• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

EJ2NH503P - De collectie

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Hier ook maar eens een overzichtje maken van de collectie.

Inmiddels is mij wel al duidelijk geworden dat je nooit poetsspullen genoeg hebt... Het poetsen begon ooit met wat Meguiars producten. Dat is zowat het enige goede merk wat je in Nederland op elke hoek van de straat krijgt, dus dan begin je daarmee als je wat beters wilt dan de standaard spons, Turtle wax, commandant cleaner en Valma wash en shine. Dat is uiteindelijk uitgegroeid tot de volgende collectie:

Pads, doeken, borstels en mitts
-Monello Peluche Verde 3x
-Monello Senza Bordi Edgeless 3x
-Meguiar's Supreme Shine Microfibre cloth 3x
-Rupes Microfibre Doeken 8x
-Meguiar's Watermagnet Microfibre Drying Towel
-Meguiar's High Tech Foam Applicator pads 8x
-Microfibre washmitt (merk onbekend) 2x (1x bovenste helft auto, 1x onderste helft)
-Microfibre washmitt grof (voor de velgen)
-Meguiar's Dual Purpose Detailing brush
-Velgenborstel (merk onbekend)

Hogedrukspuit
-Karcher K3.495 120bar

Wassen/Schoonmaken
-Meguiar's NXT Car Wash Shampoo 1892ml
-Meguiar's Ultimate Wash&Wax 1420ml
-Meguiar's All Purpose Cleaner
-Meguiar's Bug & Tar Remover

Kleien
-Monello Dolce Verde Klei 250gr
-Meguiar's Smooth Surface Clay Bar 50gr
-Meguiar's Quick Detailer 3x

Machinaal Polijsten
-Rupes Bigfoot LHR 15 ES (5")
-Rupes pad blauw (coarse)
-Rupes pad groen (medium)
-Rupes pad geel (soft)
-Rupes pad wit (finish)

-Rupes Bigfoot LHR 75 E (3")
-Rupes pad blauw (coarse) 2x
-Rupes pad geel (soft) 2x

-Rupes Zephir Gloss Coarse 250 ml 2x
-Rupes Quarz Gloss Medium 250ml 1x
-Rupes Keramik Gloss Fine 250ml 2x
-Rupes Diamond Gloss Ultra Fine 1x

Glaze
-Meguiar's Ultimate Polish

-Wax/Sealant
-Meguiar's NXT Tech Wax Paste
-Meguiar's Gold Class Wax Paste
-Collinite 845

Banden/Velgen
-Meguiar's Hot Rims All Wheel and Tire Cleaner
-Meguiar's Gold Class Tire Gel

Ik vergeet vast hier of daar nog wel wat...

Wel gisteren nog een aantal dingen besteld:
-Meguiar's Microfibre Cutting Disc 5" 2x
-Rupes pad groen (medium) 5"
-Rupes pad wit (finish) 3"
-Rupes pad groen (medium) 3"
-Rupes Microfibre pad blauw 3"
-Poorboys Black Hole 473ml
-Poorboys White Diamond 120ml sample
-Poorboys EX-P 473ml
-Poorboys Natty's Paste Wax Red
-Monello Peluche Bianco 3x
-Monello Non-Ferro 500ml
-Gyeon Q2M Prep

Op de pakbon in de mail zag ik dat Carclean me ook nog een 400ml fles Gyeon Q2M Tire erbij cadeau gedaan heeft! Wat een geweldige winkel is dit!
 
@Michel Kuijpers : Die cadeaus zijn echt een geniale uitvinding van CC. Allereerst krijg je als klant natuurlijk het idee dat je gewaardeerd wordt voor je bestelling, maar het maakt het ook extra leuk om te bestellen en je leert nieuwe producten kennen die je misschien zelf niet meteen zou bestellen.
 
Vandaag stond de koerier aan de deur met zo'n mooi wit doosje met CC opdruk. Bestaat er iets leukers dan spullen voor je auto uitpakken (okee, dames uit lingerie uitpakken misschien)?

