• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Eerste) Stappenplan

RG.

Detailing chief
4 jun 2016
132
88
33
Alkmaar
Detailers,

Vorige week zondag mijn eerste "detailbeurt" aan de auto gegeven.
Ik wilde kijken hoe ik het vond om zo met de auto bezig te zijn, en ik moet zeggen dat het erg goed is bevallen!
Wat heb ik gedaan:

Stap 1:
Afgespoeld met demi water ( vlekvrij naspoelen) in de wasbox.
Vervolgens naar mijn werk gereden ( Ik heb daar een grote loods tot mijn beschikking) om te beginnen met het schoonmaken van de velgen. Hiervoor heb ik een velgenreiniger gebruikt van Cartec,(die had ik tot mijn beschikking, wil later een knap product hiervoor aanschaffen) en een oude washmitt. Vooraf nog even gespoeld met de tuinslang, en achteraf goed nagespoeld om geen product achter te laten.

Stap 2:
Hierna de auto gewassen met een washmitt en 2 emmers, en een shampoo van motip gebruikt. ( ik was er zelf ook niet zo content mee, maar deze stond op mijn werk, en heb verder alleen DDJ Sour Power)
De auto heb ik daarna goed nagespoeld met de tuinslang, zonder kop er op. De auto naar binnen gereden, en daar afgedroogd met de Senza Aqua van monello.

Stap 3:
De auto een beurtje gegeven met DDJ Need for Speed, aangebracht met een applicator hand foam pad van monello. Dit vond ik het leukste om te doen moet ik erbij zeggen! Eerst de helft van de motorkap behandeld, met korte draaibewegingen aangebracht. Omdat dit voor mij allemaal nieuw is heb ik er een stoel bij gepakt en om de paar minuten de swipetest gedaan. Na een minuut of 5 liet mijn vinger een mooie streep achter, dus heb ik het afgenomen met een Peluche Verde. Vervolgens de doek omgedraaid en gebuffed. Zodoende heb ik de andere helft van de motorkap ook gedaan, de voorschermen, etc etc.

Stap 4:
De ramen gedaan met een glas cleaner en de Picollo Nero (die had ik cadeau gekregen bij mijn bestelling, waarvoor hartelijk dank!)

Het eindresultaat:
0101b0ced44d061f2106e5eb6ef7b3e0.jpg
28279e1c28302558526686d05192d49a.jpg
132589b9ca897ff2025664d109fd5b4e.jpg
b05be3c172cc196cc2d5d35682eb306b.jpg
f9528c73b0cafd9604c843b80fcaefd2.jpg
1.jpg

De NFS aan het hazen:
2.jpg

31e48ec1b760b2d47951e39042f436c7.jpg


Hoort dit zo trouwens na gebruik van de NFS? Krijg hem ook niet meer wit met bijvoorbeeld dreft. Of heb ik iets verkeerd gedaan?
0c52adb540d8be6f8a3c2973ab2bba08.jpg


Nu wil ik de auto bij gaan houden met DDJ Sour Power. De volgende keer dat ik weer de hele riedel ga doen, wil ik ook een klei gebruiken, en aftoppen met een wax. (word waardschijnlijk collinite 475s, na een boel gelezen te hebben op het forum) Tips en tricks zijn welkom!
 
Mooi gedaan hoor. Die is lekker schoon.

Ik zou veel YouTube kijken en als je dan vragen hebt kun je gerichte stellen en wordt het voor ons makkelijker antwoord te geven.
 
Ja was zelf ook best tevreden voor de eerste keer!

Ik ga nu bijhouden met sour power, maar als ik de volgende keer wil kleien en opnieuw de nfs wil gebruiken, kan ik dan dezelfde shampoo gebruiken of beter 1 zonder toevoegingen?
Verder hen ik nu nog niet echt gerichte vragen, die zullen wel komen zodra ik ga kleien:p

Vond de beading ook best mooi trouwens, voor een all in one product. Nu heb ik dit er zelf opgegooid om te kijken wat het deed, maar heb ik nog geen regenbui gezien omdat ik 2 dagen later naar zee ben vertrokken.
 
Hey hallo,

Ik wilde als tip geven dat je ook kunt gaan kleien. :p Maar dat heb je al op de planning staan.
Andere producten zoals goede shampoos en velgenreinigers zal je ook wel in de planning hebben staan, zo te lezen.

Een goede doek voor de ramen vind ik een wafeldoek. Ik gebruike altijd papier om glaswerk af te nemen ná het reinigen, maar zo'n doek is ook super!

+1 voor Istnogferarie!


Als je de volgende keer wilt gaan kleien, zou ik persoonlijk een shampoo pakken die niks achterlaat. Dan kan je het lakwerk zonder invloed van wax direct kleien.
Wanneer je de NFS ná het kleien gebruikt, word inderdaad aangeraden om deze alsnog af te toppen met een wax.

Wanneer je de Sour Power gebruikt om te wassen en daarna een product gebruikt als NFS, waar dus Cleaner-Glaze-Wax in zit, dan zal je midels de cleaner het laagje wax van het wassen weer weghalen of als je pech hebt haal je deze NIET helemaal weg en zal de rest minder goed kunnen hechten c.q. presteren.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: RG.
Thanks voor je reactie Quantoxx!
Ik heb wel begrepen tijdens het spitten op dit forum dat ik van jou en ferarie een hoop kan leren!
Zijn er trouwens detailers in de buurt van alkmaar bij wie ik een keer zou mogen spieken?:D
 
@RG. ik ga binnenkort in Hoorn wonen, altijd welkom om even te komen buurten. Ben zelf ook nog echt beginner, maar deze zomer worden er iig 2 auto's grondig aangepakt ;)
 
Dat is een afstand die goed te doen is!
We houden even contact, en wanneer je de autos dan gaat aanpakken, kom ik zeker even kijken!
 
  • Leuk
Reactions: Simmke
Ik snap alleen stap 1 niet zo heel goed... Waarom zou je hier voor naar de wasbox gaan? Als je een tuinslang tot je beschikking heb in je loods?

Demi water is heel mooi... Maar als eerste stap lijkt mij dat niet echt nodig... Demi water gebruik je eerder na het wassen om dan je auto goed na te spoelen.

Ik kom overgens uit Den Helder, pottekijkers zijn altijd welkom... Alleen voorzie ik niet echt veel vrije tijd in de nabije toekomst
 
Dat afspoelen deed ik omdat er nogal een hoop bomenstof en dergelijke op lag.. dat gaat wat makkelijker met hoge druk. En waarom demi water.. gewoon omdat het kan!

Mocht je toch een keer tijd vinden, kom ik graag kijken! Stuur me maar een pb als je wilt;)
 
Aha... Dat HD gedeelte had je niet vermeld ;)

Maar omdat het kan is eigenlijk al genoeg reden :cool:
 
Had ik inderdaad beter kunnen vermelden voor de duidelijkheid:D.

Gister eindelijk weer mijn eigen auto even kunnen bekijken. Hij is nodig toe aan een wasbeurt! Ga dit van het weekend doen, zal voor en na fotos maken;)