• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen Poorboys Bold 'n Bright

jack-e60

Detailing addict
24 dec 2014
42
65
39
Heb al het 1 en ander gelezen maar niks kwam echt helemaal overeen met mijn klachten.

Ik gebruik de poorboys bold `n bright voor de banden. Nu 3 personenautos mee gedaan en 1 keer een poging op een vrachtwagen. Conclusie: totaal niet tevreden! Op de personenautos merkte ik maar weinig glans en na 2 dagen al bijna niks meer. Ook zonder regen. Op de vrachtwagenband kreeg ik aleen maar plekken waardoor het leek of jje hem schoon geschraapt had langs een stoeprand.

Waar kan dit aan liggen? Banden niet goed genoeg gereinigd? Gebruik nu een kleine borstel met shampoo en dasty voor het ontvetten.

Iemand nog tips? Heb van de literfles nog geen kwart gebruikt en eeuwig spijt van die aankoop.

Volgende week moet ik een bmw e60 detailen, zou graag een goede finish op de banden hebben om de beste man tevreden te stellen!

Thanks voor de tips alvast,

Groetjes Jack
 
Ik heb geen ervaring met het product, maar goed schoonmaken is bij de meeste dressings van belang voor de dekking en standtijd. Zelf gebruik ik meestal APC om banden schoon te maken of de reiniger van Tuf Shine als het echt schoon moet, alleen is laatstgenoemde vrij prijzig.
 
ik gebruik het al jaren, ik was de banden met poorboys sss en dan gebruik ik een megs sponsje voor het aanbrengen op de banden, ik krijg een mooi satijnen look, niet een lelijke glimpartij zoals je ook wel eens ziet bij die goedkope bussen van de action.
 
Om je banden grondig te reinigen zijn er eigenlijk maar 2 opties.
Tuf Shine Tire Cleaner of Mothers Back to Black Tire Renew Cleaner.

A.P.C. werkt ook wel maar mijn ervaring is dat dit veel meer werk en minder goed is.

Als je de banden volgens gebruiksaanwijzing hebt gereinigd is het bij de eerste keer dressen goed om de banden 2 keer te doen. Aanbrengen, laten drogen en nog een laagje en goed laten drogen alvorens te rijden
 
Denk dat dasty niet geschikt is om te gebruiken alvorens je een dressing op je banden gaat doen.
Zelf gebruik ik altijd meguairs APC met een stevige borstel en dat reinigt mijn banden goed.
Let op: van je banden moet echt wit schuim afkomen, is het nog bruin dan zijn je banden niet schoon!

De dressing die ik er daarna opsmeer is Slick rims, deze houd toch zeker wel 1 maand uit. Mits het niet constant regent natuurlijk.
Bij elke wasbeurt zie ik dat mijn banden ook water en vuilafstotend zijn.

Dat zou met dat poorboys product wat jij gebruikt ook moeten lukken.
 
Ik gebruik al jaren Dasty voor de velgen en banden,
Wel goed afspoelen met water!
Daarna doe ik de velgen met Poorboys sealant wax,en de banden ook met Poorboys,
Heb er geen enkel probleem mee!
 
De Bold&Bright, zowel de gewone als de gel versie, zijn beide op waterbasis.
Zodra je banden aan water worden blootgesteld gesteld (iets wat vaak gebeurt in Nederland....), is het dus snel over met de Bold&Bright.

Beter is het om bijvoorbeeld de Gyeon Tyre te nemen. Deze heeft een veel betere standtijd.