• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring met een Self-Carwash

Met enige regelmaat neem ik naar verschillende wasboxen eigen producten mee. Nog nooit aanspraak op gehad. Wat ik daar gebruik is de hogedruk voor spoelen en de stofzuiger.
 
Doe ik ook,

Daar gebruik ik de HD om af te spoelen voordat ik ga wassen en nog een keer na het wassen.
Ook gebruik ik de HD om de Non Ferro af te spuiten.
Tot op heden geen problemen gehad, komt waarschijnlijk ook omdat ik op de rustige uren mn auto ga wassen
 
Hierook kleine wasplaats met 3 boxen en eigenaar komt regelmatig kijken:Dgoeie tas gevuld en uitgestald achter de auto, 3 was muntjes hele auto gedaan. velgen schoonmaken en afspoelen. Dan mijn emmers al voor bereid en vullen met water en auto afspuiten. Dan begin ik te wassen en laatste muntje om alles goed af te spoelen.
 
Die wasboxen zijn ideaal als je geen voortuin hebt of een bovenwoning, of je wilt je voortuin niet vies maken. Heb maar 4 euro nodig (gebruik alleen spoelen voor en na het wassen en vullen van mijn emmers). De rest doe ik bij zon stofzuiger plaats (drogen, waxen etc.) Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Door de spuit IN de emmer te steken ??? :-D

Dan neem je beter enkele bidonnetjes mee die je vooraf in je emmer(s) overgiet en dan krijg je wat extra schuim door die spuit....
 
Tip van mij dan maar ... ik neem altijd een jerrycan van 10 liter mee die ik thuis vul met warm water. Om 10 liter te vullen bij de gemiddelde wasbox ben je alweer gauw een euro verder en soms een hoop gespetter ;)
 
Ik ga letterlijk en figuurlijk naar de self-carwash... Als ik dat doe neem ik mn halve collectie mee en doe ik:

- Afspoelen in die box,
- Velgen wassen met een oude spons,
- Wassen met 2 emmer systeem,
- Weer afspoelen,
- Droogwrijven.
(- Indien nodig kleien en waxen terplekke).

Maar onze wasbox zit nogal verstopt en is altijd bijzonder rustig. Dus ook nog nooit klachten gehad :)
 
With ^^

Ik heb standaard een "wascollectie" achter in mijn auto liggen dus altijd bij de hand. Soms besluit ik uit mijn werk een wasbox op te zoeken om even een uurtje mijn hoofd leeg te maken en dan is ook nog eens mijn auto weer mooi schoon ;) Tevens kom je dan toch lekkerder thuis, fijn voor jezelf als voor je partner :p . Waxen ed. doe ik wel altijd bij het huis, dat kost zodanig veel tijd dat ik dit niet in een wasbox ga doen.
 
Thuis emmertje klaar maken met shampoo. Als je een deksel hebt, die erop. In mijn vorige woonplaats was de wasbox vlakbij, dus heel voorzichtig rijden. Dan afspoelen, wassen met eigen sopje, velgen soms wel met hun borstel (ben daar iets minder zuinig op wat dat betreft...), auto afspoelen en dan drogen.

Waar ik nu woon betaal je €4,- dan ben je binnen en kun je onbeperkt de wasbox + stofzuiger gebruiken. Enige nadeel daar vind ik dat er geen gewoon water is. Ze hebben wel dat vlekvrije naspoelen, waarvan ik me altijd afvraag of dat gewoon gedemineraliseerd water is of dat daar een wax achtig goedje doorheen zit.
Deze wasboxen zijn iets verder rijden, dus gewoon al mijn spulletjes mee, shampoo in de emmer, washmitt onderin en dan de spuitlans op de washmitt of een microvezeldoekje wat je verder toch niet gaat gebruiken en dan de emmer vullen. Zo blaas je de emmer niet weg en wordt je zelf niet zeiknat ;)

Deze wasboxen bedoel ik trouwens:
https://anaccarwash.com/anac-carwash-vestigingen-nederland/anac-carwash-breda-spinveld/

Echt makkelijk, voor €4,- kun je daar dus gewoon heel de middag staan, droog en overdekt en uit de wind. En dus gelijk stofzuigen.
Ik heb thuis nu geen mogelijkheid meer voor het wassen van mijn auto (bovenwoning midden in het centrum ;))