsgNT8l8YwM5gA?width=1024&height=579&cropmode=none.jpg
sxd1dV6PePG27dYwH5na44q7_V1GaUVgMKA5dumQAYOoY40WT9GJPNnU5xkM?width=1024&height=579&cropmode=none.jpg
OFI8ETaAbjwaB1NzCrA0WdxVw6nWBInjBjmR_jCyqigRcyTf896PFAE1VHVg?width=1024&height=579&cropmode=none.jpg
wrDCSuMJE_ERSF-po3cxcH9Ndw1hpUJpgceStoBrwBq_6SAU_tmGnrAb15zA?width=1024&height=579&cropmode=none.jpg
 
een leuke auto! en heel netjes afgeplakt, zo ziet het er bij mij nooit uit :D
 
  • Leuk
Reactions: X.otic