• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer polijsten welke middelen ?

dank je marcel
Testpotje gedaan s3 met orange.
Kreeg niet alles eruit, geel en s3 gedaan.
Kleine stukken gedaan.
Moterkap in 4 stukken verdeeld.
Met s30 afgewerkt ook weer in 4 stukken toen ontvet.
Wax erop gedaan
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Wat me wel opviel is dat s3 veel stofdeeltjes gaf en de s30 amper tot niets.

Klopt dat ?
 
Ik ken Scholl niet maar bij Monello komt stof omdat je te lang met een vieze pad doorgaat of te lang doorgaat met product...
Ik denk dat het komt omdat de olie / water na een tijdje op is en je alleen nog maar vaste stoffen over houdt wat dus gaat stoffen
 
Ga ik de volgende x wat eerder de pad schoonmaken en kijken wat dat doet.
Stoft het nog dan eerder stoppen met het product, of kleinere stukken doen.

Voor de rest wel goed gedaan istnogferarie ?
 
[QUOTE="jelle, post: 294833, member: 5017"
Is het belangrijk om het polijstmiddel in te werken op stand 2 en daarna naar stand 6 bijv met s3[/QUOTE]

Inwerken gaat niet op bij polijstmiddel, verdelen over het te behandelen oppervlak wel, en daar zijn verschillende manieren/voorkeuren voor:
  • de uitgeschakelde machine met de pad op een aantal plekken 'neerzetten' op de lak zodat je op een paar plekken vers polijstmiddel hebt
  • de uitgeschakelde machine met de pad over het te behandelen oppervlak vegen, zodat je vers polijstmiddel over de lak verdeeld
  • de machine inschakelen op lage toeren (stand 1 of 2) en even over het te behandelen oppervlak halen zodat je overal wat vers polijstmiddel hebt zitten.
Wat je kiest is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Bij een te hoog toerental het polijstmiddel verdelen betekent het risico op spetteren (zeker als ie nog niet op de lak staat als je inschakeld), of dat het deel waar je het laatst het polijstmiddel verdeeld, ook minder en deels al verbruikt polijstmiddel krijgt.
 
Je hebt je stappen goed gedaan. Test spot gedaan, aangepast aan wat beter werkt. Toppie...

Het is gewoon proberen tot je resultaat krijgt waar je tevreden mee bent.
 
Ben er zelf blij mee met wat ik behaald heb.

Als je met de hand polijst moet je dan rond draaiende bewegingen maken of mag het ook rechte bewegingen zijn ?
 
Het gaat om de wrijving.
Kleien moet bijvoorbeeld wel in rechte lijnen en absoluut niet in rondjes maar dat is meer om krassen te voorkomen.
 
Ik ken Scholl niet maar bij Monello komt stof omdat je te lang met een vieze pad doorgaat of te lang doorgaat met product...
Ik denk dat het komt omdat de olie / water na een tijdje op is en je alleen nog maar vaste stoffen over houdt wat dus gaat stoffen

Ik kon het zo snel niet terug vinden op het forum, maar had gelezen dat Scholl juist meer stoft dan Monello. Had temaken met afbrekende korrel.
Het is natuurlijk wel altijd goed om je pad tijdig schoon te maken.
 
Ik kon het zo snel niet terug vinden op het forum, maar had gelezen dat Scholl juist meer stoft dan Monello. Had temaken met afbrekende korrel.
Het is natuurlijk wel altijd goed om je pad tijdig schoon te maken.
Monello en Scholl hebben allebei een ander type korrel echter breken ze allebei af.
Compounds stoffen meer dan medium of finishing polijstmiddelen.
S3 stoft een stuk minder dan Veloce of Rupes blauw bv.
Mezzo/finale/Rupes geel/wit of S20/S30 heb ikzelf geen last van stoffen.
 
Bedankt ferdy

Wat word er precies bedoeld met te lang door werken ?
Kan het ook zijn een te hoog toerental ?
 
Monello en Scholl hebben allebei een ander type korrel echter breken ze allebei af.
Compounds stoffen meer dan medium of finishing polijstmiddelen.
S3 stoft een stuk minder dan Veloce of Rupes blauw bv.
Mezzo/finale/Rupes geel/wit of S20/S30 heb ikzelf geen last van stoffen.

Thnx, dan had ik heb het per ongeluk omgedraaid... Fijn om ff recht te zetten, sorry voor evt verwarring.
 
Te lang doorwerken wil zeggen dat het te lang duurt voordat je weer een schone pad met nieuw polijstmiddel pakt.
Als je een stuk van 30 x 30 doet en je doet daar 2 minuten over is het veel minder doorgewerkt dan wanneer je een stuk van 60 x 60 pakt en daar 8 minuten over doet.

In jouw geval denk van het stoffen van S3 komt denk ik dat je gewoon vaker je pad moet reinigen...
 
Ik heb de smaak redelijk te pakken.

Het stoffen is minder geworden
Het dak was goed vies zeg.
Dak is met s3 en orange pad van monello gedaan.
Morgen nog met s30 en witte pad finishen.
Is s40 beter, mooier om te finishen ?
 

Bijlagen

  • IMG_20160916_190526.jpg
    IMG_20160916_190526.jpg
    117,1 KB · Weergaven: 102
  • IMG_20160916_191633.jpg
    IMG_20160916_191633.jpg
    206,6 KB · Weergaven: 115
  • IMG_20160916_195331.jpg
    IMG_20160916_195331.jpg
    152,9 KB · Weergaven: 89
  • IMG_20160916_153430.jpg
    IMG_20160916_153430.jpg
    192,6 KB · Weergaven: 91
@jelle ,na S3 is een finish met S30 een logische stap. Hierna zou je nog een rondje S40 kunnen doen voor een perfecte finish.
Van S3 naar S40 is wellicht een te grote stap in 1 keer.
Van S20 en dan gelijk S40 zou bv wel goed kunnen.
Maar goed zo denk ik erover.