• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Emblemen verwijderen

Ik heb vernomen dat de emblemen van zo'n Zafira Tourer geplakt zijn .......zal eens met m'n schoonzus afspreken om haar een kale kont te geven ....:D
 
De schoonzus of de auto ? :-D

Moet nog afspreken , ik heb beloofd om de auto volledig te kleien + waxen enz......ben momenteel met 1001 dingen tegelijk bezig....en ik heb uiteindelijk maar 2 handen .
 
Ik heb een witte opel corsa D, zijn deze emblemen zonder gaatjes? en momenteel is hij 3.5j oud, zouden er afdrukken zichtbaar blijven?
 
Maak even een foto van het kontje (van de auto graag). Denk dat je de type en motor aanduiding bedoelt op de chrome sier strip? deze kan je gewoon verwijderen en het Opel logo ook. Hier was dacht ik een How-To van.
 
Het is de bedoeling dat ik morgen de emblemen van een scooter met matte lak zal verwijderen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik de lijmresten makkelijk kan verwijderen op een matte lak.
Knipsel.PNG
 
@Timobijnen84 Ik ben benieuwd naar het resultaat als je dit gaat uitvoeren. Heb er zelf geen ervaring mee en kan je er geen tips bij geven, maar het lijkt me een lastig klusje de lijmresten te verwijderen op een matte lak zonder dat je deze lak glans toe brengt. Vraag me af of je er een mooi resultaat van krijgt. Deze ga ik volgen.
 
Ik ga proberen zoveel mogelijk te verwijderen door het te verwarmen en dan eraf proberen te trekken maar misschien weet iemand een product wat dit makkelijk doet?
 
Ik denk dat elke teer en lijmverwijderaar het prima doet. Kan even nodig zijn om het producten langer in te laten werken.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Weet iemand of er bij Mercedes C klasse uit 2015 geplakte emblemen op zitten? Zou de kont graag "kaal" maken.
 
Na het verwijderen van de type aanduiding gisteren, vandaag naar de CC winkel gegaan om de juiste spullen te halen om een poging te wagen om de laatste zichtbare resten met de hand te verwijderen. Ik kreeg het advies om de Monello Veloce te nemen i.p.v. de Poorboy's World polish. Dit bleek een prima advies.
Voor zover ik toe nu toe heb kunnen ontdekken is alles weg maar volgens de man in de winkel zou het bijna niet te doen zijn met de hand aangezien mijn auto ontzettend harde lak schijnt te hebben. Morgen nog maar eens in de volle zon bekijken of er toch ook nog een keer machinaal gepolijst moet worden. Voor nu ben ik al super tevreden met het resultaat.

102878350_2629977903982949_2799720725612201337_n.jpg
102728880_991468144603427_8143184162562730246_n.jpg
 
Mooi gedaan. Het kan zijn dat de afdruk weer wat zichtbaar wordt met een temperatuur wisseling. Morgen of later opnieuw checken dus.
 
  • Leuk
Reactions: DennisS205