• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen golf 4

Randy

Detailing trainee
25 mrt 2016
29
20
30
Hallo, ik ben Randy en ik kom uit Tegelen.
ik ben in bezit van een mooie golf 4 1.8T in metallic zwarte kleur LC9Z.
Ik heb zelf hier op het forum al aardig wat informatie ingewonnen en ook al een leuke bestelling ontvangen met daarin:
Polishing Power - DAPpere Dinsdag DAP900 V3 kit - alléén geldig op 22 december 2015
3M - 3434 afplaktape - 24mm breed
Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze - 250ml
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram
Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
Monello - Wash Mitt
Monello - Piccolo Nero - 35x35cm
Monello - Microfiber bundel - Unico
Monello - Lavare shampoo - 500ml
Monello - Disco Duo applicator pads
Gyeon - Q² Wetcoat - 500ml
Monello - Monello Non-Ferro Heractivatiebundel
Gyeon - Q²M Prep - 1000ml € 22,99 € 22,99
Monello - Senza Acqua Piazza Drying Towel - 45x45cm
Poorboys World - Clay Lube - 473ml
Monello - Raffini 6" Recessed Ultimate Pad Bundle - 6-pack
Monello - il Mini - Detailing Bag

ik ben vandaag van plan om te beginnen, dus ik hoop dat het wat wordt haha.

wat foto's :
ilxffl.jpg


28jgxfb.jpg

14e9vee.jpg
 
Welkom hier, nette golf heb je daar:cool: En ook al een beste collectie detailproducten;) Succes met detailen vandaag maar dat komt vast wel goed:)
 
hoi welkom op het forum. ben zelf ook net nieuw op het forum. lees dat je al een aardige set heb gekocht. kan het zijn dat je nog niet alle polijstmiddelen hebt die bij de pads horen? zie ze niet op de lijst en zie maar een monello fles op de foto. je heb voor die mooie pad-set meerdere soorten polijstmiddel nodig. het linker rijtje is de naam van het polijstmiddel
image.jpeg
voor de rest ziet het er goed uit allemaal. heb zelf ook een zwarte auto en als je de glaze 'pb blackhole' gebruikt zal je verbaast staan. is speciaal voor donkere lakken gemaakt. nou veel poetsplezier nog vandaag
 
Als je dusdanig veel producten hebt en dus ook alles om goed te polijsten, zou ik niet alsnog een glaze gaan aanschaffen.
Wanneer je goed polijst, zal een glaze 99/100 keer geen effect hebben.


Greetz
 
Ben vandaag even bezig geweest, moet zeggen het viel me niet tegen wat je al met polijsten kan bereiken. alleen nou krijg ik de swirls er heel goed uit maar die kleine krasje (die je niet voelt) gaan er totaal niet uit. misschien toch een zwaardere cutting pad aanschaffen nog ? heb nu veloce op een oranje en gele pad gehad, de oranje pad deed niet veel maar de gele gingen de swirls er goed uit.
ik heb zelf de lime prime als glaze, weet niet of dat veel zin heeft om te gebruiken maar heb het nou toch haha
 
En nog een vraagje, hoelang of hoe vaak doen jullie eigenlijk per polijst flesje ongeveer? heb het idee dat ik het net wel of net niet red om de hele auto te doen.
 
Een flesje van 250ml moet je zeker wel een auto kunnen doen. 3/4 erwtjes per keer. Compound (Veloce) 4 erwtjes.

Je kan of eigenlijk beter om dit soort kleine diepere krasje lokaal aan te pakken met bv een 4" pad, ipv je hele paneel extra grof aan te pakken. Vooral nu je de swirls eruit hebt.

We foto's plaatsen als die klaar is
 
bedankt voor de tip! ik zal morgen een aantal foto's plaatsen heb nu namelijk alleen nog de motorkap gedaan om alles even te testen hoe het voor me zou uitpakken.
 
Ik denk dat ik ongeveer 50 ml polijstmiddel per soort per auto gebruik. Finale wat minder, omdat je daar echt maar heel weinig van hoeft te gebruiken.
 
Hij komt uit het zelfde jaar alse de 25 editie en is ook compleet het zelfde op het interieur naar omdat het een 5 deurs is. Heb de sideskirts en voor en achterlip ook nog maar die worden binnenkort opnieuw gespoten, het is er dus een met het fijne 180 pk blok en 6 bak :heart_eyes:

Als het goed is krijg ik hem vandaag af en zet ik er wat foto's op en van het weekend ook met hopelijk het mooie zonnetje erbij.
 
Oeh. Dikke gti! Was altijd jaloers op de 180pk's toen ik mijn mk4 1.8t highline (150pk 5-bak) nog als daily had. Poetsresultaat ziet er ook goed uit. Super