• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer polijsten welke middelen ?

Oranje en S30 stand 4
Oranje en S3 stand 6
Geel en S3 stand 6

Wat houd dat doorwerken op stand 5 of 4 in voor de s3 350z ?

Je moet echt proberen met een testspot.
Probeer eerst Oranje en S30. Mocht je de swirls en krasjes weghalen dan finishen met Wit en S30.
Mocht dit niks uithalen dan Oranje met S3 en finishen met Wit en S30.
Als dit nog niks uithaalt dan Geel met S30 en finishen met Wit en S30
 
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Ik ga zeker eerst een testpotje maken.
Ik lees dat de ene persoon stand 4 gebruikt en de andere weer 5 of zelfs 6 kwa snelheid
 
Grof polijsten (Monello Veloce of Scholl S3) doe je op stand 6.
Medium polijsten (Monello Mezzo of Scholl S17/S20) doe je op stand 5.
Fijn polijsten (Monello Finale of Scholl S30) doe je op stand 4.

Hoe fijner je gaat polijsten hoe lager de snelheid.

Glaze breng je aan op stand 3, Wax op stand 2
 
  • Leuk
Reactions: Tarabass
+1 voor @Istnogferarie

En ik doelde met doorwerken van de S3 op het feit dat de 'korrel' hierin afbreekt tot een fijnere korrel. In plaats van na je dambord direct afnemen kan je deze dus ook op een lagere stand doorpolijsten. Hiermee zou je op middelharde tot harde lak een redelijke tot goede finish moeten krijgen en is het dus te gebruiken als single step product. Met de autos die ik tot nu toe gepolijst heb vond ik persoonlijk dat een extra stap met monello finale dan toch nog wat toevoegde, maar exact zoals hierboven beschreven ligt dat heel erg aan wat voor soort lak/kleur/hoeveel tijd/zin je hebt!

Al met al komt het dus neer op lekker proberen en met zo laag mogelijke slijpgraad zo veel mogelijk resultaat halen!
 
Wat doe ik fout.
Ik heb het resultaat wat ik voor ogen had niet behaald.
Wat doe ik fout

Er zitten nog krassen in de lak die je moeilijk met je nagel kan voelen.
Ik heb eerst s30 met de orange pad gedaan op stand 4 dat werkte niet.
S3 met orange pad op stand 6 daarna s30 met witte pad op stand 4 ook niet de gewenste resultaat.
Toen heb de gele pad en s3 geprobeerd wat ook niet de gewenste resultaat gaf.

Nu heb ik het polijstmiddel eerst op stand 2 uitgesmeerd en toen op 6 voor de s3 en s30 op 4 verder gegaan.
Ben van links naar rechs gegaan en van beneden naar boven.
Beiden bewegingen 1 x gedaan.
Ik heb niet veel druk op de machine gezet.
 
Wat bedoel je met meer geduld ?
Nog rustiger over de lak gaan of vaker dan 1x horizontaal en vertikaal.
Wat voor combinatie zou ik nog kunnen proberen volgens jou dan jeroen ?

Was wel de eerste x dit ;)

Moet wel zeggen dat de auto beter glimt.
Met dat resultaat ben ik wel tevreden
 
Je moet heel rustig bewegen.

Om te proberen maak een stuk van 30 x 30 cm. Dit is het formaat waarmee het polijstmiddel nog goed is.
Beweeg van links naar rechts en dan van boven naar beneden in een kruispatroon.
Het is gokken qua tijd want het duurt altijd langer dan je denkt maar een lijn van 30 cm duurt ongeveer 10-15 sec.
Als je dit gedaan hebt noem je dit 1 hit. Dit zou je nog een keer kunnen doen als je polijstmiddel nog goed is maar dat zou ik voor nu nog niet doen.

Het allerbelangrijkst! is om je pad na iedere deur, halve motorkap, half dak e.d. schoon te maken. Als je pad vol zit met polijstmiddel doet ie helemaal niks meer behalve warm worden.
 
Dan heb zeker te snel de poetsmachine bewogen als je 10a15 sec over 30cm moet doen.
De volgende x nog rustiger bewegen.

Is het belangrijk om het polijstmiddel in te werken op stand 2 en daarna naar stand 6 bijv met s3
 
Je hoeft het niet in te werken.
Eerst snel stempelen op meerdere plekken, dan snel verdelen op standje 1 of 2 en dan gewoon normaal polijsten op standje 6 of lager afhankelijk van je polijstmiddel en pad
 
uhm ik probeer het uit te leggen maar is knap lastig.

Je laat de kraan warm water lopen, beetje dreft op de pad en dan met je duimen in de pad masseren.
Even laten intrekken en dan onder de kraan weer met je duimen uitmasseren.
 
Heb vandaag mijn auto geprobeerd.
Ik moet zeggen dat ik met het resultaat blij mee ben.
Nu ik veel rustiger beweeg gaat het ook beter.

Sommige stukken tog maar met de hand gedaan omdat het te klein is om met de 6 inch pads te doen.
 

Bijlagen

  • IMG_20160709_192135.jpg
    IMG_20160709_192135.jpg
    153,3 KB · Weergaven: 144
  • IMG_20160709_192213.jpg
    IMG_20160709_192213.jpg
    256,2 KB · Weergaven: 164