IMG_5112.jpg


Gezien dat ik morgen meehelp in de organisatie van een Honda meet komt mijn auto ook tussen de deelnemers te staan. Persoonlijk vind ik mijn lak eigenlijk te slecht om op zo'n event te staan, maar de organisatie ziet graag zoveel mogelijk Honda's op het terrein, dus het moet maar. Gezien dat ik het polijsten van de "22 jaar oud, 3 ton op de klok en zwaar aan overspuiten toe" lak nog steeds uitstel en omdat er regen in de lucht hing besloten om eens te kijken wat ik met (een deel van) de inhoud van dit doosje op een paar uurtjes kon bereiken.
Auto dus even gewassen met Meg's NXT shampoo, gedroogd, Black Hole in gemasseerd en getopt met Natty's red.
Werkelijk belachelijk wat je met zo'n relatief simpele detail kunt bereiken! Het is dat ik weet waar de echte krassen zitten en die dus nog zie, maar de giga hoeveelheid swirls die erin zit is totaal verdwenen en er zit echt een prachtige glans in de lak. Uiteraard is het een "lapmiddel", maar ik ben zeer onder de indruk van de PB producten. Ik ben opeens bang dat als ik dat ding echt goed machinaal polijst, BH erop, EX-P en top met de Natty's dat hij niet meer tot bij de spuiter komt...

Helemaal happy met de nieuwe productjes dus! Wat is detailen toch ontzettend lekker om te doen, muziekje in de oren en gaan. Na zo'n paar uurtjes poetsen ben ik helemaal zen en voldaan. Dat alleen al rechtvaardigt wat mij betreft die kast met producten. binnenkort maar eens wat foto's van de hele collectie maken...
 
Inmiddels weer flink uitgebreid... Verdomde verslaving!

Vorige maand binnen gekregen:

Lake Country - Foam on a stick
Dodo Juice - Light Fantastic panel pot
Dodo Juice - Diamond White panel pot
Monello - Peluche Verde trio
Nanolex - Premium Glass Polish
Flexipads - Glass Polishing Disc 135mm
Poorboys - Clay Lube
Colad - Aqua Dynamic masking tape
Valet Pro - Interieurkwast 19mm
Monello Non-Ferro 1000ml


Omdat dat uiteraard niet genoeg was (heb je ooit genoeg spullen?) en omdat er leuke kortingen waren op een paar dingen die al lang op het verlanglijstje stonden gisteren de volgende dingen besteld:

2 Grit Guard 19L Emmers
Grit Guard zwart
Grit Guard Washboard
EZ Detail mini velgenborstel
Monello Lancia Foamkit (Karcher K-serie)
Monello Artico Magico foam 5000ml
Poorboys APC
Poorboys Spray & Gloss
Poorboys Spray & Wipe
Poorboys Glass cleaner
Poorboys Bugsquash
Dodo Juice Born slippy concentrate
Dodo Juice Supernatural fingermitts

en dan DE reden voor de bestelling... Waren twee waxen waar ik al een tijd lang verlekkerd naar keek, maar die ik eigenlijk net wat te prijzig vond om zomaar te bestellen. Nu met de Brexit korting de knoop toch maar doorgehakt en ze besteld.

Dodo Juice Supernatural 2.0
Waxaddict Subzero

De Dodo omdat ik gewoon 1 echte top wax wou hebben en de Waxaddict om de auto in de winter bij lage temperaturen ook in topstaat te houden.
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86
Goed bezig, ik weet zeker dat je na de ervaring met de subzero ook een waxaddict wax voor de zomer aanschaft :p.
 
Die kans is sowieso vrij groot... Heb stiekem al wat naar de Vitreo en CandyGloss zitten kijken. Maar eens even de kortingen van eind augustus afwachten. Als ze dan met een leuke korting te krijgen zijn is de kans groot dat ik ze bestel, evenals nog wat dodo waxen voor donkere en felle kleuren. Wil eigenlijk een vitrine inrichten voor de echte leuke producten en dan zijn 6 waxen natuurlijk niet voldoende...