• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

En daarom geen Rain-X op een foam applicator :)

j3roen

Detailing addict
24 mei 2012
93
52
Gisteren Rain-X anti regen aangebracht met een foampad. Beter niet meer doen :)
Voortaan gebruik ik wel een MF doek, of MF applicator.

Het foam is volledig opgevreten, vies spul! :)

FYI, just for fun.

rainx-foam.jpg
 
Als je n beetje research had gedaan had je kunnen zien aankomen.
Er zijn genoeg andere producten die dit ook doen zoals de collinite 845
 
Ik had hem inderdaad direct moeten uitspoelen. Ik heb het eerder met een foampad gedaan, uitgespoeld, en toen had ik dit niet. Maar zelfs dan zal het denk ik niet best zijn.

Deze keer opgebracht en dus niet uitgespoeld. Ik vond het wel een mooi resultaat, u is gewaarschuwd :) Pad was overigens niet vies; hij ziet er nu ook echt ranzig uit.
 
@Juffer1 ik doe voldoende research, maar dit soort dingetjes kunnen nou eenmaal gebeuren; daarnaast kun je ook niet alles weten niet waar :p. Ik lig er niet wakker van, vond het alleen leuk om te delen.

@RedCat Dat is een goede tip! Thanks! De pads zitten standaard in mijn detailtas
 
Ach ja, de Rain-X zit er weer ff op en dat blijft wel even zitten, heb het ook dat spul.
Zolang de detailbox maar geen veredelde toilettas wordt :-"
 
Uhh ik gebruik altijd dezelfde foam applicator... en deze is nog nooit uigespoeld zelfs....
ziet er op iets wat verkleurd er verder nog perfect uit!! :weetniet

YDIW
 
Zelf gebruik ik een microvezel applicatorpad zoals de Dodo Juice Blue Roo voor het reinigen van de ramen en voor het aanbrengen van producten op de ramen.

Ik heb ooit een vergelijkbaar soort bij de Halfords gehaald. Daar zag ik onderstaande applicator pads. De handigheid hieraan is dat er een soort van buidelzakje aanzit waar je dus je vingers kan indoen.
De pad heeft dezelfde structuur als een ECA

voordelen
- Pad kan niet (meer zo snel) vallen
- Meer controle over de pad.
- Meer gevoel met aanbrengen van produkten
- Goedkoop

Nadelen:
- Groot!, groter dan een ECA. En die vind ik al groot...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Even ter vergelijk van diverse pads naast elkaar:

Halfords, Meguiars ECA, Mothers applicatorpad, Meguiars HTA
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Een oud badstof washandje is wat ik altijd gebruik. Ik vind het zonde om hiervoor een microfiber pad te gebruiken.
 
Vroeger ook altijd met een foampad gedaan (en nooit problemen gehad), maar nu gebruik ik zoals RedCat een make-up padje. Zorg er wel voor dat je een beetje goede kwaliteit aanschaft zodat het niet gaat pluizen, want dat wil je niet in je sealant hebben :no .